Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

Carina; jag förstår att du blir rädd. Det blir man när de små gör sig illa. Vad bra att ambulansen är på väg. Det är bättre att ta det säkra för det osäkra. Små barn är mer tåliga än vad vi tror. Det är säkert inget allvarligt som har hänt honom men det är ändå viktigt att det kollas upp. Tänker på dig och håller tummarna för att allt går bra! Pussa massor på Amadeus från oss!

• Mareldsbarn

Jucea; Du är själv va? Tyckte jag läste det nånsant, Ph är inte hemma? Jag sitter och pysslar med apelsiner och nejlikor... lite mysigt

• Mareldsbarn

antingen 1 eller 3? Är det bussarna som släntrar in då menar du? D skulle på afterwork men hans afterwork har ständigt en benägenhet att dra ut på tiden.... Han lär inte komma hem förrän tidigast halv fyra-fyra tror jag...

Carina; hur går det?

• Mareldsbarn

Konstigt det där hur man kan skrämma upp sig för saker så fort man är själv men är mannen hemma så skulle man inte alls blivit lika rädd...

• Mareldsbarn

Haha, D är också förkyld. Han preparerade med kan jang, närsspray och halstabletter. Han är knäpp som går ut så här länge för imorn lär han ligga seg antar jag men då är det Lucia och jag har önskat glöggmys och pepparkaksbak. D är säkert också full när han kommer hem men det är alltid ok för mig så länge han fixar att vara delaktig dagen efter så att säga.

När man blir rädd så är man itne så realistisk

• Mareldsbarn

Hallon; Ja jag trodde han skulle börja tröttna på festandet men icke, han börjar snarare festa längre numera men så är han nattmänniska från början så att kl är 01 nu är typ för honom som den vore 20 för oss

Jucea; Kul dag ni kommer få

• Mareldsbarn

D hjälper ju till väldigt mycket med Julia. Visserligen arbetar han på dagarna men på helger och kvällar försöker han underlätta så mycket han kan men hans festtarm är ändock inte fullt nöjd än

• Mareldsbarn

Carina, det är så lätt hänt det som hände. Vad bra att det inte var någon fara med honom. Nu när du kan andas ut och slappna av igen så kommer tårarna. Gråt ut och krama din Amadeus. Försök att varva ned och få lite sömn och ställ ett alarm vid 03 så får du kika på honom då.

Nej nu får jag nog hoppa i säng. Julia vaknar lite lätt om vartannat i sin säng och behöver vaggas till ro med jämna mellanrum. Lite för mycket drömmar i farten tror jag. Bäst att släcka ned och göra henne sällskap så hon känner sig lite trygg.

Ta hand om er vänner!

Natti natti

• Mareldsbarn

Fasiken jag kommer ju aldrig i säng

Har precis messat med D om att granen han tidigare idag köpt (den är i vardagsrummet inlindad i nätet och står i sin julgransfot) skrämmer mig i mörkret då den ser ut som en stor gubbe D´s svar visade nog på att han inte hade några planer på att komma hem än för då hade han skrivit det

NU blir det i varje fall sängen!... eller ja, kanske lite tv i sängen

• Mareldsbarn

Ojdå Jucea. Läskigt att han kör bil när han är så full. En olycka kan ju lätt hända fastän det inte är några människor runtomkring så att säga. D har fortfarande inte anlänt fast jag är inte förvånad heller. Han lär väl dyka upp om nån timme. Jag kan inte sova. Det är så julfint här hemma nu och jag vill så gärna att D ska komma hem och titta på det Nä nu får jag allt försöka krypa till kojs igen.

Carina; Hoppas Amadeus mådde bra vid 03-tiden och att ni har fått somna om och sover nu gott!

Svar på tråden Augustibebisar 2008