• jeng

Augustibebisar 2008

VT, håller alla tummar jag kan för att du får goda nyheter nu när du får kontakt med sjukhuset efter operationen!!!

• jeng

ojdå, hoppsan!!! jag kom visst hem med 3 nya kissebebisar, och inte 2 som det var tänkt! Ted valde en som jag inte hade valt, så han fick en egen hahaha livat värre här hemma, med en ny rangordning som måste säkerställas bland våra 3 nya (varav 2 syskon och en något äldre kattunge från annat hem) och våra 2 gamla!!!

• jeng

ojoj det har tydligen varit lönedag också alltid lika trevligt... hahahaha

• jeng

lilla, jag har haft min första riktiga mens nu efter förlossningen. jag hade ju en blödning typ en kväll bara en månad innan det, så det var ju eg första mensen. nu anra gången, så hade jag så jävla ont att jag trodde jag skulle föda barn igen!!! GAAAH, och på fest hos mormor dessutom, gud vad sällskaplig man kände sig! sen blödde jag i 1.5 vecka, men bara så att det var blodiga flytningar... haha, jag som brukar ha forsande mens... ja, lite skumt!! men det där onda alltså, inte av denna världen!

• jeng

ted har just ätit en stor portion gröt o mos!!! o han älskar det! nu fattar han att man inte suger i sig heller utan gapar stort när han vill ha nästa sked!!! gullet!!

• jeng

VT, han har en påse som ni ska byta och tömma till dränaget? mamma fick ju det i armhålan då hon opererade just för att det samlas så mycket vätska där. hon tog ju bort bröstet samt lymfkörtlar i armhålan. det rann som fan... fat bra att det dräneras såklart!

vad skönt för er att få vara hemma tillsammans nu igen!

hur tar föräldrarna det??

• jeng

äntligen har jag fått lite respons ifrån jobbet. åsa min personalmänniska, säger att de ju får finna sig i att betala ut lönen från det datumet jag skulle ha börjat jobba, på den % som vi kommer fram till. (TACK!!) och min chef har sagt att jag ska börja v 50, dvs 8 dec, och att vi under nästa vecka ska diskutera arbetsuppgifter. Åsa tyckte det var segt och att jag borde ha fått förslag nu redan, att ta ställning till inför ett möte. Men men, alltid är det ett steg på väg iaf!!

jätteskönt att jag har en person på jobbet som är på min sida! nu ser jag iaf fram lite till att få börja jobba igen! hoppas nu att de har nåt vettigt att komma med vad gäller arbetsuppgifter, och att de fattar att de ska betala ut lönen, så att jag slipper gå vidare och bråka med det här!!

• jeng

vt, hoppas ni njuter familjelivet för fulla muggar nu! vi tänker på er!!

• jeng

kesso, jag rapade ted då han hade en jobbig period i magen. nu tar jag inbte upp honom, utan han rapar på egen hand om det behövs verkar det som. ibland kommer det upp lite också, och ibland kommer det upp mer, speciellt om man inte låter honom vara lugn efter att han har ätit!! så jag brukar mata och sen får han vara kvar i famnen eller så lägger jag honom på sin filt!

haha är det inte gulligt att de alltid skrattar och ler när de ska kräkas??

Svar på tråden Augustibebisar 2008