Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

GHAA! Jag hade skrivit JÄTTEMYCKET och så försvann allt! Kom åt nån puckoknapp på datorn... *surar*

Jaha, jag tar det i korthet.

Först in i dag!? Fast Lyckeli sov till halv tio. Men det var med tre matningar under natten. Helt okej ändå. Enligt bvc ska hon inte behöva mat på natten efter sex månaders ålder. Hur har ni med äldre barn gjort? Har ni vant dem av vid det, och i så fall hur? Eller har de slutat med det av sig själva i lagom tid?

L är för rolig. Hon vänder och vrider sig som en liten blådåre. Man lägger henne under gymet och hittar henne i nån annan rolig position efter två minuter. Nu har hon snurrat runt under gymet så att benen sticker ut från kortsidan istället för långsidan (har ett gym utan mjuk platta under) och så ligger hon och sparkar på gymleksakerna istället för att ta på dem med händerna. Skruttbananen! Och så AAAAA:ar hon för fulla muggar. Det låter som om hon skäller ut en av sakerna rejält.

Nu har jag ju börjat projekt "inget godis alls fram till påsk"! Fler som vill hänga på? Igår var första godisfria dagen och jag garderade mig rejält med både rejäl middag och så tomatsoppa med oliver och soltorkade tomater på kvällen. Här skulle inte finnas utrymma till att bli det minsta hungrig på godis!! Och det funkade, med hjälp av några apelsiner och yoghurt då värsta suget satte in. Det blir nog lite mer mat det första dagarna men jag har ätit så mkt godis över jul att jag nästan har abstinens. Det får tas i babystep, det här. MEN jag ska inte äta godis alls, enda jag får eta är popcorn. Inga chips, inte choklad (jaja, efterrätter får väl slinka ner en helg då och då) och inget lösgodis. Nu ska de sista kilona ner till påsk!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Lille
    Ohhhh... giftig kommentar... Kul att du hänger på min antigodiskampanj!

Amelie
    Åh! Vilken rolig lista! En sån ska jag tvinga Marcus att skriva tillsammans med mig med.

• Vilda Tiger

Amelie
    Verkligen trist det där med din pappa... Så gör man inte, tycker jag.

En svägerska till min syster kan inte få barn. De tänkte i slutet på 90talet adoptera. Men då får hon följande kommentar av en nära släkting:

"Nä, dra inte hit några svartingar!"

Kul... De tappade helt lusten och lever utan barn nu. Men jag blir så ARG när jag hör sådant! Han som sa det har gått bort nu och jag undrar om inte S, som kvinnan heter, ångrar att hon påverkades så av honom.

• Vilda Tiger

luzor
    Ja, tragiskt är vad det är.

Nä, snart drar vi ut i det fina vädret här, jag och Lyckeli. Marcus är förkyld, jag är nästan bra och Lyckeli ligger strax efter mig i loppet. Över en vecka var vi jättesjuka, det hinner producera myyycket snor på den tiden!

• Vilda Tiger

Carina
    Bra att du minskar på cigaretterna!!! De är mycket värre än att väga några kilo för mkt, för kilona handlar ju bara om det estetiska. Pepp pepp till dig, så kanske du kan sluta helt sedan!

Kvack
    samma här, lösgodiset är inte så svårt men choklaaaaad. Nä, jag får bli gravid igen, för då smakade choklad rumpa!

Lille
    Ja, rutiner är a och o när det gäller att komma ut och gå. Jag går alltid då L ska sova efter frukost. Annars är det seeegt att ta sig ut sedan. Men nu har vi varit ute en timma iaf.

Tvättstuga här idag. På dagen för en gång skull. Jag brukar ta kvällen annars men det är så trist att springa dit ut då man bara vill ligga och mysa med L i soffan.

• Vilda Tiger

carina
    Va kul att läsa! Vi kan ju hela historien men det känns lite annorlunda då man vet att så många i Sverige kan läsa den, tycker jag.

• Vilda Tiger

Pling
    Åh, ett sånt täcke vill jag med ha! Men det är omöjligt känns det som, för jag fryser häcken av mig trots ett supertjockt täcke medan Marcus svettas som en gris under sitt tunna B-täcke...

Hallon
    Va skönt att han är ledig så mkt! Marcus jobbar ju också bara 8 dagar i månaden om han jobbar heltid. Så gott! Nu är han ju dock sjukskriven och ska vara det iaf hela januari. Det är skönt att ha honom hemma, och nu är det ju extra gott när vi hela tiden är två som tar hand om Lyckeli. Man hinner liksom aldrig tröttna, utan vi kan FORTFARANDE tjafsa om vem som ska få ta bajsblöjan.

• Vilda Tiger

Lana
    Vilka jobbiga kvällar ni verkar ha! Usch usch... Hoppas Elly kommer på att livet blir roligare utan gråt snart. Jag tycker också det var rätt illa av Mikael att inte ge sig till känna under nyårsnatten. Klart man blir orolig!!! Jisses, jag hade nog reagerat ännu starkare än vad du gjorde och kopplat in nationalgardet vid den tiden du körde runt och letade efter honom...

Salvia
    Kul att se dig!

Heidi
    Förstår att det är jobbigt att se din pappa trött, men va glad jag är att ni har haft det bra ändå. Majsvälling ger vi Lyckeli på kvällen också, men det verkar inte hjälpa till att få ner antalet matningar. Två eller tre varje natt hinner vi med, och det känns tungt då vi ju var nere på en matning per natt för ett tag sedan. Jaja, förr eller senare ger det sig antar jag. Vi ska försöka ge välling första matningen på natten med och se om hon står sig längre på det.

• Vilda Tiger

Halv tolv och jag var först!!! :-O

Jucea, var sjutton håller du hus!!! ???

Idag är det vanliga lördagsrutiner här. Marcus pappa och jag ska snart åka och handla och sedan ska vi bara vara hemma och ha det gott.

Kan meddela att mitt antigodisprojekt har gett goda resultat! Minus ett kilo på två dagar!

• Vilda Tiger

Jucea
    Men gud vilket beteende!!! Nä, Ph borde inte dricka alls, han verkar inte riktigt ha koll på hur mkt som är lagom för honom. Jag är glad att Marcus aldrig blir sådär full. Och jag håller med dig om att det INTE är bra att visa barn att man kan hålla i smällare. Det händer nog med olyckor på nyår som det är, fler behöver inte veta hur man lätt kan skada sig. Oj, va mycket Ted äter! Nu lagar jag mest egen mat men om jag ska översätta till brukar så blir Lyckeli nöjd på en halv liten burk (ibland lite mer) och sedan en tredjedels liten burk (eller lite mer) frukt på det. Och jag gör inte så ofta den där köpegröten utan kokar egen mannagrynsgröt. Då tar jag en msk gryn och en dl vätska. Ca två msk fruktpure på det och så står hon sig ca 3 timmar, ibland lite längre. Men jag tycker inte heller att du ska begränsa mängden han äter. Små barn ska få äta sig mätta.

Lyckeli verkar vara mest hungrig på natten, oturligt nog. På dagen går det lätt fyra timmar mellan målen men på natten kan det vara varannan timma ibland. Inte hela natten igenom, dock, som tur är.

Jag facebookar men bara sporadiskt.

Rimfolina
    Lyckeli har börjat vara vaken allt längre på kvällarna och sova mindre på dagarna så nu försöker vi få till det med två sovningar på dagen och att hon lägger sig senast 22.

Svar på tråden Augustibebisar 2008