Augustibebisar 2008
lille:
usch då!!! men vilken tur att hon mår bra nu!!! varför har du henne inte kvar? eller det kanske var tänkt att hon skulle säljas redan ifrån födseln? för visst födde du upp katter?
lille:
usch då!!! men vilken tur att hon mår bra nu!!! varför har du henne inte kvar? eller det kanske var tänkt att hon skulle säljas redan ifrån födseln? för visst födde du upp katter?
vt:
koderna som är som siffror osv, används när man handlar i en webshop. däremot på kappahl så finns det en rabattkupong som man kan skriva ut hur mågna ggr som helst. MEN man kan bara öppna filen en gång på varje dator!!! så kom ihåg att högerklicka på bilden och spara ner den om du vill använda den!! om man har med mera kort så finns ännu en 25% rabatt på kappahl som går att hämta. samma sak där, går bara att öppna en gång tror jag!!
lille:
ja man vill ju gärna sälja friska djur, det känns så tråkigt annars ju! vi har ju själv haft kaninuppfödning, så jag vet precis!
m0e:
tack! ja han är ju verkligen världens finaste och snällaste katt! du kan ju bara tänka dig när han kommer hem helt söndertrasad, och ligger snällt på en bänk och låter mig sticka nålar i honom och till slut skära honom med ett rakblad för att kunna dränera bölden han hade! han bet mig en gång, men bara för att markera att det gjorde ont, annars lät han mig hållas!!! han är helt otrolig, och gud vad jag hade saknat honom om vi inte hade fått med honom hem igen!!!
spindlar, fy fan! mycket pallar jag (ja som att dränera varbölder tex
) men fan inte tål jag spindlar! HUUUU!!!
vt, grattis grattis (igen)!
hoppas att festen blir kanonbra idag!!! ta massa kort så vi får se sen!!
vt, vilka superfina prsenter!!! men, fick inte du något skoj också???
hittils är vi typ 20 pers till teds fest så jag hoppas nästan att iaf några lyssnar på oss och låter presenterna vara!! kan ju bli pinsamt annars om jag känner min släkt rätt!! ted i ett berg med paket!!
missh:
tycker du är jätreduktig som klarar av att släppa ifrån dig en matniong här o där! det är ju en stor trygghet att veta att det funkar om det behövs ju! plus att det säkert betyder mycket för åpappa att kunna duga till också!!!
vt:
låter ju som perfekta presenter!
ska bli så skoj att se vad alla hittar på till ted! säger som du, presenter är verkligen inte ett måste, men det är ju superskoj för det ju, och skoj att bebisen får saker som andra har tänkt ut osv! trots att vi har sagt att presenter absolut inte är nödvändigt, speciellt inte som de flesta åker 25 mil för att komma hit, så vet vi ju att det kommer att bli iaf några, ifrån släkten osv!
sedan längtar jag som en tok till jul! dels för presenternas skull, ja det måste inte vara presenter till MIG utan det där med presenter som ligger under julgranen och det är tända ljus osv! sen så känns det så himla extra speciellt, teds första jul!!
jag som är tokig i julen normalt sett kommer ju bli extra galen i år tror jag!
och det ska bli så skoj också att mira är med och firar såklart! ted kommer vara nästan 5 månader, och mira är exakt 7 måpnader i år på julen. tjena vilket hallabaloo det kommer vara nästa år!
på festen så har förresten både min kusin, och vår bästa kompis tackat ja, så det blir ju minst 3 bebisar!
hoppas att phs andra bästa vän kan komma också... skulle vara skitsynd om de inte kunde! isåfall blir det ju en bebis till!
hihi, klart att man blir trött av så mycket folk!!
ted har börjat bli så himla blyg när vi är bland mycket folk! märktes det på lyckeli också? typ mina mammafikor så har han velat vara med i knät och hålla koll på alla, men han sitter typ tyst. sen när vi gått 15 meter ifrån fikan, då sätter han igång och babblar som en tok, som att han vill diskutera allt som han sett och fråga om saker osv!
här hemma hos mig pratar han ju som galen hela dagarna!
nehepp, jag ska försöka få ted att acceptera babysittern ett tag så jag kan riva lite lister och börja bygga på min hallgarderob!!! velar fortfarande om hur jag ska göra med den, eftersom väggarna inte är vinkelräta i hörnet... men jag får väl skita i själva rumshörnete, och bygga så att det blir ett vinkelrätt hörn på utsidan av garderoben antar jag?? det andra sneda hörnet lär ju inte synas menar jag!!!
och du, vt, jag mindes stegräknaren imorse! synd att man inte lär gå nånting alls idag typ, men iaf så mindes jag den!!! ett steg i rätt riktning iaf!
Heidi:
Jag hade nog faktiskt inte brytt mig om det hade varit typ min mamma, mormor eller moster typ... De kan jag lita på att de har förnuftet själva. Men jag tror nog att det jättemycket beror på dels att vi själva har låtit Ted smaka någon droppe av mjukglass och grädde när vi ätit och han varit med vid bordet! Sedan är vi inte alls känsliga vad gäller baciller osv, utan med de vi känner så är det samma sak där, de vet själva att de inte ska pussa och greja när de är sjuka lixom!!
MEN, jag förstår fortfarande hur DU reagerar!!! Det är ju DITT val! Eller det ska ju vara det menar jag!!! Och jag önskar också att det frågas innan det matas! Och om det hade varit som Lyckeli, som ska få vegetarisk mat, då hade jag blivit fly förbannad om jag hade kommit på någon med att mata med kött "bara för att"... Nej, det hade jag inte accepterat!
Sa du till?? Och vad fick du isåfall för respons?
Förresten, vem var det som frågade om barnmat? Hur länge man tänkte vänta, vad man tänkte börja med osv???
Jag har iaf köpt hem äpplegröt (står från 5 mån på den) och en kartong med 4 stk fruktpuré (HIPP, från 4 mån) som nu bara står och väntar på att jag tycker Ted är tillräckligt stor. Så, ja, vi lär börja vid 4 mån, och inte vid 6 som de tydligen ändrat sig till nu!
Däremot så tänker jag ju fortsätta amma, sålänge det känns bra, och sålänge han inte skaffar massa tänder!!
Vi har också sagt att sålänge han inte kan hålla en flaska själv och äta välling eller tillägg, så finns det ju ingen anledning att sluta amma. Därmot sen när han kan hålla flaskan och äta mer på egen hand, så kan det ju vara en tidsbesparande lösning menar jag! men vi får väl se!!!