• jeng

Augustibebisar 2008

hej tjejer! alltså jag är totalt slut! känner mig som en ballong som nån bara stuckit en nål i!!!! allting tar så himla mycket energi!!!

jobbstrulet, festen, renoveringen, storstädningen av hela huset, teds klängfas, kämpet med amningen...

ted sover jättefint om nätterna. ni pratade om att lägga en timma tidigare och se vad som hände. jag hade ted uppe till kl 21 på lördag kväll eftersom släkten var här då efter festen, och sedan körde jag samma nattningsrutin som vanligt med amning och flaska osv. istället för att sova till 2.30 så sov han till 4.30!!! så det var en superbra natt! jag var ju säker på att han skulle vakna som vanligt och sova kortare tid alltså, men nepp, han sov sina timmar! så det ska jag försöka med nu. vore himla skönt om det kunde funka för då får man lixom ännu längre sammanhängande sömn!!! (även fast jag kanske inte hör till dem som borde gnälla!!)

sen igår så strulade han lite med nattningen. eller ja det gick jättebra, men inte lika enkelt som normalt, för han vaknade med värsta bajsblöjan ganska snart efter flaskan, och det störde ju! MEN som plåster på såren så sov mammas gullunge från kl 21 (med paus för blöjan vid kl 22) till kl 5.30!!!

ja på förmiddagarna sen så är han glad och roar sig själv ganska bra oftast, eller vill leka men är lättroad så att säga... men sen vid kl 13-14 eller nåt så börjar det. då ska han BARA vara i knät och kinkar och ammar ammar ammar... jag kämpar ut så mycket jag kan med amningen om dagarna för att mjölken ska räcka till, men han är ju där HELA tiden!!! och sen äter han till han sover och i samma sekund som jag lägger ner han för att man vill passa på att laga mat eller gå på toa eller vad som, ja då vaknar han och gapskriker, så då är det bara att börja om igen! idag fick jag inte gått på toa från kl 14 och tills ph kom hem från jobbet... bara för jag orkade inte lixom att han skulle börja skrika när han väl satt lugn i knät på mig! så han har sett på avslutingen av ensam mamma söker, och sen nytt läge i knät, klarvaken och väldigt intresserad - speciellt av renovering!!! (det bådar gott!)

och nu är jag helt slut, och var det igår också, och då är det bara första bästa mat, överblivet festgodis och ett glas gott vin som gäller... så så bra går det med min diet och vikten nu också... och inga promenader heller, har inte ens hunnit ta på mig stegräknaren idag... den skulle iofs ha visat typ 63 steg på hela dagen så det är kanske lika kvitta samma!!!

nej, nu måste jag få mat, och den där dajmen som jag sett fram emot! eller några rulltårtebakelser kanske...

• jeng

carina, 050607, vilket coolt personnummer för din lilla ebba!

• jeng

VT, njut så mycket ni kan nu ikväll, och jag lovar att vi allihopa kommer hålla tummarna inför operationen imorgon!

• jeng

hahaha, carina!! sådär har jag också gjort en gång!! ett bad hade varit himla skönt, men jag sitter istället i soffan och väntar på att ph ska komma hem! han är och ser bondfilmen med sina jobbarkompisar!!

• jeng

Carina, ja ted sover. Han somnade här nere vid 18.30, sen vaknade han till vid 20.30 så då tog jag upp honom i sängen bytte blöja och matade! Så nu sover han gott, och oftast sover han ju till 3, ibland ännu längre! Han har alltid samma rutiner, men ibland somnar han till här nere, och då brukar jag vänta med att lägga upp honom i sängen. Normalt somnar han runt kl 19 nu och sover till 3, men jag förösker vrida på det så att han somnar vid 21 och sover till 5 istället! Jag har lyckats några nätter, men inte hållt på så länge ännu!!!

Jag ser på A view from the top på tv, eller jag har spelat in den på fördröjning! Äter lite dajmgodisar som blev över från festen och har smuttat lite rödvin!

Vi har ju adlrig barnvakt så vi kommer ju inte ut tillsammans jag och Philip. Det är ju trist!! Önskar att man nån gång då och då bara kunde gå ut bara vuxna och äta middag eller se en bio eller nåt... men men, så är ju livet med barn!

• jeng

carina:
    vi bor 25 mil ifrån mina föräldrar, och 50 mil ifrån philips föräldrar. så vi har ingen släkt i närheten som kan bara komma och vara barnvakt några timmar!! vi har ju haft barnvakt när min mamma kom hit då philip fyllde år. så vi har inga problem att lämna bort honom till barnvakt utan man måste ju bara ha nån som kan ställa upp. jag tycker han är för liten för att vara hos en inhyrd barnvakt utan jag vill ha hoom hos någon man känner!!

• jeng

vt, har du fått några besked om hur länge op kommer pågå och vad som händer efter den? alltså när han får komma hem och liknande?

• jeng

Samma här, vi kramades minsann lite extra när Ph kom hem igår!!

Snart: Hahahaha!!! Livet med flera småbarn! Det ska bli spännande den dgen det händer!

• jeng

om allt går som det ska så kommer vi ha en gråvit liten kattflicka och en rödvit liten kattpojke hemma hos oss inom någon vecka!! det är nästan som att få barn på nytt!!

• jeng

VT, jag blir jätteglad av att höra att du har fått lite sällskap!! Ingen ska behöva vara ensam och bearbeta något sånt här!! Du vet att vi finns här allihopa!

Svar på tråden Augustibebisar 2008