Augustibebisar 2008
herrejesus, 16000 steg??? hur kommer man upp i det? det hade jag ju inte gjort om jag hade promenerat all min vakna tid ens...
herrejesus, 16000 steg??? hur kommer man upp i det? det hade jag ju inte gjort om jag hade promenerat all min vakna tid ens...
en bra länk för de som vill vara med och tävla men inte promenerar utan gör annat:
www.stegraknare.se/omvandla
hmm, enligt den där sidan så kan jag köra aerobics i 30 min och det motsvarar över 6000 steg... varför skulle man isåfall nånsin promenera??
nej, jag ska nog hålla mig till rena promenadsteg, gör ni det också?
lilla:
för mig brukar det istället gå snabbt i början och sen så avtar det och nästan står still... nu har jag ju dock inte gått ner ett enda gram på över 8 veckor, trots att jag har passat maten... så jag vet inte varför det skulle hända nåt bara för att jag tog en extra promenad heller.. skittrist är det!!
lilla:
har du fått klartecken för att jogga förresten? jag har ju blivit tillsagd att "det där är kanske inte bra" vad jag än hittat på för aktivitet (aerobics, jogging, studsmattan...) så nu har jag satt helt halt för allting tills imorrn då jag har återbesöket. tänkte höra med henne då!
tyvärr så sover ju ted inte för fem öre om dagarna nu, så det är ju svårt med såna aktiviteter där han måste ligga bredvid, utan ska jag få rört på rötterna så är det nog promenader som gäller...
bläää jag HATAR promenader...
lilla:
ja jag rasade ju 20 kg första veckan, och såklart är jag tacksam för det! hade jag inte haft så mkt vatten i kroppen så hade det ju lixom varit 30 kg kvar nu ist för 20... men ändå, att jag sköter mig bra, och inte går ner ett skit!!! normalt med motsvarande kost brukar jag gå ner minst 0.5 kg i veckan, mer om jag dessutom rör på mig... men inte då... jaja, bara att gilla läget antar jag!
ååh ted har snurrat ett bra tag nu! nån månad kanske!
han är ju så söt när man ser i ögonen på honom att nu är det dags. och sen flyttar han armen, lyfter ena benet och så bra tjoff så ligger han på rygg istället för mage!
vt:
jamen precis.
då kanske man kan få räkna hur man nu vill då, men jag tycker det skulle vara kul att veta hur mycket av de stegen man räknar som faktiskt är STEG så att säga!? så om man använder sig av tex aerobics i stegräkningen (och inte bara utgår ifrån vad räknaren visar efter ett pass) så kanske man kan separera det? typ skriva totalt 7000 steg, varav 3000 steg promenad och 4000 steg aerobics??
vt:
om vi åker bilen så slumrar han lite, och ibland så sover han lixom kanske 5 minuter eller sådär... men han har ingen sovperiod som man kan "lita på" på så vis att man sätter igång ett träningspass eller sådär. snarare så att man kan lita på att han inte kommer sova ordentligt, och om jag reser mig ifrån soffan där han ligger, så kommer han att vakna.
när är fars dag?
ph fick ju en typ citatbok om pappor i födelsedagspresent! eller gud... var det i bröllopspresent? hmm, du vet mitt minne (det skiljer bara 2 veckor på datumen)... så jag vet inte om vi ska hitta på nåt till fars dag.
jag firar inte min pappa.
amelie:
ja vi brukar ge ett kort med nåt fint ord i, oh sen brukar vi åka nånstans istället. på bröllopsdagarna åker vi i princip alltid till eurodisney tec, men sista åren har det ju inte blivit så av olika anledningar