Augustibebisar 2008
GHAA! Jag hade skrivit JÄTTEMYCKET och så försvann allt! Kom åt nån puckoknapp på datorn... *surar*
Jaha, jag tar det i korthet.
Först in i dag!?
Fast Lyckeli sov till halv tio.
Men det var med tre matningar under natten. Helt okej ändå. Enligt bvc ska hon inte behöva mat på natten efter sex månaders ålder. Hur har ni med äldre barn gjort? Har ni vant dem av vid det, och i så fall hur? Eller har de slutat med det av sig själva i lagom tid?
L är för rolig. Hon vänder och vrider sig som en liten blådåre. Man lägger henne under gymet och hittar henne i nån annan rolig position efter två minuter.
Nu har hon snurrat runt under gymet så att benen sticker ut från kortsidan istället för långsidan (har ett gym utan mjuk platta under) och så ligger hon och sparkar på gymleksakerna istället för att ta på dem med händerna.
Skruttbananen! Och så AAAAA:ar hon för fulla muggar. Det låter som om hon skäller ut en av sakerna rejält.
Nu har jag ju börjat projekt "inget godis alls fram till påsk"! Fler som vill hänga på? Igår var första godisfria dagen och jag garderade mig rejält med både rejäl middag och så tomatsoppa med oliver och soltorkade tomater på kvällen. Här skulle inte finnas utrymma till att bli det minsta hungrig på godis!! Och det funkade, med hjälp av några apelsiner och yoghurt då värsta suget satte in.
Det blir nog lite mer mat det första dagarna men jag har ätit så mkt godis över jul att jag nästan har abstinens. Det får tas i babystep, det här. MEN jag ska inte äta godis alls, enda jag får eta är popcorn.
Inga chips, inte choklad (jaja, efterrätter får väl slinka ner en helg då och då) och inget lösgodis. Nu ska de sista kilona ner till påsk!