• jeng

Augustibebisar 2008

m0e haha, ok, här är det typ 6 bajsblöjor per dygn eller nåt. eller iaf så var det det innan ted började få ersättning regelbundet. nu är det mer sällan faktiskt, men fortfarande 2 om dagen iaf...

nej precis, de sa att det är ovanloigt att de blir förstoppade om de bara ammas... men 12 dagar lixom? om det inte är förstoppning, vad är det då? för hur mycket plats som helst finns det ju inte där inne heller...

• jeng

vt, gud vad hemskt!!! men vad skönt att hon kunde bli gravid igen efteråt!! det var ju min värsta mardröm efter aborten. att tänk om jag har missat min chans nu! :-/

jag har nyss kommit hem ifrån möte på jobbet! idag känns allt superbra, och det var bara positivt prat på jobbet och mötet och det var jätteskönt!! skoj arbetsuppgifter hade de på förslag också, och vi kom fram till en bra kompromiss vad gäller arbetstid osv! himla skönt var det att min fd chef var med, för hon VET ju mer om verksamheten och om mitt jobb osv!!! jätteskönt, och nu är jag positiv till att börja jobba igen!!

• jeng

hihi ted sitter i babysittern och trycker bajs så himla gullig killen är! lite fastare blev minsann bajset efter maten han åt igår iaf, men inga magproblem ännu! och han verkar ha fått smak för maten, för idag när han blev hungrig så pickade han inte på axeln, han lutade sig bakåt och smackade och gapade istället hahahaha!

• jeng

vt, gud vad jag känner mig taskig! lovade ju att hjälpa dig med förslag på dator, och blev påmind nu när jag läste din blogg!!! fyyy, ska genask granska lite nätbutiker och komma med några förslag!!!

• jeng

vågar man skriva om datorerna här, eller går det som reklam??? jaja jag testar, så får vi väl se om jag blir avstängd sen eller inte!

jag gillar ju dell, hade en äldre variant av inspiron förut, och har nu en XPS. den inspiron som jag hade var typ som XPS är nu, de har delat upp så att inspiron är mer enkla hemmadatorer, och XPS är lite bättre prestanda osv, vilket jag ju behöver i jobb och sådär. men inspiron skulle säkert funka kanonbra för er. lägger man nånstans runt 6000 kr så får man en bra dator, tycker jag! dell har ofta bra erbjudanden på vissa modeller, så det är värt att kolla på det!

på elgiganten eller expert eller siba eller vad som så kan man ju antingen satsa på en (eller vill ni har en varsin?) billigare laptop för typ 4000 kr, som är ganska basic. då finns det ju några modeller att välja mellan, så man får ju kolla lite på vad man vill ha för märke, och vad som skiljer dem åt. annars så kan man ju satsa lite mer pengar, kanske 7000 kr och då har man ju mer att välja på, och kan väl kolla på lite mer prestanda. men utifrån det som ni säger att ni brukar använda datorn till så behöver ni ju egentligen inte så mycket prestanda. det ni ska kolla på är kanske så det är vettig skärm, trådlöst nätverkskort (ifall ni köper en router sen för trådlöst internet), ok ramminne och processor såklart, och sen att det är vettig storlek på hårddisken, så att ni får plats med de bilder osv som ni vill ha där!

vi pratade ju om windows också, och för de grejerna som ni pysslar med så tycker jag faktiskt att ni ska satsa på vista. jag är annars en stor xp-förespråkare, men jag har vista på min nya dator, och det funkar kanonbra. det som INTE är bra med det är att jag har rätt myckjet program hemma som jag normalt använder på datorn, och som ju inte fungerar. det är tex ms office i den versionne jag brukar ha, programmet till min skrivare, mina dataspel... men det finns jättebra program för bildhantering osv, och office finns ju såklart en version som funkar jättebra i vista också. det är dessutom oftast billigare med vista nu, och man får betala extra om man vill ha xp istället. plus att det finns så många färre datorer att välja på. MEN om man vill så kan man ju alltid köpa en datorn med vista på och ta bort det och själv instaällera xp.

fråga gärna mer så kan jag komma med mer specifika förslag.

• jeng

ojoj, han måste ha satt rejäl fart??? ted är ju precis över 7 kg hihihi!!! men hur lång och tung var lillkillen på bf?

BebisVagga skrev 2008-12-04 18:11:05 följande:
    ja.. han närmar sej 6 kilos gränsen nu..
  • jeng

ja, jag tänkte alltså på hans ordinarie bf, i augusti.

BebisVagga skrev 2008-12-04 18:14:01 följande:
    648g o 30cm..nu över 5 kilo o 55 lång
  • jeng

kesso:
    jag har också nestles majsgröt. ted gillade inte alls i början, han spttade ut. jag trodde det berodde på att han helt enkelt inte visste hur han skulle svälja eller äta med sked. MEN, sedan så gjorde jag gröten lite fastare, så att den inte rinner av skeden, och sen så har jag Hipps fruktpure (4pack i kartong ser ut som typ små yoghurtbyttor) bredvid. så får han en sked där det är lite gröt och lite mos! det gjorde susen och han bara åt och åt och åt MEN sen har han också varit lite kinkig i början, för han fattar inte att jag måste ta bort skeden och fylla på, utan han har börjat grina då! men nu har han lärt sig och sitter och gapar efte att han svalt istället!

men sen har jag också gett mat som han har totalvägrat. han spottar ut och kräks nästan. och han sätter ju inte i halsen utan det är ju bara att han verkligen inte gillar det! kniper ihop läpparna så att man inte ska få in skeden! så det kan ju vara så att det går bättre om du provar en annan sort!

Lana, vad trist att lillan gått ner i vikt igen! Skönt att det är så pass lite ändå. Hur ofta får ni gå och väga nu?? Hur vet du att det inte är mjölken som är orsak? Minns att du skrev om det nån gång, men minns inte helt vad du skrev. var det att hon äter bra och att det finns mat kvar när hon är klar?? för jag har hört om bebisar som helt enkelt slutat gilla bröstmjölken, eller amningen... täntke om det kunde vara nåt sånt på gång. det är väl ovanligt, men som sagt, jag har hört om det iaf! sen tänkte jag på det här med tillägg också. även om det finns gott om mat i dina tuttar, så kan det ju tyvärr vara så att den är tunn eller inte har tillräckligt med näring. så att det är därför som hon skulle bli mättare och gå upp i vikt bättre av tillägg än av bara amningen.

hoppas att det löser sig!

• jeng

carina, det är ett vitt och blått paket med typ nån liten nallebjörn på framsidan i hörnet. majsgröt står det på bara. nestlé

Svar på tråden Augustibebisar 2008