• jeng

Augustibebisar 2008

ååhh, jag är helt borta. vi velar mellan att köpa begagnat ps2, nytt ps2 eller nytt ps3... fördelen med ps3 är ju att vi kan använda det som mediadator också, och alltså skicka bort min superstora stationära dator som just nu står bredvid tvn... nackdelen är tydligen att det inte går att spela ps2 spel i de nya ps3... vilket ju känns himla konstigt!!

så nu skulle vi behöva lite råd om vad andra tycker om röran

• jeng

ojoj vad tomt och tyst det var här ikväll...

bv, vad söt han är sådär gör ted också, lyfter huvet så man tor han ska bryta ryggen typ, och så flinar han och skakar huvet så det bara flyger dreggel

• jeng

Lana:
    vad skönt att få komma hem och vända lite! att lillan äter olika mycket mjölk vid varje gång kan ju bero på hur lätt mjölken kommer! hon kanske helt enkelt inte har samma ork att suga, och då kanske hon äer mer mjölk och mindre ersättning när det rinner lättare?? men menar du att hon äter totalt ca 60 ml varannan timma? nog är hon en lite mindre tjej än min ted, men han äter ju typ 3-4 ggr så mycket hihi det är kanske han som är ett matvrak!!!

mareld:
    Kanske har ni just avklarat 3-månadersökningen?? För då ökar bebisarna sitt matbehov jättejättemycket! Och först så kämpar man i en vecka då bebisen inte verkar bli mätt, poch sen när mjölken kommer, så är de inte vana att sluta äta förrän det tar slut typ, så de får i sig mycket mer än de behöver. och därför kräks de mer än de brukar! det är helt enkelt överskottet som kommer ut. så det kan ju vara anledningen?!

• jeng

mareld, hoppas att det är så! så att det inte är något annat problem menar jag! isåfall borde det väl ge med sig om nån vecka eller så när hon börjar lära sig bättre eller din produktion stabiliserar sig!

• jeng

egentid ja!!! som tur r så jobbar jag ju em imorgon så lite sovmorgon får jag ju förhoppningsvis iaf!! måste försöka lära mig att komma i säng iaf senast kl 23... men nej, när man måste upp tidigt EN dag i veckan, så är väl inte sannolikhten för det speciellt stor...

• jeng

det känns jättebra faktiskt! lite lagom med 2 halvdagar i veckan också!

men än så länge så har jag ju inte gjort nånting annat än beställt dator, kollat nyckelkorten, beställt nyckel till mitt temporära kontor osv osv... det kommer inte bli nåt JOBB gjort förrän efter julledigheten! jobbar bara nästa vecka också, sen 3 veckors semester haha!

vad har du för jobbplaner?

• jeng

åhh kvack, du fick det där badet som jag skulle tagit ikväll, men totalt glömde bort :P

• jeng

kvack, ja det var jätteskönt! nu ska jag ju få lön från den dagen jagh skulle ha börjat jobba, och arbetsuppgifterna känns kanonbra! så det känns roligt igen, och det är ju det viktiga!!!

wiem, ja det är lagom! kommer ju öka upp % till 1 mars, så får vi se hur mycket det blir då. ska försölka satsa på 50%, emn det beror lite på hur jag kan lösa det! om allt funkar bra så långt så kanske jag får lov att jobba lite mer hemifrån också. eller så är jag där 3 halvdagar istället. men vi får se! pengar är ju inte allt här i världen, och o jag kissar ett + de närmsta månaderna så kommer man nog tänka annorlunda också.

vad skönt att bara vara hemma också!! för mig är det ju också en fråga om sociala kontakter lixom, ut och träffa lite vuxna ibland! eftersom vi bor i ny stad så var ju mycket sånt via jobbet! sen är det skönt att tjäna lite extra så jag kan spara på dagarna och vara hemma längre tid istället!! så det känns bra.

• jeng

japp nu hade tysdligen maken jobbat klart här (han får jobba nästan hur mycket ÖT han vill just nu, så det är KANON för oss!!) så vi ska gå upp o lägga oss! jag ska nog läsa en stund också. har kämpt med samma bok hur länge som helst nu, så nu försöker jag läsa lite varje kväll iaf! jättebra bok alltså, bara dåligt med tid!

natti på er allihop!! sov gott sen när det är dags.

• jeng

jag har flera ggr tänkt edxakt samma sak gälladne libero och pampers, och deras rabattkuponger och prover! proverna är i minsta laget när man får dem, och då kommer ju rabattkupongen på den blöjan inte förrän i nästa försändelse, verkar det som. för den här gången så fick jag kuponger för blöjorna som vi fick testa i förra paketet, som redan var för små då. tänkte faktiskt skriva in till dom och klaga!

jag fick rabattkupong på newborn i förra paketet, och i detta fick jag på en större blöja iaf, men på nån mindre också. men ja, lite kosntigt är det allt...

Svar på tråden Augustibebisar 2008