Augustibebisar 2008
ojoj!! ted slukade just EN HEL BURK potatis och palsternacka!!! och han sitter där och skrattar och ler och slickar sig om munnen och gapar efter mer hahahaha!
ojoj!! ted slukade just EN HEL BURK potatis och palsternacka!!! och han sitter där och skrattar och ler och slickar sig om munnen och gapar efter mer hahahaha!
luzor, nej då det är inte första gången han smakar! fast just palsternacka har han iofs inte ätit förut! men potatis och blomkål och fruktpureer och massa sånt!! jag har faktiskt itne märkt nån skillnad alls på honom i magen, förutom att bajset är krämigare!! men hans mage verkar bara gilla mat! men vi får väl se, så här mycket har han ju itne ätit förut på en gång, så det bör väl gurgla lite extra ikväll
en hel grötportion? 2 dl vatten och 2 dl grötpulver??? eller har du andra portionsanvisningar på din gröt kanske... vad är det för gröt? jag gör ju en knapp dl vatten och sen pulver tills det blir lagom, och det räcker ju fint! men då ammar jag ju också såklart.
de här skedarna jag köpte idag, de var perfekta! mycket lättare att mata med och lättare för ted att äta med!! och sen så visar de ju när maten är för varm, och det är ju perfekt!! köpte 2pack på ica, men det finns väl typ överallt antar jag!!
vt, exakt så sa de åt oss på föräldragruppen. att vi som börjar med mat nu, eller märker av att mjölken kanske inte räcker som den ska, borde sätta igång och prova gluten då och då. just för att det ska gå bättre medan man ammar!
ted gillade inte alls potatis och broccoli, men palsternacka och potatis var ju kanooooon! men det kan ju också ha berott på humör och dagsform...
jag plussade 8/12 förra året
luzor, hehe ok, ja det var ju viss skillnad!
tänkte på det idag faktiskt. jag plussade 8/12 på eftermiddagen innan jag skulle på en kompis 25årsfest. skulle kolla om jag vågade dricka eller inte. hihihi... nu på lördag ska jag på hennes födelsedag igen!! sk aman testa på förmiddagen??
inte för att jag tror att det är nåt plus, men det vore ju lite coolt hahaha...
carina, plus är ju den dagen som du kissade på pinnen som sa att du är gravid!
jag visste ju i princip redan 2 veckor innan jag plussade att jag var gravid, men ph trodde inte på mig
hallon, hahahahaha
men det är ju antingen eller tror jag,. antingen så vet man eller så har man ingen aning alls typ... :-P
men ni planerade inte barn eller?
vore kul att höra (igen säkert??) hur det var för alla i tråden. om det var planerat, hur lång tid det tog och hur ni reagerade när det blev plus!!
vi blev ju gravida på ett misstag som ledde till abort för ca 2.5 år sedan. så vi visste ju att det KUNDE gå snabbt. vi slutade med piller i slutet av oktober, och jag blev gravid i mitten av nov på första ägglossningen hahaha... det var skräckblandad förtjusning, men jag var nog gladare än jag vågade erkänna för mig själv för jag var så himla orolig att nåt skulle gå galet!!! ph köpte äpplen och gjorde allt han kunde för att stötta mig, men det tog nog ett bra tag innan han kopplade att vi skulle få en bebis!!
rimfolina, vad skoj!
ja, vår abort var ju tyvärr ett resultat av en enda trasig kondom, just som vi bestämt oss att skjuta upp barnverkstaden ett tag pga jobbsituationen!! usch och fy, men det var ett ganska lättfattat beslut ändå! sedan blev vi ju gravida på direkten igen sen som tur var.
undrar hur snabbt det kommer gå den här gången! jag har ju haft mens 2 ggr, men å andra sidan så har vi typ inte sex ens så då lär det ju inte bli nåt ahhahahahahahaha!!!
rimfo, jag har också testat 2 ggr redan. mest eftersom jag gillar mitt rödvin haha!! har ju inte trott eller räknat med att kroppen ska vara igång igen lixom, men vill försäkra mig om att jag inte dricker och missar att jag blivit gravid! men nu senast så hade jag faktiskt illamående osv också precis sådär som jag hade i början sist!!! hmm... det var en äcklig känsla