Augustibebisar 2008
bv, åhh vad fina ni var allihopa
vilka är det mer än ni på bilden? faddrar? syskon?
bv, åhh vad fina ni var allihopa
vilka är det mer än ni på bilden? faddrar? syskon?
missh:
sådär ser min mjölk också alltid ut efter bara en liten stund i kylen. har också fått höra att det är helt normalt.
jag har inte pumpat på typ 2 månader... insåg det nu i allt pump-prat, att jag inte har nån som helst aning om hur mycket mjölk jag har i tuttarna...
äntligen är jag igång lite med lekarna till välkomstfesten. men gud vd svårt det är att komma på frågor... ska ju göra dels ett korsord, som man kan pyssla med under minglet, och sen en frågesport... man vill ju ha lite kluriga frågor också, och inte bara lätta frågor u.. några tips?`
hittills har jag typ teds tilltänkta namn, numera andranamn, stjärntecken, byn jag växte upp i, staden teds farfar bor i, teds smeknamn, efternamnet på personen ted är döpt efter osv... kom gärna med tips!
gokväll!!
känns som en evighet sen jag var här, men det var väl igår?? jaja...
idag har jag varit på jobbet, och varit med på mitt första enhetsmöte sen i juni! GUD VAD JAG SAKNAR DET!!! Klart att jag vill vara mamma också, men jag tror definitivt inte att jag är en sämre mamma för att jag börjar jobba lite. ted funkar ju så bra med pappa, och eftersom både jag och philip kan jobba kvällstid, hemifrån och helger, så blir det ju inte alls lika stor omställning som om man börjar jobba på jobbet så att säga. ja, det ska bli skitskoj! så u måste vi bara diskutera oss fram till hur mycket som kan vara lagom att jobba, och när jag kan jobba på kontoret och när jag behöver ha philip hemma osv. sååå skoj att komma ut lite, träffa vuxna och få tillbaka lite av rutinen i sitt liv. och bara få vara med på möten och skvallra lite hahaha
ni är nog ganska många som tycker jag är tokig som funderar på att jobba redan...
vt:
haha ja man får väl seom man gillar det lika mycket sen när man tvingas gå dit 2 dagar i veckan!!
näe vars, jag älskar mitt jobb, enda problemet är jua tt jag älskar det för mycket, så att ag sliter ut mig! men det är ju därför jag har en mysig ted hemma att längta hem till, så att man ska få lite perspektiv på livet!
lille:
jag gillade första kortet, men det här sista var fint också :) du hade ändrat på några blommor nu va??
hur får du till sånt där i photoshop? alltså jag vet ju att många scrappar i ps nu, finns det typ mallar att ladda ner och sådär? jag jobbar ju med grafisk design, men det är ju i indesign, och där frilägger vi ju själva om vi behöver grejer... men det där var ju superfint! antar att du inte har gjort blommorna själv? eller det kanske du har, vad vet jag!
Amelie:
ja jag kan ju ha med ted då och då, och ph kommer jobba hemma, dvs inte ta pappeledigt heller till en början! vi har ju tur som kan pussla mycket själva!
men jag är som du också, vadå? ska DU vara ledig??? JAG vill ju ha dagarna!!!
Amelie:
ja, faktiskt så verkar det ha blivit bättre! De verkar ha rätt strikta regler, men han jobbar i ett litet och bra arbetsteam, och sålänge man har kollat eller förvarnat, och det är ok i gänget, så verkar det lösa sig med det mesta! Så det är jätteskönt!!!
amelie:
jag har stegräknaren på mig nu sen 3 dagar tillbaka för att möta hur mycket jag går på en normal dag (inte mycket) för att kunna sätta upp ett rimligt mål på till en början ca 1000 steg extra om dagen i snitt...
finns väl en risk att jag kommer bli rejält deppad om jag ska försöka jämföra mig med er andra!! men men, nog är jag med om ni andra drar igång nån form av tävling!
jag får väl trösta mig med det faktum att jag fortfarande har jätteont i fötterna och får skylla på det!
jag går på en normal stillasittande dag hemma ca 2700 steg verkar det som! igår var jag en vända på jobbet och gick då totalt 3800 steg drygt!! så mitt första mål är att ligga på medel 4000 steg om dagen i veckan... visst är det fjantigt lite? men man måste ju börja nånstans!
snart:
om man har ett stillasittande jobb så har de gett oss riktlinjen att man ska upp i absolut minst 5000 steg om dagen. då tror jag de räknar med att man gör hälften av det på jobbet och alltså behöver göra 2500 typ på en promenad eller joggingtur eller sådär... så det är ju mitt första mål!! 10 000 steg, tjena mors lixom, då skulle jag inte få göra annat än att gå om kvällarna (ja om vi ser till att jag jobbar dagarna menar jag)
Amelie:
Jag hade troligtvis åkt. Jag brukar ha värsta bacillskräcken vad gäller mig själv, och hade till och med ångest inför att jag inte skulle våga pussa på bebisen osv, för att de alltid är så slemmiga och klibbiga!!
Det har dock släppt jättemycket, och nu känner jag mig istället mer öppen, och vet att en förkylning här och där gör inget!! Vi har hälsat på förkylda vänner, och de har fått bära lite på ted också, men lixom de sitter ju itne och pussar på honom eller delar sked eller slickar av nappen och såna saker!