• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Rauur

Eva Marianne: Haha näe jag hatade dom där smileysarna först. En kompis gjorde alltid dom där sen fastnade jag med. Skit jobbigt! För det är ju inte så många som ser vad det är för något!

Gustavssons: Välkommen tillbaka kanske man kan säga:)
    Ja visst är det svårt med pojknamn!

Vi har nog redan vårat tjejnamn spikat, men som sagt, pojknamn är liiite värre:P

Sonen skulle ju egentligen hetat Maximilian, men han såg inte ut som en Max.

Så, få se om man får en grabb och den ser ut som en Max :P Men sambon lär väl vägra:P

• BejbyBoo

Lustigt att det är fler som har svårt för just pojknamn!
    Min man kläckte ur sig ett tjejnamn någon gång runt v 7-9 och det gick rakt in i hjärtat på mig - så sen har det inte varit någon idé att fundera på andra, inget låter ändå lika fint (ni får veta senare! ). Killnamn däremot har vi inte kommit fram till något. Kanske kan ni hjälpa oss lite?!
    Just nu på listan:

Hugo
    Ludwig
    Simon
    Oskar
    Isak

Hugo är det som känns bäst, men det är ju så himla poppis nu och det gör att vi tvekar.

Har ni några idéer?! 

Och förresten, välkommen tillbaka gustafssons!

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • AxelOlivia

FlakeZ: Tycker om både Hugo, Ludwig, Oskar och Isak. :) Andra pojknamn som jag tycker om är Emil, Albin, Noel, Elias och Liam. Och så Axel så klart. ;)

Flicknamn har vi nästan spikat, känns bra då det troligast är en flicka. Blir en Olivia i sf, men pojknamn är skitsvårt. Vi har ju redan tagit det vi tycker är finast. :)
    Sambon står fast för sitt Oskar som han pratat om sedan jag blev gravid, själv är jag lite tveksam till det. Just bara för att det kan vara svårt att säga i hop med Axel, blir lätt Askel och Oksar. ;)

Min bebbe ligger på sne idag och trycker på alla obehagliga ställen. Sitter och pluggar med lite pauser titt som tätt så jag gissar att jag kommer hänga här rätt mkt idag. Är så omotiverad till skolan nu. Såg just att jag idag har gått 80% av graviditeten. Shiiit snart är lillan här..

• BejbyBoo
    Svar på #563
    Vi tycks ha lika namnsmak! Elias var mitt favvo långt innan jag blev gravid, men maken är inte helt förtjust i namnet. Och Olivia fanns på vår lista innan det vi spikat kom!
    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • A L T A

Hej!

Nu har jag varit iväg. Men det var bara samtal idag så har inte få se något. De säger att det är för tidigt och att tidigast skulle vara samma vecka som jag går in i vecka 13 enligt mina beräkningar. De är för att de inte är säkra på hur långt man har gått. Så är det för tidigt så kan de inte se något.
    Så de brukar inte vilja göra förrän man kan vara säker på att man gått ett visst antal veckor. Och sedan när vi bokade tid så hade de ingen tid förrän efter jul. Så ska göra UL den 29/12. Hade verkligen hoppats på att få göra det innan jul så man vet att pyret där inne lever innan man berättar för alla på julafton. Men det är inte alltid som man får som man vill. Så nu är det en lång väntan!!!!!!

Vi har tjej och killnamn. Men har två av varje.
    Som tjejnamn är Amelia favorit och Joline en stark tvåa.
    Sedan har vi två killnamn där sambons favorit är Alexander och min är Sebastian.
    Sen får man se vad pyret ser ut som.

• v i r r a

Men Rauur! Det var inte alls meningen att döda din snuffgubbe! Precis som Eva Marianne har jag trott att jag har blivit för gammal för att hänga med de nya symbolerna på nätet

• lightfish

Hehe... Angående namnprat Vi har haft väldigt lite av det här i tråden . Men å andra sidan blir det inte: "men varför tog hon MITT namn?"

Hur som; vi hade Linnéa som spikat för en tjej eftersom det är ett av mina namn och jag har alltid älskat det namnet..
    Nu vet vi ju att det är en pojke och det verkar som det blir en.... William! (Ev. Alexander om han absolut inte ser ut som en William ).

• Mimmi P

Alltid svårt med namnprat eftersom man inte vill att nån ska "sno" namnet plus att jag vill slippa kommentarer om hur fula namn man valt, intressant, jag skulle aldrig säga det till nån annan.

Ang att "sno" namnen så skulle det kanske inte göra så mycket här i tråden eftersom ni inte är personer som man har i sin "vanliga" bekantskapskrets. Skulle kännas konstigare om nån man träffar varje dag tog namnet jag tänkt på hela graviditeten. Sen brukar jag ha så udda smak så det är nog ingen risk att ni kommer gilla mina förslag..

Som tjejnamn har jag haft Wilda som favorit länge men det tycks ju inte bli en tjej så vi har släppt tjejnamnen. På pojksidan vill jag gärna ha Tore eller Walter medan mannen har varit inne på Wilmer. Har iofs fler jag kan tänka mig och vill inte spika nåt än. Hade kunnat tänka mig Vilgot men det heter mitt kusinbarn så det har jag släppt. 

• Rauur
    v i r r a skrev 2008-12-03 10:54:00 följande:
    Men Rauur! Det var inte alls meningen att döda din snuffgubbe! Precis som Eva Marianne har jag trott att jag har blivit för gammal för att hänga med de nya symbolerna på nätet

Haha! Ingen fara! Jag har vart tänkt å döda den läääänge läääänge!

Jag har vart så le på den   c",   haha. Oskyldig

• A L T A
    Rauur skrev 2008-12-03 11:45:04 följande:
    Haha! Ingen fara! Jag har vart tänkt å döda den läääänge läääänge!
    Jag har vart så le på den   c",   haha.
    Haha, den var söt Rauur!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!