• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • v i r r a

Mimmi P: moahahah! jag kommer att kunna råka sno något av era namn! Walter ligger på topplistan men oftast är det Wilmer som leder i listan! De senaste dagarna har jag dock haft en liten Svante i magen hehe När det gäller tjejnamn så är det samma för oss som det verkar vara för många här i tråden - mycket lättare! Om det, mot förmodan, skulle bli en tjej så är vi rätt säkra på att det skulle vara en Ellen.

• v i r r a

Mimmi... Vilgot har legat i topp också då och då. Algot har vi smakat på. Elis och Eskil är andra namn vi testar...

• Mimmi P

Virra, kul att höra att det är nån som har samma namnsmak som vi. Annars har folk mest rynkat på näsan åt förslagen.

Svante är också fint men jag har en kompis som har det som namn om hon skulle skaffa barn nån gång så det strök jag redan innan jag var gravid.

Algot har vi också på listan men det har sjunkit lite. Det går lite upp och ner för oss, men så fort jag hittar nåt jag gillar så skriver jag upp det på listan så det inte försvinner så känner man på det ett tag, några har trillat bort, sen har det flyttats runt en hel del. Ska bli intressant att se om det blir nåt av namnen på listan eller om man kommer på nåt helt annat när man väl har lillpojken hos sig.

• Eva Marianne

Hmmm. Det verkar inte som ni andra här har riktigt samma namnsmak som oss... Bara Joline och Liam av alla namn ni räknat upp, har ens varit med i vår diskussion. Personligen gillar jag också William starkt men det heter en av mina arbetskompisars son
    Vi är dock redan klara med den biten, iaf om vi inte ändrar oss. Kan dock hålla med om att pojknamn är svårare för vi har bara ett enda namn. Första bebisen är ju därmed inga som helst problem men teoretiskt om vi får flera barn och två pojkar, då blir det svårt!

Hur som helst så kommer vår ev son att heta Liam (synd bara att det är så inne just nu) och den ev dottern Indra. Andra- och tredjehandstjejnamn är Nova och Joline (för oss också, alltså).

Håller nog med er andra om att det nog känns ok om nån av er "snor" nåt av våra namn. Det är inte riktigt detsamma som om nån av dem jag umgås med IRL som det så vackert heter, skulle göra det.

FlakeZ: mina röster läggs på Oskar och Simon av dina förslag

BTW så ska jag jobba inatt igen. Har nu sovit ca 22 h på två nätter (eller vad det nu räknas som när jag sover till bortåt lunch), så jag känner mig betydligt piggare! Dessutom blir det bara 1 natt jag ska jobba för sen har jag semester på fredag = långhelg

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • gustafssons

Tack!!
    Jag väntar med namnen tills den 15e.. då får ja ju veta vad som är där inne Då blir det nog lättare oxå.

Har så ont när ja ska göra behov på toa, kan knappt resa mig från den sen

• Catt

Vi har ett flicknamn som det närstan garanterat blir om de hade rätt vid RUL om att det är en tjej. Då blir det en liten Tuva. Pojknamn är svårare, där har vi inget!!

• Yinsan

Kul med namnprat, jag måste ju gå mot trenden och säga att killnamn är så mycket lättare! Tjejnamn däremot hittar vi inget som känns klockrent och listan är egentligen fortfarande tom nu i vecka 21...

Blir det en kille till blir den Ludvig som någon annan också skrev. När sonen kom för 3 år sen sa vi att nästa kille ska heta Hugo fast bara för oss själva, året därpå fick brorsan barn och han valde Hugo utan att vi pratat om det så där sprack ju det namnet. Lustigt att vi gillade samma namn... Så nu är alltså första valet på en kille Ludvig. Arne Ludvig Erik för att vara exakt!

Som tjejnamn velar vi fram och tillbaka, jag tycker mycket om Linnea, det gör sambon med fast det går inte så bra ihop med vårt efternamn. Så just nu är det Joline som är etta på listan. Ellen som någon skrev är också med på den "blanka" listan, men det lutar nog åt en Joline iaf!

Långt inlägg det blev!

• Mimmi P

Idag ska jag in och jobba efter att ha jobbat hemmifrån sen lunch i måndags, har nu nästan sluppit sammandragningarna helt men märker att så fort jag är uppe och igång igen (BM besöket i tisdags och affären efter det tex) så sätter det igång. Fick fruktansvärd foglossnig i tisdags efter att jag varit hos barnmorskan och har knappt tagit mig runt här hemma, men nu när jag vaknade på morgonen så kändes det helt okej igen. Det är inte helt borta men jag kan gå normalt igen (istället för lätt framåtböjd med låren tätt ihop). Konstigt, är det fler som har haft så? Kan säga att det kom helt utan förvarning i tisdags, det bara small till.

Ska baar jobba till två sen ska jag till läkaren, får se hur sammandragningarna och foglossningen utvecklar sig under dagen och vad läkaren säger.

Eva Marianne, skönt att höra att du är på benen igen, hopas natten gick bra.

• Lillajag1979

Oh, såg att ni pratar namn... Vi hade ett jättebra tjejnamn... Saga. Men INGET killnamn. Och nu är det ju en kille där inne. Det är svårt! Min sambo vill att han ska heta William, men jag vet inte... *velfia* Men vi har ju lite tid på oss..

Vad har ni blivit ordinerade för järntabletter? Och blev ni ordinerade före att ni tog prov hur ni låg??

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!