Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Carina
    Den är ju Ellys (Lanas). Hon ska snart få tillbaka den.

Pling
    Det funkade bra för L då vi hade det.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Carina
    NU fattar jag! Badstolen! Mamma köpte den som julklapp till Lyckeli. Den heter Flipper evolution. Här kan du se den: http://www.okbaby.it/bagnetto/prod_en.php?item=flipper_ev&p=1&img=01 Mamma köpte den "i den där barnaffären i Herrestad" i Uddevalla. Hon vet inte om det är babyproffsen eller vad den heter eller någonting. Söta mamma... Men den är SUPER! Bästa klappen nästan. L älskar den!

• Vilda Tiger

Pling
    Ni kan ju testa att lägga honom i spjälsängen efter första matningen, tycker jag. Se hur det går.

Snart
    bra att veta. Tack!

• Vilda Tiger

Godmorgon

Hallon
    Jahaja, det kanske var Mareld. Sorry!

Här har vi haft en skitkass natt. Lyckeli somnade 21, fulladdad med gröt och välling så att hon skulle sova länge. Första gången hon fick välling som inte var utblandad med ersättning. Hon sov. Till 12. Sedan började hon vakna. Och vakna. Och vakna. Sådär halvt så att man måste göra NÅGOT, annars vaknar hon helt, men ändå att hon inte öppnar ögonen. Jag suckade, tänkte att det inte hjälpte med välling och gick och gjorde lite mer välling. Men nej, lilla fröken ville INTE ha! Tre snutt och så skulle hon ha nappen igen. Somnade om, sov fyra minuter och sedan började vi valsa igen. Mat skulle hon inte ha. Sova gott skulle hon inte. Jag tror magen hennes reagerade lite på all mat hon fick under kvällen (vi knökade henne full med dubbla laddning gröt innan vällingen) för vid ett tillfälle stånkade hon som en säl, fes rejält två gånger och suckade nöjt sedan. Jaja, vid fyra tänkte jag att "men det är något fel!" för då hade jag varit uppe tusen gånger men hon hade inte ätit än. SÅ jag gjorde ersättning istället. Lilla fröken slukade 100 ml och somnade om. Sov till sex. Sov oroligt en timma till och ville sedan upp. Jag hade ju sovit rumpdåligt under natten så Marcus tog henne. Nu när jag gick upp gick de båda och lade sig igen.

• Vilda Tiger

Pling och Hallon
    Hamnade på tre rätt jag med. Men det var reeeena chansningar! Lyckoträffar.

Pling
    Vi har en likandan vagn som Mareld och har haft sittdelen i snart sex veckor, om jag minns rätt. Minst! Lyckeli har aldrig tålt liggdelen, bara skrikit och vägrat, så det var ett lyft för oss att byta till sittdelen! Hon ligger i den och sover, men om hon vaknar eller är väldigt kinkig så vinklar vi upp den lite så hon får kika ut. Vi har vindskydd på den så hon ser inte framåt så mkt, mest upp mot himlen. Det blir samma som med liggdelen, enda skillnaden är ju att hon bara ser mig genom en liten lucka i suflettaket.

• Vilda Tiger

MissH
    Men vilken bra början!!! Du ska se att det bara blir bättre nu.

förutom våra nätter som inte riktigt vill bli som vi vill måste jag bara berätta att Lyckeli just nu är så himla nöjd! Hon är en riktig gullunge! Äter bra, leker bra (själv en del, men mest vill hon ha med oss), hon hittar på egna initiativ (dra av pappa glasögonen, tex) och man märker att hon lär sig mycket hela tiden. Hon är en fysisk unge som vill bli kastad, hystad, busa vilt och låta högt.

• Vilda Tiger

Pling
    Ja, det är babyproffsens vagn. Det är ett skydd du har som sträcker sig från de två knapparna på utsidan som du kan se, och ner över rundningen framme vid hjulet. Förstår du? Jag kan lägga ut en bild om du vill. Har ni inget sådant? Det har en liten vinkling i tyget längst upp, precis som vindskyddet som hör till liggdelen.

• Vilda Tiger

jucea
    Marcus är sån som läser allt, o sedan är han snäll nog att uppdatera mig om det händer ngt spännade. Det gäller inte bara "nyheter", alltså riktiga sådana, utan även sånt som händer i nöjesbranchen, nya filmer, kändisförhållanden osv. Han är en oänderlig källa av värdelöst vetande.

• Vilda Tiger

Pling
    Jag gjorde morotspure igår kväll men jag tyckte inte det var så svårt... Pressar du i durkslag? Liiite slit är det ju men jag tycker att det är rätt så kul.

Minus 10,2 är det här i Mölndal. Usch. Tur att svärfar ska köra hem oss ikväll. Just nu sover sötnosen så vi får stanna tills hon vaknar. Och sedan ska hon gå laget runt och hälsa och gosas med och lekas med innan de släpper iväg oss.

Rimfolina
    Pajer tycker jag är gott. Kan göras i förväg och är enkla att bara värma i ungen. Och så några goda baguetter till det. En grönsallad och en god vinegrette, så är måltiden komplett.

Svar på tråden Augustibebisar 2008