• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Catt

Går också bara och väntar ;) Vill så gärna att det sätter fart nu, är trött på att vara gravid. Jag vill träffa bebis NU! Tycker lite synd om min sambo som får stå ut med mig för tillfället men sen o andra sidan så har han sluppit alla tunga bitar med att vara gravid i nio månader så lite kan han tåla ;).

Håller tummarna för uppkommande BIM:aren, hoppas att du plussar denna månaden!

• BejbyBoo
    Catt skrev 2008-12-01 21:36:20 följande:
    Går också bara och väntar ;) Vill så gärna att det sätter fart nu, är trött på att vara gravid. Jag vill träffa bebis NU!
    Håller med! Trött på att vara otymplig, ha ont och inte ha några kläder som passar!
    BEBIS - kom hit NU!!!!
    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Rauur
    Kallo skrev 2008-12-01 21:06:25 följande:
    Rauur: Hur är allt? Har plusset sjunkit in? Läste på din blogg att du gjort offentligt där och fått en massa kommentarer från folk jag vet vilka det är.
    Fan,nu blir texten grå. Hur som helst..
    Allt är bara bra! Jodå, det har sjunkigt in en aning ^^, Men jag förstår fortfarande inte ibland.
    Det är då jag ser hur svullen min mage är som jag fattar, sen så måste jag gå och kika på testet ibland för att det ska kännas lite verkligare.
    Ja jag kunde verkligen inte hålla mig ^^,
    Jaså? Vilka av alla dom vetu vilka dom är? Du kan inboxa mig om du inte vill säga här i tråden :)
  • Eva Marianne

Catt: det börjar bli riktigt spännande och nära, även för dig Din lilla kan ju trilla ut när som helst! Några känningar att det är på g?

Lillajag: Roligt att det verkligen känns "på riktigt"! Men du är ju mer än halvvägs, så det har gått fort!

Själv gick jag hem tidigare från jobbet inatt och sov 10 h tills jag vaknade av klockan, i vanlig tid... Är dock inte mycket piggare ändå så jag ska inte jobba alls inatt. Vill verkligen bli av med den här förkylningen nu!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • v i r r a

Raur! hahah hur vet man när texten blir grå? Och förresten måste jag, såhär efter ett års kommunikation , passa på att fråga vad dina sådana där snuffar betyder? Alltså ^^

Mars: Spännande med huset! Jag är meget impad över att man orkar tänka på flytt just när man fått barn

Kallo: Hejja! Bra att säga ifrån! Jag hade blivit skogstokig! Men är för vek för att ha sagt något till svärmor. Maken däremot skulle ha fått ett litet snack Fick det resultat eller blir det en festresa?

Serafine: Du vet att vi håller tummarna!

• Mimmi P

Oj va det händer saker. Mars2007, vad härligt med nytt hus, första natten i ett nytt, alldeles eget hus är nåt speciellt, även om det kanske hamnar på några platser efter känslan av en alldeles nyfödd i armarna, jag har bara testat nytt hus än så länge :). Serafine, nä det är nog bra att inte analysera och hoppas för mycket men jag håller tummarna iallafall Catt och FlakeZ, hoppas era små behagar titta ut "lagom" snart :), spännande att det närmar sig. Fantastiskt att vi snart har fyra bebisar i tråden, det känns som att vi nyss startade. Kallo, svärmödrar är inte alltid en dans på rosor... tror min är lite rädd för mig, hon håller väldigt låg profil trots att jag vet att det kommande barnbarnet (min man har inga syskon, så det blir deras första och ev enda)redan har fått henne att gråta av glädje, trodde hon skulle ringa stup i kvarten. Får se hur det blir sen. Stå på dig, vill du inte åka nånstans ska du inte göra det! Själva ska vi fira en lugn och stillsam jul hemma hos oss med bara min syster och en kompis, resten av familjen hälsar vi på efter jul. Eva marianne, krya på dig!! Jag var hos BM idag och alla värden såg ok ut, sf-värdet hade planat ut lite, sist låg jag strax över övre kurvan nu låg jag precis över medel (27, v 27+5) vilket hon tyckte var bra. HJärtljuden var bra och hb-värdet hade stigit till 117 (!!) (kan rekommendera för er som har problem med låga, inte stigande värden att kolla ev tillskott av andra vitaminer, i mitt fall är det extra B12 som gjort susen). Men det är inte bra med sammandragningarna, men hon trodde ev att jag kunde fortsätta jobba halvtid, får se vad läkarens dom blir på torsdag. Efter var det dags för sista föräldrakursen, del amning, fick se en informationsfilm från Norge, inspelad på 80-talet, den var bra, men viss humor, förra gången när vi pratade smärtlindring visade hon diabilder också tagna nångång på 70 eller 80-talet. Görs det inget nytt informationsmaterial? När jag kom hem skulle jag byta till mysbyxor och fick verkligen känna på vad "riktig" foglossning innebär, har haft en del mer och mindre jobbiga känningar hitills men nu kändes det som att nån stack en kniv rakt in i blygdbenet, jag skrek rakt ut, det var bland det värsta jag varit med om. Stackars alla som har det så hela tiden. Fick stå stilla en lång stund, sen var det myrsteg till soffan. Nu gör det inte ont längre iallafall, men jag antar att man får börja tänka på hur man rör sig mer i fortsättningen.

• Catt

Eva Marianne skrev 2008-12-02 15:21:38 följande:

Catt: det börjar bli riktigt spännande och nära, även för dig Din lilla kan ju trilla ut när som helst! Några känningar att det är på g?
    Har haft förvärkar den senaste veckan och nu sitter jag i soffan och känner av dem mer än tidigare. Men vågar inte hoppas att nått är på g, då blir jag bara besviken. 9 dagar kvar till BF, tänk om man sen går över 14 dagar på det också. Då kommer jag nog bli galen ;)
  • Mimmi P

Oj, ber om ursäkt för mitt inlägg, hade mellanrum mellan styckena när jag skrev men de måste ha försvunnit på vägen, det ser svårläst ut!

• majsanna

Idag har jag haft telefonkontakt med min reumatologläkare och han tyckte att jag skulle ta kontakt med Kvinnokliniken för att höra om jag skulle få komma på utredning. Vi har ju inte försökt ett år, men som läkaren sa så är inte jag en vanlig patient eftersom jag har min sjukdom i botten.
    Får se om jag ringer i morgon eller på fredag. Det är lite knepigt att ringa från jobbet då jag delar rum med en manlig kollega. Vill inte börja prata hormoner, mens och sexliv när han sitter där Snacka om att det skulle bli en pinsam tystnade efteråt...

Ska även få prova en ny medicin som man kan använda fram tills att jag upptäcker att jag är gravid. Det värsta är att det är i sprutform...
    Hoppas verkligen att den gör att jag mår bättre. Skulle hämta den på apoteket idag så att jag kunde börja med den så fort som möjligt, men den fanns förstås inte inne...

• Yinsan

Mimmi, det var svårläst men det gick bra, undrade just hur du hade tänkte.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!