• jeng

Augustibebisar 2008

kaol, usch vad trist! det enda jag kan säga är väl att det var skönt att det var så tidigt?? kan inte föreställa mig värre än de skräckhistorier vi har fått höra om bebisar som gått bort precis i slutet. och med det menar jag sklart inte att det är "skit samma" på något vis! Usch, det är ju alla människors oro!!

• jeng

haha jag skulle inte ha nåt emot att skriva in mig på augusti 2009-listan

• jeng

näe då jag tror inte jag är gravid. men vem vet!! nej jag får nog vänta ltie till, mensen har inte komit igång ordentligt ännu känns det som!!

• jeng

hallon, hihihi!! jag vill bara ha ett till så snabbt som möjligt, så jag kan lägga allt vad graviditeter heter bakom mig sen!!!

• jeng

haha, jag ville ha 3 som ung mamma, men nu kan jag inte tänka mig att gå igenom hela den här grejen 3 ggr. men jag vill samtidigt att ted ska ha syskon så en till får jag tåla iaf och ung mamma det känner jag mig knappast som som kommer vara över 30. och ja, inte anser jag mig vara GAMMAL mamma heller, men jag ville vara yngre än min mamma var av nån anledning...

• jeng

m0e, här anser de att jag slutade helamma så fort ted smakade på grädde typ... nu fick han ju iofs lite tillägg tidigt också pga viktnedgången, men det vr ju innan amningen kommit igång, så det har jag inte räknat med. men jag trodde som du säger, att helamning var att de lixom klarade sig på amningen, men att de tex fick smakisar osv. men nepp, så anser man inte att det är här iaf. och en kompis i sthlm säger också så som de säger här...

haha ojdå, ja 6 mån hade jag tänkt amma som huvudmåltid så att säga. men det blir ju som det blir, han ska ju inte gå hungrig heller ju!

konstigt egentligen med all teknik som ska till för att bli gravid egentligen, att så många blir gravida på "misstag"!! vi har lyckats prica in exakt ÄL både då kondomen gick sönder, och då ted blev till. och inte så att vi tänkt på det, eller att vi bara haft sex då så att säga. men visst är det lite komiskt att en kondpom går sönder exakt på ÄL... hmm...

• jeng

carina, hahaha!! jo, men jag kommer inte orka vara gravid 3 ggr tror jag! om inte nästa graviditet blir helt annorlunda mot den första då såklart!!! man vet ju adlrig, det kan ju både bli bättre och sämre nästa gång.

• jeng

m0e, ja med helamning så menar jag att jag inte ger honom annat isstället för att amma. för då ammar jag ju så mycket jag KAN lixom... så är det ju fortfarande, att jag alltid ammar innan han äter annat, så för MIG är det ju fortfarande helamning, även om jag vet att det såklart inte räknas som det nu! men jag gör ju så gott jag kan lixom...

ja jag håller tummarna att det går lättare med maten för dig den här gången! såna problem har jag inte här iaf!! hahaha... glad att hans mage är så tålig också¨!!

• jeng

lana, gud vad jobbigt med en bebis som inte får bajsat på så länge! det måste ju bli jättejobbigt i magen för dom, man vet ju hur det är för en själv... tur att det funkade med laxermedel iaf! ted verkar som tur är ha en bra mage, även om han också grinar och kinkar då och då!!

• jeng

m0e, ojoj, 12 dagar! stackars liten! tycker definitivt att du ska testa låg dos laxermedel. här har de pratat om att en bebis behöver bajsa minst var 3e dag för att må bra! de pratade om det just på föräldragriuppen i förra veckan!! de förespråkade matändring, kanske nån droppe olja i maten, termometertricket. och de sa att det är helt normalt att bebisar skriker och gråter när de håller på o bajsar, MEN att det ska ju ändå komma ut! så om det inte hänt nåt på över 3 dagar tyckte de att man skulle ta kontakt. de sa inget om doser osv men det vet säkert lana, eller så är det ju bara att fråga apoteket såklart.

Svar på tråden Augustibebisar 2008