Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008

VT; Har dom? Men guuuud så bra! Vad toppen! Vi ska gå på torsdagar kl 09 tror jag att det var. Var enda tiden som fanns om vi ville börja i Jan och som vanligt så var vi ute i sista stund. När går ni? Så Lyckeli har också börjat kräkas mer nu än förr? Säkert inget att oroa mig för för hon mår prima annars men lite märkligt tyckte jag bara.

Lina S: Nej hon är varken slemmig eller hostig men det kommer ständigt kräk efter att hon har ätit. Säkert ingen fara men man reagerar ju när det sker en förändring

• Mareldsbarn

MissH; Exakt så där gör Julia när vi försöker lägga henne tidigare. Hon vaknar upp igen efter en tid och bökar lite fram och tillbaka. Bärjar vi istället att lägga henne vid 21.30 så somnar hon runt 22 och då sover hon ordentligt för natten. SJälvklart hade det varit gott om hon somnade tidigare men vi ser ju att vi tjänar på att invänta till 21.30 än tidigare för kör vi tidigare så blir det mer bök och stök som pågår alltför länge. Varken bra för oss eller lilla Julia. Du är så himla duktig med Elton! Vad bra att ni provar er fram och är uppmärksamma på vad som fungerar och inte fungerar!

VT; Jag är impad av dina promenixisar!

Vi har blivit världens lataste efter semestern känner jag. Vaknar inte förrän vid 09.30 och går inga långa promenader alls. Frisk luft varje dag blir det men inte mycket direkt. Bara degar. Nu får det allt bli skärpning på det! Tur att jag ska upp till mamma nästa vecka! Henne är det fart på så då blir det bra med promenader och hälsosam mat!

• Mareldsbarn

Hallon; Julia dregglar också som sjutton! Det rinner mängder ur henne Dreggellappar har vi inte införskaffat än men det står på listan nu! Har än så länge sprungit med hushållspapper.

VT; Lycka till hos Tandläkaren och önska M lycka till också! Du får uppdatera oss! *fast det vet jag ju att du gör*

mISSh; Ja Julia är knepig om kvällarna. Hon har så svårt att varva ned och är lite av en kvällsmänniska. Det fungerar att köra vårt race med henne nu men det är nog väldigt viktigt att vi hållar på våra nyskapade ramar så länge de fungerar för då får hon lugn och ro. Man får finna sina knep Vi blir smarta vi föräldrar hihi.

• Mareldsbarn

Rimfolina; Livet är orättvist!Det krampar i mitt hjärta när jag läser gårdagens inlägg i annavirrmammas blogg.

Jucea; Fy sjutton jag skulle skita på mig om jag hade varit i din sits idag Fast å andra sidan skulle jag aldrig hamna där för jag skulle aldrig nånsin våga bo som ni. Jag är typ världsrädd i lägenhet till och med och måste alltid kolla under sängen innan jag ska sova

VT: Vad skönt att allt gick bra för er idag

Idag har vi köpt julgran sen gick Daniel ut på krogen och då åkte jag o Julia till Ikea. Jag köpte julduk och julgardiner och nya sängkläder. Jisses! Nu har här pyntats och fixats! Snopen D lär blir när han kommer hem i natt

Julia har börjat intressera sig mer och mer för mat. Vi tänkte prova morotspuren vid jul då hon blir 4 månader på juldagen men det kan väl inte va så farligt att testa med en sked redan imorn va?

• Mareldsbarn

Jucea; Hur ofta testade ni i början? Jag vet att en del har pratat om det här med smakisar och börjat med det mer och mer men jag har ett sånt taskigt minne alltså och eftersom Julia inte varit där än så har det tyvärr inte lagt sig på mitt minne

• Mareldsbarn

Carina han bör inte sova om han har slagit i huvudet. Har Johan någon mobil du kan låna och ringa sjukvårdsupplysningen/akuten med? Granne?

Svar på tråden Augustibebisar 2008