• jeng

Augustibebisar 2008

carina, den är från 4 månader. jag har köpt hipp nu också risgröt med nån frukt, den är också från 4 månader. sedan har jag äpplegröt hemma också, den är från 6 mån tror jag, så den väntar jag med. finns havregröt också, men den kan innehålla gluten så de sa åt oss att inte ta för mycket av den för tidigt.

• jeng

har ni hört att det tydligen är helt ute med barkulor? så som jag har letat. på alla de butiker som normalt har mängder att välja på, så finns absolut ingenting! så jag lessnade och svor och sa att då får jag väl köpa på nätet då. har hittat EN webbutik som säljer det över huvud taget... Hur kan det ha blivit så ute?

ingen som har en butik i närheten som säljer goa badkulor med kokos och vanilj doft på oljan? isåfall så får ni mer än gärna skicka en julklapp till mig!! (mot betalning såklart!)

• jeng

haha är ordet PÖMSIG uppe för diskussion igen? här nere i smålan så använder älre (och yngre också antar jag) som ett ord för trött och sådär. men där jag kommer ifrån så betyder det "sexuellt utmattad" haha så et blir ju lite klash när folk säger det om lilla pluppen!!

iag har jag fått bilbarnstol!!! jag fick den jag ville ha och dessutom så fanns inte färgen som vi båda kompromissade fram, så jag fick en svart och röd, den som jag ville ha! sen hae de eg hunnit höja priset redan, men jag fick den ändå till det lägre priset, eftersom damen i butiken faktiskt sagt att det borde gälla om jag kom tillbaka närmsta veckorna haha, jag var där i förrgår!! japp det blev en britax hi-way för 2195, den passar kanonbra i bilen och ted sitter jättebra i den!

• jeng

carina, usch det där låter verkligen inget bra!!! brukar du svimma av mensen? jag kan bli svimfärdig, men det har alltid varit bättre med ppiller! nu efter graviditeten så har jag som tur är inte blödit så mycket!!! du får se till att börja äta järn!

• jeng

men carina, det tar kroppen typ 2 veckor att bygga upp järnet!!! (jag vet, jag är en av dem som har järnbrist och som jättelätt får låga värden av mens osv) så du måste alltså börja äta dom iaf en vecka innan du tror att mensen ska komma, för att kroppen ska hinna med! om du börjar när du får mensen så hinner inte kroppen lagra järnet utan det blir lågt.

jag har fått rådet att jag äter 1-2 duroferon om dagen 1-2 veckor innan mensen, sen kan jag ta en varannan dag, eller inte alls. man kan få prova sig fram.

det är ju normalt, men det beror ju på nånting. och om det kommer i samband med mens så är det ju definitivt pga järnbrist, och då måste du ju få i dig järns å att du klarar av det! min mamma var som du, svimmade hela tiden och överallt. hon kunde inte ens gå på stan när hon hade mens just för att hon bara kunde falla ihop...

• jeng

hihi nu är vi uppklädda o ted o jag har rött glitterspray i håret hahaha vad söt han är!!!!

om en kvart bär det iväg på fest!

• jeng

har förresten bygelbh på mig. men det ä min ordinarie storlek så byglarna är ju inte i närheten av kroppen, så det borde väl funka??? kan rapportera imorrn men behövde en halterneck så jag hade inget val!!

• jeng

ja en kompis födelsedagsfest. samma kompis vars fest jag plussade 2 timmar innan förra året :P inget plus i år men jag har iofs inte testat heller hahahaha

• jeng

hejhej! det var skitskoj på festen igår!!! ungefär samma folk som var på festen förra året, fast inte lika många! men iaf så kände man ju igen lite folk sådär, förra året var ALLA ansikten helt nya, plus att jag ju då var spiknykter haha, så det blev lite stelt med min sociala fobi och allt!!!

iaf så var det skitskoj och det var ju flera där som man hade en del gemensamt med som man kunde prata med. tex ett par som hade med sig sin precis nyfödda bebis på förra årets fest, så man kunde prata lite barn. sedan vår granne som åkte med oss. och sedan en tjej till som jag har kontakt med på msn, ja och sen några andra som man kände igen från förra året och som är jättelättsamma så att prata med! jag spelade till och med guitar hero!!! sköt undan ALLA mina principer, för jag ahr totalvägrat förut!!! så irriterad över ett spel som inte har ett dugg att göra med verkligheten. alltså att spela gitarren i det spelet har ju inget att göra med hur man spelar riktig gitarr. noterna har ju inget att göra med färgerna osv osv... jaja skit samma!! men det var nog ett misstag att prova, för nu har jag drömt om det hela natten och hur ska jag göra för att lyckas bättre och bla bla... haha så jag får väl traska iväg och köpa mig ett

vi kom hem vid 3.30 typ haha, så det blev livat!

Svar på tråden Augustibebisar 2008