Augustibebisar 2008
vi använder för övrigt i princip bara euroshopper nu, de är över förväntan! men jag gillar verkligen de pampers... är det active kanske, som har reklam för pamerps village på sig...
vi använder för övrigt i princip bara euroshopper nu, de är över förväntan! men jag gillar verkligen de pampers... är det active kanske, som har reklam för pamerps village på sig...
rimfolina, ja jag märker stor skillnad på bajset nu när ted får en flaska om dagen, och sen får han ju nån form av burkmat + frukt nästa varje dag. det är fortfarande löst, men itne rinnigt, och det är ju helt annan färg på det också. han bajsar inte heller lika ofta utan nu är det kanske 3-5 bajsblöjor per dygn istället för typ 10 som vi hade förut
så det är ju skönt för honom också säkert! mindre slit i baken!!
vi använder mittenstorleken på euroshopper och det funkar bra. det enda jag inte gillar med dem är att det inte är nån resår i banen man spänner med. pampers har ju superbra resår så att man kan spänna åt bra. men men, jag har listat ut nu att om man drar lite hårt i euroshopper så töjer det där vita ut sig, så då kan jag iaf spänna den så som jag vill. annars kommer nämligen klisterlapparna mitt över varandra, och då fäster de ju inte!
vi har läckage vid benen nu då och då i euroshopper. förut hade vi alltid läckage i ryggen, men det var ett tag sen nu!
hallon, ted dregglar nåt förbannat!!! det är så man undrar om man borde börja mata honom med vatten för vätskeförlusten!!
han har gjort det nu i typ 1-2 månader, och ännu har ingen tand dykt upp!!!
förresten, ni med barn sen tidigare! nu när ted äter mat på riktigt en gång om dagen. ska jag ge honom flaska med vatten eller sån köpt bebisjuice eller nåt till det? för han får väl inte i sig lika mycket vätska genom maten som genom amningen menar jag...
jag eltade också ihjäl mig efter bra dregelscarfar! ville ha med knäppning och inte såna man knyter!! hittade till slut bland flaskor osv på ica maxi hihi. otroligt!!! ingen av klädbutikerna hade det, lindex hade 1 variant, med knytning, hm likaså... konstigt...
snart, ok tack! för ted äter ju i princip 2 mål med annat än amning om dagen nu. (en flaska och en burk+frukt) så det känns som det kan vara bra att vänja honom med att dricka lite vatten också! MEN, bör jag då också koka det vattnet och kyla det???
vi har ju egen brunn, men vi har ju vattenrening också, sandfilter och sådär. så vattnet här ska vara renare än det är inne i stan så att säga... så troligtvi behöver jag inte koka vattnet om jag inte hinner eller orkar, men man kan ju ändå göra det om det inte är några problem!!
ted gillar ju flaskan iaf, och så fort vi ska bada eller duscha så gapar han och doppar tungan i vattnet och smaskar i sig haha... så troligtvis har han inget emot vatten heller
Ted har ju fått för sig att man ska äta 2 ggr per natt nu, så han äter kl 21 då vi nattar (amning och flaska) sen kl 1-2 amning, och sen kl 5-6 amning. Efter det får han ligga i min säng för då går ju ph upp. Då äter han väl varannan timma ungefär, men jag håller ming inte direkt vaken annat än för att lägga honom rätt
Tydligen har det blivit en väldigt dålig vana för oss att inte komma upp ur sängen förrän typ 11-12 nån gång... Hmm...
Idag ska jag påbörja projekt rensa frys!!! Vi har en hel stor frysbox och en fullhöjdsfrys som är fullproppade med mat och grejer!!! Så nu får vi hålla i matpengarna och se till att äta upp det gamla först!
Låter väl lätt för många av er, men jag har en extrem fobi för att äta "gammal" mat... Är så dålig på att märka upp det jag stoppar in i kylen. Tex så om vi har ätit tacos och så är det köttfärs kvar, så kan ph äta den efter 3 dagar, men jag vägrar. Då stoppar han in den i frysen istället, och märker inte burken. Så då blandar den sig med en annan burk som jag har stoppat in, men 1 dag gammal tacoköttfärs... Ja, med resultatet att jag vägrar äta båda burkarna för jag vet inte vilken som är vilken...
Wiem, men GUD vad trist!!
Hur märkte du av på minstingen att nåt var fel? Han bara var allmänt gråtig och otröstlig eller? För jag tycker det är så svårt att avgöra om Ted är sjuk eller inte. Tex så höll han ju på och drog i örat en period, så då var jag orolig för öroninflammation. Men då sa de till mig sen att om han får öroninflammation, då lär du nog märka det!! Just för att de tydligen skulle bli så gråtiga osv...
Hoppas ni kryar på er snabbt nu!!
hoppla, hör en grymtande pustande frustande ted... kollar ner på filten för att se vad han håller på med - där ligger ingen ted!!! ställer mig upp, ja då har han rullat över på mage och ålat in under soffbordet!!
gullunge!!