• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • BejbyBoo
    Rauur skrev 2008-12-02 21:59:18 följande:
    Men vi vet ju iallafall att han inte är inkompitent eller vad det heter ;)
    Haha! Ledsen, men kan inte låta bli:

inkompetent

uttal: [inkåmpä'tänt] eller [ingkåmpä'tänt] som saknar förmåga eller förutsättningar för att utföra en (kompetens)

impotent
    2. medicinskt oförmögen i sexuellt avseende; som icke kan utföra könsakten; äv. i allmän­nare anv.: oförmögen att avla barn

Ja, den ena betydelsen inte mer rätt än den andra...!

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Rauur

Aaah! Tack FlakeZ ^^,
    Nu slipper folk tro att man är helt hjärndöd ^^,

Jag tror jag måste sluta med mina gubbar. dom börjar faktiskt bli riktigt störiga.
    (!!)

• Kallo

Jag trodde dina gubbar betydde att du höjde på ögonbrynen...

Rauur skrev 2008-12-02 22:10:25 följande:
    Aaah! Tack FlakeZ ^^,Nu slipper folk tro att man är helt hjärndöd ^^,Jag tror jag måste sluta med mina gubbar. dom börjar faktiskt bli riktigt störiga.(!!)
  • Rauur
    Kallo skrev 2008-12-02 22:15:09 följande:
    Jag trodde dina gubbar betydde att du höjde på ögonbrynen...

Hehe dom kanske har det syftet egentligen? Fast egentligen ska man väl bara skriva ^^

Jag lägger ju till så de blir en mun också:P annars tyckte ja de såg så tomt ut :P

Men näe. Nu får dom där gubbarna gå till graven.

• Eva Marianne

Rauur: om du håller dig till vanliga smileys så fattar nog alla! Får erkänna att jag inte riktigt heller ser ansiktet i dina tecken. Men trodde att jag inte var tillräckligt "inne" för att hänga med i allt...

Tack för stödet, Kallo och Mimmi P! Det känns ännu tryggare nu när jag har två så "nära" i min bekantskapskrets (eller vad man ska kalla detta ) som upplevt detsamma som mig vad det gäller icke-gravidsymptom. Givetvis är jag glad att vara utan allt elände som kan drabba en, tro inget annat! Men man blir ju fundersam... Min stora "säkerhet" (hur säker man nu kan vara) är att jag inte har haft några som helst blödningar och det är väl mer eller mindre en "garanti" för att allt är som det ska, antar jag. Som nån annan skrev här i nåt forumsämne, så lär inte det som finns i magen försvinna helt obemärkt när man väl kommit en bit framåt i graviditeten.

Kanelbulle: förstår om du är lite nervös, men jag är säker på att allt är precis som det ska! Ha det så bra på VUL:et (eller vad det nu blir).

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • gustafssons

å va ni är aktiva i tråden! har varit borta ett tag nu känner jag.. hur der det ut på listan?

Så nu har mjölken runnit tilll fast ingen bebis på länge än..
    Har börjat tvätta lite kläder och fundera ut hur bebisrummet ska inredas nu

den 15e så vet jag va det är oxå...så ja vet om ja ska tvätta de rosa kläderna eller inte

Mår ni bra alla?

• Eva Marianne

Hej, Gustafssons! Det var länge sedan, men kul att se att du är tillbaka!

Du bör kasta ett öga på listan, den innehåller många glada nyheter

Kan bara svara för mig själv angående hälsan och den är väl sådär, med tanke på att jag sitter hemma istället för att jobba, pga en envis förkylning.

Kul med köns-UL! Vad har ni för namnförslag på det ena och andra?

• Eva Marianne

Här är den mest uppdaterade listan:

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08, Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08, Höganäs

GRAVIDA
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 25/11, BIM 9/12 försök 2 efter mf, försök 6 totalt
    majsanna: ÄL ca 14/12 BIM ca 28/12 inga barn sedan tidigare. Försök 9. Norrköping

• gustafssons

hmm kul med nyfödda på listan!!
    tråkigt att alla inte fått + än..men vi får hålla tummarna att tillverkningen tar sig på årets sista försök nu då!!

Jag tror å hoppas på en tjej till å vi har nåra namnförslag på tjejnamn.. Sara heter beben just nu.. men har hittat lite..anorlunda, men ändå..namn som man kan uttala som inte mer än 1 heter i landet,...så det håller jag för mig själv än
    man vill ju ha lite..passande namn till stora tösens namn Nathalie oxå..

värre med pojknamn...

• AxelOlivia
    Svar på #533
    Rauur skrev 2008-12-02 20:41:28 följande:
    Haha är den inte grå för er?? :P Den brukar bli grå för mig då jag citerar någon:PHaha... det är typ.. en glad gubbe iallafall :P ^^ =ögon och , =mun :)Alltså en två ögon och en mun ^^, En leende gubbe :PIdag ärmin mage så jääkla svullen!Finns bilder i bloggen.
    Har också klurat på din smilies. Har aldrig tänkt att det är ett komma utan bara på ^^
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!