Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

Gääääääsp, somnade inte förrän tjugo i sex nån gång och för en kvart sedan vaknade Julia. Nu gäller det att leka massor med henne så hon blir aptrött snabbt och somnar om Pedagogisk mamma, inte sant?

Tog alla sovmorgon idag eller är det möjligen så att ni firar Lucia med en lååååång och god frukost? Snart blir det risgrynsgröt, vörtbröd och lussebullar med julmust här Hoppas jag i varje fall

• Mareldsbarn

VT; Nej du det blidde inte så mycket sömn i natt. 3 timmar utan vila även på dagen... förstår inte hur jag orkar vara uppe än Vilken fin vagga Lyckeli har!

Carina, underbart att höra att allt gick bra med Amadeus tillslut. Vad mysigt med badhus imorgon!

Vi har pyntat det sista idag och även klätt granen. jag far hem till sthlm på månd med Julia och D kommer efter på fredag. Dagen innan julafton åker vi tillbaka och firar julafton hos D´s föräldrar så vi ville hinna njuta lite jul här hemma först innan allt fara och flackande börjar. Hur firar ni julen i år?

Julia har åkt på en förkylningen. D har la smittat. Stackarn, snoret åker upp och ned i näsan på henne. Man vill bara hjälpa henne att snyta sig Sån där Näsfrida, har någon en sådan? Är den bra? Vi har t estat koksalts näsdroppar från apoteket och även droppat i bröstmjölk i näsan sen topsar vi ut snoret så gott det går eller tar hjälp med papper. HOn är så trött och ledsen nu. Blir nog en knepig natt det här. Lite osmidigt att D och ajg har sovit 3 timmar natten innan och inte sovit något på dagen idag men men, bara lillstumpan mår bra så. Sova är överskattat Nu vaggar D henne i vagnen, kanske det hjälper. Hon älskar att sova på magen och hatar ryggläget men vi vågar inte ha henne snörvlandes på mage så nu blir det lite testing att sova på rygg.

Jucea; Vad bra att besöket gick fint idag trots lite nattsömn och en seg Ph

• Mareldsbarn

LUzor; perfekt! En näsfrida blir det allt att åka och shoppa nu tror jag! Lillan är fortfarande megasnorig!

• Mareldsbarn

Förresten Hallon, apkul ju när man känner igen sig! I sådana tankar om vad man får ätao ch inte. Det var sånt vi oroade oss för för 1 år sedan ju

• Mareldsbarn

Hej på er! Vi har inte kommit iväg till sthlm, Julia och jag. Tanken var att vi skulle åka upp idag och D tar tåget på fredag så samåker vi hem till götet igen på måndag men bilen är totaltrasig tydligen. Imorn får jag o lillan ta tåget så åker vi alla tåg hem på måndag men nui blir allt apdyrt eftersom det är julbiljetterna vi får åka på och dom är billigare i början när dom släpps så allt som allt kostar vårt kalas 4000 kr vilket först skulle kosta oss ca 16000 kr. Hade vi alla kunnat ta bilen upp och ned hade det bara kostat ca 1000-1200 kr. SURT är just vad det är.

Julias förkylning börjar bli liiiite bättre. Damen sov till kl 11 imorse! Hon hoppade över sin vanliga väckningstid som brukar vara vid 08.30.

Heide: Julia sover numera första passen i sin egna säng och sen sover hon mellan oss från ca 06 på morgnarna vilket beror på att jag DÅ inte orkar lyfta över henne till spjälisen igen Kan du inte lägga nån filt eller tröja som luktar er i sängen? Vi har lagt tdit en speldosa som vi spelar varje gång det är dags att sova om kvällarna. Har provat många kvällar i rad men först nu börjar Julia fatta galoppen och det fungerar bättre. Sover han på samma kudde i sin spjälsäng som när han ligger i er säng? Kanske det är det som känns konstigt annars?

• Mareldsbarn

Vi ska ändra Julias vagn till sittdel snart också. Hon hatar liggdelen men den känns så perfekt när hon ska sova så vi promenerar mest när jag vet att det är sovdags

• Mareldsbarn

Lille: Åh vilka fina dopbilder! Vad gott att dopet gick bra!

VT; Tack för tipset men nu har vi bokat tågbiljetter utan avbokning (då även det kostar extra) så det får nog bli tåg denna gång. Det där med bilen är dock bra att veta till en annan gång Tack!

Julia vänder sig inte heller fast å andra sidan så blir hon mest arg om jag lägger henne på mage så hon får ju inte så många försök att lära sig att vända sig på.

Nu har vi slagit in några julklappar. Julia har suttit i sin matstol bredvid mig och tittat på allt papper som prasslar, alla fina snören som glänser och bara skrattat. Härlig unge! Dags å börja packa skruttans kläder inför resan!

• Mareldsbarn

Heeeej! Nu är vi hemma från sthlm och allt julfirande med min släkt! Internet krånglade som bara den så det enda jag hann göra var att slänga in ett blogginlägg för ett par dagar sedan.

Åh vad jag har saknat er! Vad här hänt den här veckan hos er? Någon som vill dra en resumé? jag ska la sakta men säkert läsa ikapp men det var inte lite ni hade skrivit

BV; Läste artikeln om dig i vi föräldrar igår! Vilken story. Kändes konstigt att läsa och se er som man har följt. ja det var en resa! Tänk att ni nu får uppleva er första jul tillsammans!

Ja tänk att vi alla får uppleva vår första jul med våra barn i år! Så roligt!

Julia har börjat vända sig från mage till rygg, skratta och även sitta. Hon orkar dock inte sitta själv längre stunder men nog sjutton klarar hon det galant nu i varje fall.

Ikväll blir det Jul på Liseberg för vår del... och säkert alla andra i götet Underbart!

• Mareldsbarn

VT; tack! Vad mycket gott du har bakat i dagarna

God Jul till er alla! D och jag skulle gått på Liseberg idag. Vi går alltid på "jul på liseberg" och hade i år bestämt att gå dagen innan julafton för attfå lite extra julkänsla. En toppendag med lite kyla i luften och när mörkret fallit för en stund så valde vi att stoppa ned Julia i vagnen och traska bortåt. Tyvärr möter vi mängder med folk som är påväg bortåt liseberg och väl på plats får vi veta att dom stänger kl 20 idag!!! Dom som alltid har haft öppet till typ 22-23 och vi som inte kollat tiderna. Rackarns alltså. Vi var där 20.05.... deprimerade strosade vi oss genom stan för att där försöka återfå denna julkänsla men det slutade med en julmustshopping på konsum och en buss hemåt istället. Bläää.. Tur att julmusten är god i varje fall

Svar på tråden Augustibebisar 2008