Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

goshheidi: ja, fråga inte mig. Finns väl fö ingen i familjen som gillar namnet, förutom vi . Men svämror är extrem. Hon har skojat om "låda" och "task" typ. Hon är så orolig för att han ska bli mobbad i skolan, men den som sysslar med det är ju hon isåfall...

Vilda Tiger: ja, om inte annat så händer det ju alltid något när dom är med . Iallafall min.

goshheidi: de tär mycket sällan som små behöver träna nacken för att hålla upp huvudet. Bär man dom mycket i sjal eller sele så får dom automatiskt träning på så sätt också och som Vilda Tiger säger, när man pratar med dom när dom ligger på bröstet. A är rätt stark, men den som varit starkats i nacken från start har varit dottern. Hon lyfte huvudet rakt uoo när hon låg på mage vid en månads ¨ålder.

• Snart sommar

Kesso: självklart får du vara med, vi är ju samma gäng som hållit ihop från början. Här blev det ju ett septemberbarn .

gosheidi: jag gillar också dom. Har 4 till lillan (den silvriga, vita, gula och guldiga) och mor har köpt en femte (den blå) som jag vet att hon kommer få i julklapp. Jag brukar önska dom till henne i present .

Har funderat på om jag ska samla dom till alla barnen, men det blir det nog inte.

• Snart sommar

Zitrus: oj. Låter skakande.

Jag är sur. Det funkar bara inte att pumpa ur längre. Och lillen vill fö knappt äta ur flaska längre också, inte bra . Ska köpa en Dr Brown och prova med den, hoppas det fungerar. Det här problemet har jag inte varit med om förut.

En positiv sak är att jag kan ha linser igen . Det har jag inte kunnat ha sen jag blev gravid med andra barnet. Avskyr glasögon. Behöver dock gå till optikern och korrigera styrkan lite.

Tänkte jag skulle ta och lägga ut en massa Tradera-auktioner ikväll också. Känns lite vemodigt att sälja babykläderna nu.

• Snart sommar

Zitrus: har läst vad jag misstänker är din tråd. Fy f-n. Förstår att du blev- och är- skakad.

• Snart sommar

Har bara läst sista sidan än...

Här är det livat. Minstingen är på väg in i en fas, är orolig och skrikig. Att sova är ju nästan omöjligt, också att veta på vilket sätt man bäst somnar . Vill vara med hela tiden så han blir ju övertrött och varken sjal eller sele duger just nu för han ser inte framtå- antar jag.

Mellan är också på väg in i en fas så halva dagen går åt till att lyssna på hans "bära" och storasyster är också hon på väg in i en period som kräver mycket närhet och kramar.

Puh! .

Igår var dagens multitasking att ha mellan på höften, vänd från spisen (jag lagade mat ), hjälpa dottern att inte söla ner hela sig när hon hjälpte till med maten samt sjunga med henne och samtidigt vagga vagnen med foten så att minstingen kunde somna.

• Snart sommar

Jaha, nu är A vaken igen . Kan ju inte annat än skratta åt "eländet".

lille: vad skönt att han kom hem oskadd. Vilken fin katt förresten!

Ja, maken satte honom framåt i bb-selen en stund och det var ju skoj, men han är inte så stadig i huvudet att han kan sitta så länge.

Amelie: grattis

Själv fyller jag i jan. Jag har trackat maken nu i helgen för att han är gammal, han fick en tårta med så många ljus som han fyllde år . Jag närmar mig ju dock 30 med stormsteg så han trackar väl mig då , fast han blir snart 40 . Ska ha en stor fest tillsammans med syrrorna och ena svågern. Vi alla fyller nästan samtidigt.

Lana: vad bra att du får hjälp nu .

fd Cheshirecat: har sett ditt nya nick, men glömde av det lika snabbt .

• Snart sommar

mOe: fast du hann skriva innan jag fick iväg mitt så nu ser jag det igen...

• Snart sommar

KaOl: nu när barnet varit snoriga har jag bara hindrat dom från att pussa A på munnen, tvätta händerna får dom alltid göra när dom varit ute och lekt, inget nytt. Annars tänker jag inte på bakterier så.

• Snart sommar

Jag har ju inte ens jobb att gå tillbaka till så karriär är inte att tänka på här . Men även om jag hade så hade jag nog velat lägga det på hyllan. Jag vill vara hemma med barnen så länge som möjligt. Skulle gärna vilja hemskola också, men vårt mål är att jag ska kunna vara hemma så länge som möjligt så att lillan iallafall kanske slipper börja på dagis. Då kommer minstingen vara runt 3 när han sätts på dagis och det är en ok ålder.
    Ska försöka plugga på distans också under tiden dom är hemma, men det kan vänta till hösten.

jucea: om du vill börja lite smått så gör det. Gör det som känns bra.

Jaha, efter att ha provat sjal, vagn, bbsele, bära på armen, söva på bröstet sittandes (fungerade ju utmärkt igår ) så var det enda sättet att få lilleman att sova att somna honom vid bröstet i sängen. Fast eftersom han blir sur när det kommer mat när han bara vill snutta och därför skriker och spottar om vartannat så fick han nappen istället och det verkar fungera! Får väl sitta uppe en stund för att se så att det VERKLIGEN fungerar . Sen ska jag smyga mig ner i sängen också.

lille08: ij, stora killen ju . Ja, min äldsta är ju inte i närheten av den åldern, menjag tycker också att tiden går fort, för fort.

• Snart sommar

Godmorgon.
    VAd som funkar för att få lillen att sova nu är att ligga bredvid, han har napp och sen hålla armen över honom. Kan ju göra det när mellan sover, men får se hur det går sen.

Mellan sover också nu, får bli två sovturer idag. Hanv ar vaken inatt, låg och pratade!

Nåväl, jag är som vanligt svintrött även om A sov natten sen (vaknade bara för mat) och vaknade sen ordentligt vid 9.

Mellan har också lyckats ändra inställningarna i IE så jag har minimal text just nu...

Ikväll ska vi åka och storhandla och med tanke på hur vädret är så kommer vi nog vara inne till dess.

Svar på tråden Augustibebisar 2008