Augustibebisar 2008
fl har funkat dålig för mig. kanske för fler också för det har inte kommit så många nya inlägg idag!
fl har funkat dålig för mig. kanske för fler också för det har inte kommit så många nya inlägg idag!
gomorron.
idag är det superdisigt och grått ute. ingen lust att gå utanför dörren alls. men mina steg är hittills riktigt kassa den här veckan, så jag måste nog ut iaf på en liten sväng! vi får väl se sen!!
ska försöka få i mig lite lunch snart iaf. ted ligger i gymmet och leker och ser på tv!!
och imorrn börjar jag jobba!!! det ska bli spännande!!
Lina:
Jodå, vi är nog överrens nu tror jag!
jag skickade ju in ett mail där jag skrev att jag förväntade mig lön (efter samtal med facket och jämo) från den dagen som deras månad gick ut. Fick ingen respons på det från cheferna, men min personalansvarig följde upp det och sa att så måste det ju bli - det är ju ett lagbrott att inte betala ut lixom! Så hon sa åt mig att det löser sig lixom, så kan jag sluta tänka på det.
Sen förra veckan var jag inne för ett personalplaneringsmöte. Typ arbetsomfattning och arbetsuppgifter. Då var min nya och min gamla chef med. Min gamla chef har sååå bra koll, och hon är så lätt att ha att göra med osv. Så det kändes jätteskönt att hon var med. Allt gick bra, och de föreslog riktigt bra arbetsuppgifter. Min vikarie kommer att få vara kvar som extra resurs till juni, och jag kommer just nu inte att ta tillbaka några av mina ordinarie ansvarsområden, för de är ju mitt i marknadsföringsprocessen. Så vi bestämde att de får sköta det nu, och sen i april/maj när man påbörjar arbetet inför nästa år, då hoppar jag mer in i den gruppen!
Japp, så jag börjar ju jobba imorrn då, och det känns riktigt skönt nu igen, så det är bra!
haha här lär det nog också bli svordommar sen!
jag är värdelös på att hålla mig i tungan!
och vilken måltid
ted har just ätit en burk biff stroganoff och en burk frukt!!! han betedde sig med biffen den här gången precis som med kalvköttet sist. sådär vägrade svälja och nästan kräktes. men jag försökte och försökte och försökte idag, och till slut så bara poff så öppnade han munnen och gapade efter mer!!!
det var nog bara en fråga om att det smakade nytt och att han behövde vänja sig! det tog ju lite tid, men jätteduktig var han sen!
ojoj, godmorgon!
ted hade nån jäkla vakennatt, vet i fasen vad det är frågan om!!! så han nattede vid kl 21, och sen vaknade han kl 1 för att äta, och sen så blev det aldrig lugnt igen... Skapligt jobbigt. Och nu ska man då iväg till första dagen på jobbet hahaha! Lyckat!
anette, ibland kan jag koka 2 flaskor. men om han inte äter dem samma dag så häller jag ut! dvs max 12 timmar eller så i kyl.
men eftersom ted äter så oregelbundet och man inte vet förrän det är dags om det behövs tilägg eller inte, så kör vi på tetra nu! den får ju stå öppen i max 2 dygn i kyl. det blir ju lite dyrare, men som sagt så har det fått bli så. om kvällarna så får han ju numera alltid flaskan, men inte alltid han äter så mkt, men då vet jag ju att han ska ha flaskan så då försöker jag orka med att koka från pulver istället!
jag har hört många som gör pulverblandning för en dags (eller ett dygn) bruk och har i kyl. jag tror itne det är några problem med hållbarhet, utan snarare problem om man har saker i kylen som det kan ta smak av! men jag vet inte...
men åhh. jag har haft stegrääknarna i strumpan (som jag brukar) men under stövlarna idag. jag tycker jag har gått en hel del idag på jobbet, fram o tillbaka i korridorerna, och det är bara 2000 steg på silvan... 4500 på den andra tror jag, men ändå... hade räknat med en bit mer... när jag tog av mig stöveln så satt in kw fast utan hade ramlat av, så det kan säkert ha nåt att göra med dålig räkning...
oj, det där skulle kanske varit i gåtråden och inte här... jaja...
gaaah jag vill bara lägga mig ner och sova lite. men inte då! inte blir det nån promenad heller, för phs far skulle komma förbi och lämna en dator... hoppas han kommer snart för då kanske jag hinner både vila lite och gå en kort vända!!
i väntan på besök blir det en chokladbit, pepparkaka och glögg iaf!!!
VT:
ted fattade att han ska gapa, men sen när man provar nåt nytt så kniper han ihop läpparna igen! supergulligt tycker jag, men lit ejobbigt såklart! Igår tryckte jag in skeden mellan läpparna på honom så atthan skulle smaka på biffen iaf. just som jag tyckte att nu räcker det för idag, då började han gapa!! så de verkar få tycke för nya smaker ganska fort ändå, även om de reagerar i början!