Mimmi P skrev 2009-01-08 08:35:39 följande:
Lillajag, usch, det var inget kul, hoppas du piggnar till snart.AMS, jättesegt med onda förvärkar som inte ger nån "riktig verkan". Men det närmar sig iallafall.Jag har också fler och fler onda sd, förut har det bara blivit hårt och spänt men nu blir det oftare och oftare att jag för ont också. Vet inte om jag ska tolka det som att det närmar sig eller om jag kanske borde kontakta förlossningen. Har en tid hos
BM på tisdag och hos läkaren på torsdag för fortsatt sjukskrivning. Det svåra är ju att hålla sig stilla speciellt nu när jag har fått kryckor.Första sjukskrivningen blev godkänd av fk iallafall, idag fanns det pengar på kontot, känns skönt att veta, tycker inte det borde vara nåt problem att få resten godkänt då.Jag läste nånstans att förlossningen brukar gå lättare om man haft mycket sd innan eftersom livmodern fått extra mycket träning. Nån som vet om det stämmer eller om det bara är ännu en skröna?
jag kan bara säga att jag hade väldigt mycke sd från v 25 som va jobbiga, ofta. 3 veckor innan bf va jag utplånad och öppen 2 cm. men v 38+0 när de tog hinnorna så öppnades jag bara 5 cm.. sen efter 18 timmar så fick de snitta.
Så att det hjälper till att mogna gör det.. men mer vet ja inte.... inte på mig i alla fall..