• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • AxelOlivia
    v i r r a skrev 2009-01-08 11:04:43 följande:
    AMS: Tackar som frågar Det är fint här. Firar min 30årsdag idag liggande i soffan som en strandad val! Hahah! I övrigt så har jag har rätt kraftiga sammandragningar som inte gör ont i sig men däremot en mer konstant "mensvärk". Ibland är sammandragningarna regelbundna med kanske 7- 15 min emellan i nån timme för att sedan ge med sig men oftast kommer de ganska glest ett par tre stycken i rad.
    Se där! Grattis på födelsedagen.. :)
  • v i r r a

Tack alla söta!

gustafssons, ja det är segt! Tackar för tipset om att ringa. Jag sitter just i telefonkö till försäkringskassan... plats 81 i kön *suck*

lightfish, ja så är det kanske!

När är ni andra födda?

• gustafssons
    v i r r a skrev 2009-01-08 11:38:33 följande:
    Tack alla söta! gustafssons, ja det är segt! Tackar för tipset om att ringa. Jag sitter just i telefonkö till försäkringskassan... plats 81 i kön *suck*lightfish, ja så är det kanske! När är ni andra födda?
    ja där är det alltid kö! fråga när du får pengar utbetalda. då brukar de göra en extra utbetalning.
    Berätta vad de sa sen!
  • A L T A

Grattis Virra!

Själv fyller man 28 nästa fredag

har äntligen fått tid för UL. Den 4/2. Längtar något så grymt efter att få se skrutten igen.
    Men hade tid kl 19. Känns ganska sent. Måste ringa imorgon och kolla så att det verkligen stämmer.
    Jag som hade hoppats på en tidig tid för att inte behöva gå och vänta hela dagen. Men klockan 19 får man verkligen vänta hela dagen OCH lite av kvällen.

• hopee

Grattis virra! Jag fyller 30 i mitten på februari, får se hur man orkar fira den

Vem är det som har närmst bf nu? är det du virra?

• AxelOlivia

Flyttar fram listan lite.

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 28/12, BIM 11/1 försök 3 efter mf, försök 7 totalt
    majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping

• Eva Marianne

Grattis, Virra!

Kul också att höra att så många är i ungefär samma ålder. 28-31 är det jag får ut att vi som skrivit i oss, fyller förr eller senare iår. (Jag och Majsanna fyllde ju 30 i september.)

Tror bestämt att jag är i spökveckorna eller vad de kallas. Känner ännu mindre nu, har tom återfått min aptit på det mesta (möjligen utom kaffe och pasta). Tyckte mig känna som en liten knöl i magen, på ena sidan (den det oftast gör ont på). Tror ni det kan vara bebisen eller är det bara jag som önsketänker?
    Är på dag 11+5 idag så jag börjar verkligen få svårt att hålla mig från att berätta för hela världen om miraklet i magen Har tänkt göra nästa vecka till "berättarveckan" så det ska bli riktigt roligt! Då har jag också ett läkarbesök inbokat varefter UL-tiden kommer beställas, så äntligen händer det något mer!

I min mage bor en liten som ska bli stor
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!