Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

VT: men sägs det inte att det inte är bra att skita grönt? Mellan sket grönt och då tyckte bvc att det inte var bra (han fick ersättning från 3 månader). Dottern sket som vanligt, bara lite fastare på ersättning. Ingen färgändring eller nåt på henne.

• Snart sommar

VT och Hallon: tack för svaren. Verkar som det är normalt, ja. Är väl jag som är lite nojig nu iom mellan har lite problem (men vet inte riktigt med vad, har begärt utredning på honom nu). Jag vill ju inte gärna att det ska bli samma med A. Men idag bajsade han igen och då var det 50/50 grönt och gult. Han själv verkar ju inte må dåligt eller ha ont av ersättningen. Så jag kör vidare på det.

Vi ska vara hemma och ta en liten myskväll med svärföräldrarna (hur mycket mys det nu blir) och ena syrran. Lite chips och gott framför tvn.

lillastjärnan: gott nytt år!

Fick besök av en granne idag. Han hade förlagt son nyckel och behövde lite hjälp. Bara det att jag har städat och haft mig hela dagen så jag gick omkring i gammal sunkig t-shirt, fett hår och allmänt blä-ig . Kände mig inte sååå social . Tur han inte kom när jag precis började att städa iallafall...

• Snart sommar

VT: I borjan så kommer jag ha haklapp på mini, men allteftersom kommer jag nog gå över till att ta av kläderna istället. Dom äldre äter fortfarande i trosor och blöja- om vi inte är ute då. Tycker det är smidigare. Tvätta måste man ju ändå efteråt så det kommer man ju inte ifrån ändå.

Lillen kommer inte få något speciellt på sig. Vi har en slapparstil över firandet idag.

• Snart sommar

Hej hej.

Nu har jag snart slutat med amningen, är bara ett par mål kvar att byta ut.

Tyvärr har jag fått sömnstörningar, kan inte sova. Jag hoppas det ska ordna sig så snart vi fått in lite rutiner på A.

Är det någon som facebookar?

Jag väntar på min julklapp från maken. Det blir en motionscykel så snart blir det åka av här. Ska bli så skönt att få träna ordentligt. Jag har ont i hela kroppen. Har mer och mer ont av karpaltunnelsyndromet också, men tror det beror på att jag måste fortfarande gå runt med A för att han ska äta ordentligt och då blir det fel för händerna. Nästa projekt är att få han att äta när jag sitter still .
    Ont i fötterna har jag också. Och ryggen känns som den ska knäckas varje morgon... Så nu fick jag gnällt lite också .

A är nu 4 månader, idag faktiskt.

VT: gott det .

Kommer inte ihåg vem som skrev det nu, men fy vad hemskt med 2-åringen. Hur överlever man något sånt?

• Snart sommar

Jag har bara precis nyligen börjat lägga lite energi där, var lite nyfiken på om fler fanns där, och det gjorde det ju .
    Hallon: hittade inte dig .

Någon som vill bli vän, ni kan väl skicka ett pm eller om ni säger till så skickar jag ett pm till er. Vill inte skriva det i tråden, här, kan ju alla läsa.

KaOl: nope, men får väl gå dit. Något behöver nog göras. Iofs har det ju bara gått 4 månader, men ändå. Men jag (idiotiskt, jag vet) drar mig för att gå till äkaren och så för det är ett helt företag att få med barnen och jag känner mig ibland rätt dum som ska hålla koll på dom samtidigt som jag ska prata för mig sas.

• Snart sommar

VT: ja, du har redan vänt ett tag också va? Jobbigt med tummarna. Mina handleder känns som dom brinner mest hela tiden nu.

• Snart sommar

VT: affären heter Kära Barn

Lana: Nope, lillen sitter inte utan stöd. Han sitter inte alls .

200-300:- för en hemmagjord Mei Tai, tycker ni det är ok pris?
    Tänkte köpa en och hittade fina på Tradera.

• Snart sommar

Pling: jag har ju fått gå och amma mini mycket så det har blivit så att jag lagt ner honom i spjälsängen på kvällen direkt efter den sista amningen. Då har han varit i halvdvala. På dagarna har det dock gått rätt så bra att lägga ner honom när jag märkt att han blivit trött, ge honom napp och snutte och sen gå. Då har han somnat själv.

På natten har jag lyft över honom till spjälsängen efter han ätit klart. Han har somnat om direkt efteråt och man kan göra i princip allt med honom när han väl sover .

• Snart sommar

Jag hade 3 rätt på det testet. Lyckoträffar dessutom...

Varför får jag röda streck under det jag skriver? Någon som vet något eller känner igen det?

Idag har jag städat ut julen. Gott att vara klar med det. Nu står det bara en massa lådor kvar som maken får bära upp i förrådet sen.

Har slutat helt med aminingen nu. Gick snabbare än jag trodde. Måste vara hormonerna som gör att det känns lite vemodigt. Är ju helt och hållet mitt beslut. Konstigt.

• Snart sommar

jucea: ja, det ser precis ut som stavningskontroll, men jag har inget sånt påslaget. Använder ff. Jag ska luska i det, har precis uppdaterat.

Nu har jag köpt en Mei Tai på Tradera. Skitsnygg! Hoppas den kommer snabbt.

• Snart sommar

Lana: du har pm.

VT: jag har länge tänkt köpa en menskopp. Nu har jag inte fått mens på ett tag igen så den har inte blivit regelbunden än. Känns som den ska komma hela tiden, men det händer inget. Högst störigt.
    Men den kommer väl när som nu eftersom jag helt slutat amma nu.

Nä, nu ska jag återgå till mitt sorterande av kort. Har en månad med kort på dateorn som jag inte sorterat och med tre ungar blir det en del...

Svar på tråden Augustibebisar 2008