• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Catt

Om fyra timmar blir vår lilla Tuva 4 veckor. Tiden bara rusar fram samtidigt som det känns som om hon alltid varit en del av vår familj :). Är inne dagligen och läser om hur det går för er här inne! Ska bli kul att se när nästa bebis tittar ut ;)

Bilder på lilltösen finns här: lillagrodden.wordpress.com/

• Mimmi P

Yoysen, www.apoteket.se/rd/d/4927/ProductSKU/57717/tab/tillverkarinfo/showBuy/true/rightColumn/5190/action/showProdInfo det stod inte mycket til info här, men det är laxerande medel som man tar varje dag som hjälper magen att hålla igång.

Majsanna, lycka till och ha det så trevligt.. :)

Catt, vad mysigt det ser ut :).

Nu är vi ännu ett steg närmare, skötbordet är monterat. Imorgon ska vi ev hämta hem en spjälsäng.

• Lillajag1979

Hallå...

Det är helt otroligt egentligen. Nu har jag råkat på kräksjukan en 2a gång i år. Det känns som att en ångvält kört över mig.

Hoppas att ni mår bättre iaf.

Nu ska jag bara vila och återhämta mig.

• AxelOlivia

Lillajag1979 skrev 2009-01-08 05:51:35 följande:

Hallå... Det är helt otroligt egentligen. Nu har jag råkat på kräksjukan en 2a gång i år. Det känns som att en ångvält kört över mig. Hoppas att ni mår bättre iaf.Nu ska jag bara vila och återhämta mig.
    Tvi för magsjuka! Hoppas att du återhämtar dig fort..

Själv har jag sovit jätte dåligt två nätter. I natt har jag haft som molvärk i magen i princip hela natten. Har lite förvärkar med verkligen inget som är så starkt och regelbundet för att sätta igång något så jag får nog stå ut några veckor till. Igår var det för övrigt exakt tre veckor till BF. :)

Virra: Hur går det för dig?
  • Mimmi P

Lillajag, usch, det var inget kul, hoppas du piggnar till snart.

AMS, jättesegt med onda förvärkar som inte ger nån "riktig verkan". Men det närmar sig iallafall.

Jag har också fler och fler onda sd, förut har det bara blivit hårt och spänt men nu blir det oftare och oftare att jag för ont också. Vet inte om jag ska tolka det som att det närmar sig eller om jag kanske borde kontakta förlossningen. Har en tid hos BM på tisdag och hos läkaren på torsdag för fortsatt sjukskrivning. Det svåra är ju att hålla sig stilla speciellt nu när jag har fått kryckor.

Första sjukskrivningen blev godkänd av fk iallafall, idag fanns det pengar på kontot, känns skönt att veta, tycker inte det borde vara nåt problem att få resten godkänt då.

Jag läste nånstans att förlossningen brukar gå lättare om man haft mycket sd innan eftersom livmodern fått extra mycket träning. Nån som vet om det stämmer eller om det bara är ännu en skröna?

• gustafssons
    Mimmi P skrev 2009-01-08 08:35:39 följande:
    Lillajag, usch, det var inget kul, hoppas du piggnar till snart.AMS, jättesegt med onda förvärkar som inte ger nån "riktig verkan". Men det närmar sig iallafall.Jag har också fler och fler onda sd, förut har det bara blivit hårt och spänt men nu blir det oftare och oftare att jag för ont också. Vet inte om jag ska tolka det som att det närmar sig eller om jag kanske borde kontakta förlossningen. Har en tid hos BM på tisdag och hos läkaren på torsdag för fortsatt sjukskrivning. Det svåra är ju att hålla sig stilla speciellt nu när jag har fått kryckor.Första sjukskrivningen blev godkänd av fk iallafall, idag fanns det pengar på kontot, känns skönt att veta, tycker inte det borde vara nåt problem att få resten godkänt då.Jag läste nånstans att förlossningen brukar gå lättare om man haft mycket sd innan eftersom livmodern fått extra mycket träning. Nån som vet om det stämmer eller om det bara är ännu en skröna?
    jag  kan bara säga att jag hade väldigt mycke sd från v 25 som va jobbiga, ofta. 3 veckor innan bf va jag utplånad och öppen 2 cm. men v 38+0 när de tog hinnorna så öppnades jag bara 5 cm.. sen efter 18 timmar så fick de snitta.
    Så att det hjälper till att mogna gör det.. men mer vet ja inte.... inte på mig i alla fall..
  • v i r r a

AMS: Tackar som frågar Det är fint här. Firar min 30årsdag idag liggande i soffan som en strandad val! Hahah!

I övrigt så har jag har rätt kraftiga sammandragningar som inte gör ont i sig men däremot en mer konstant "mensvärk". Ibland är sammandragningarna regelbundna med kanske 7- 15 min emellan i nån timme för att sedan ge med sig men oftast kommer de ganska glest ett par tre stycken i rad.

Mimmi P: Jag är inte den som alltid hojtar "ring sjukhuset" etc men jag tycker nog att du kan slå en pling till förlossningen och kanske få komma in och kolla upp hur det står till. Vill inte måla fan på väggen men det KAN ju vara uvi eller något annat som är bra att hejda. Så, ring. Det är ganska lång tid till på tisdag och torsdag.

Det där med sjukskrivningen MimmiP, hur lång tid tog handläggningen för din del? När blev du sjukskriven första gången. Jag blev det den 23 november och har inte fått något svar än...

• lightfish
    virra
    Megagrattis på din 30-årsdag!  Många av oss som fyller 30 i år...! Hoppas du får en bra födelsedag i alla fall även om den just nu spenderas på soffan .
  • gustafssons
    v i r r a skrev 2009-01-08 11:04:43 följande:
    AMS: Tackar som frågar Det är fint här. Firar min 30årsdag idag liggande i soffan som en strandad val! Hahah! I övrigt så har jag har rätt kraftiga sammandragningar som inte gör ont i sig men däremot en mer konstant "mensvärk". Ibland är sammandragningarna regelbundna med kanske 7- 15 min emellan i nån timme för att sedan ge med sig men oftast kommer de ganska glest ett par tre stycken i rad. Mimmi P: Jag är inte den som alltid hojtar "ring sjukhuset" etc men jag tycker nog att du kan slå en pling till förlossningen och kanske få komma in och kolla upp hur det står till. Vill inte måla fan på väggen men det KAN ju vara uvi eller något annat som är bra att hejda. Så, ring. Det är ganska lång tid till på tisdag och torsdag. Det där med sjukskrivningen MimmiP, hur lång tid tog handläggningen för din del? När blev du sjukskriven första gången. Jag blev det den 23 november och har inte fått något svar än...
    va segt för dig att du inte fått svar från fk!
    jag blev sjukskriven i mitten av augusti och fick ut pengar första gången i början av september, efter den 25e..
    Men det är bra om man ringer till kundtjänst å frågar hur det går med handläggningen..då kan det bli klart fortare..
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!