wiem, ted biter när det börjar ta slut. det behöver ju inte vara helt slut, men det kanske kan vara att det inte rinner till lika lätt och att han får kämpa lite extra eller nåt??? ibland biter han till rejält, och sen kastar huvet bakåt, så detkänns som bröstvårtan blir 10 cm lång!!! *aaaaj*
lana, hoppas nu att det går jättebra för er och lilla tjejen!!! och du, du ska ju definitivt inte känna dig dålig om det av nån anledning är så att mjölken inte räcker till. som jag har sagt tidigare, och som wiem skriver här ovan också, så är det ju inte bara mängden mjölk som spelar roll, utan också hur näringsrik och fet den är!! det är ju svårt att avgöra själv. men jag kan ju som jämförelse säga hur det är med ted nu och ersättningen! han har haft nr 1, men sen åt han tills magen såg ut att explodera, 2.5 dl fick han ibland i sig utan problem. och fortfarande var han inte mätt!! men magen var ju proppfull, så han fick ju sluta äta ändå. sedan bytte vi till nr 2 och då äter han 1.5 dl eller mindre och är nöjd och mätt.
jag har ju inte mjölk så det räcker! men jag känner mig nästan sämre om jag inte ger ted flaskan. för han mår ju precis lika bra av ersättningen som av min mjölk!! och såklart vill jag ju att han ska vara mätt och glad och gå upp i vikt osv. så då får man hetl enkelt bortse ifrån att man hade tänkt amma si och så länge. jag tyckte det var jobbigt i början, men samtidigt så känner jag mig nöjd för jag har gjort det jag kan! en stor anledning till att min mjölk inte räcker är troligtvis att ted har sedan 3 veckors ålder haft långa matuppehåll (mellan 6-8 timmar) vilket ger signaler om att inte öka produktionen lika mycket. både bra och dåligt med bebisar som inte äter så ofta alltså
stort lycka till och hoppas att allt går bra.