• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • v i r r a

Årets första hej till dig AMS Väldans mycket att fixa. Det är samma här, minus Axels rum och pulkbacke då (bräntberget?)

Vi ligger ju ganska nära i tid så det skulle vara kul att veta vad ni redan har fixat? Uppackade sängar? Bäddad barnvagn? Monterat skötbord? Inhandlade tvättlappar? Här finns inget sådant...

• v i r r a

Flakez: GRATTIS grattis till lilla Ärtan som skrämde slag på oss alla där ett tag i våras.

Så vansinnigt snabbt det gick! Sfinkterruptur.. huua! Skönt att höra att det inte verkar vara så vansinnigt hemskt ändå och att du kan gå på promenader med Ärtan i Buggan

• AxelOlivia

Virra: Vi har inte fixat mkt alls. Har ju iaf lite förtur när vi har mkt i förrådet från Axel.
    Men vi har köpt färdigt de första babykläderna och letat fram det av Axels kläder och leksaker som kan användas första tiden. Men de ska ju ännu tvättas och vikas in i garderoben.
    Skötbordet har vi haft framme hela tiden sen Axel men eftersom det inte används nu så har vi det fullt med grejer som måste röjas undan.
    Vagnen står i förrådet och måste tas fram och bäddas i ordning.
    Vi har fått fram vaggan men skivan som ligger unders fattades så den måste vi leta reda på innan vaggan ska bäddas. Måste även fixa i ordning lite med lampa och annat där den ska stå.
    Måste fortfarande inhandla lite, bl a en babyvakt, tvättlappar och ev en ny bröstpump.
    Ska även packa upp babygymmet, babysittern och bärselen. Tänkte göra en liten myshörna åt bebban i vardagsrummet. Vill att Axel ska få ha sitt rum i fred ett tag till.
    Sedan ska vi hyra ett babyskydd från NTF.

Så nog är det att fixa lite ännu. Men känner att det börjar vara dax.

• Eva Marianne

Gott nytt år på er alla glada! Nu är det fritt fram för resten av bebisarna att komma! (Kanske dock inte de som är planerade efter april, då det ju fortfarande kan vara lite tidigt...)

FlakeZ: kul att höra din berättelse! Jättegrattis än en gång! Rekordsnabb förstföderska - jo, jo, det var värst!

Vi köpte barnvagnen igår och är jättenöjda Går på lördag in i v 12 men har redan andats ut till allra största delen, även om jag vet att visst, det KAN hända saker även i 1,5 v (och ännu längre) till. Men det känns bara inte så. Jag ska bli mamma till ett litet pyre i juli, det är hur min framtid ser ut
    Jag ser fram emot bortåt 15 januari när vi ska "spränga bomben". Därmed kommer vi verkligen börja komma framåt och kunna planera, inhandla bebissaker och längta, ännu mer! Dessutom utan att vara hemliga utan man kan berätta för alla, vad det är man roar sig med om dagarna i bebisaffärerna

Nu ska jag ta tag i en massa tråkiga saker som behöver göras. Disk, tvätt och frysavfrostning t ex. Fick sova länge nu idag så nu har jag fullt av energi för att välkomna det nya året och den nya tiden!
    Kram på er!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • Mimmi P

FlakeZ, oj, det gick verkligen fort! Skönt att höra att du mår bra trots operation. Det var ingen dålig födelsedagspresent du fick :).

LF, ta fram bilderna från 3d ul:et så kanske det känns bättre.

EvaMarianne, det låter som att du har helt rätt inställning. Oroa sig för de små liven lär man väl aldrig sluta med, även sen de är ute, lika bra att leva i nuet och njuta av stunden. Tråkiga saker kan hända och då får man ta itu med de då.
    Vad blev det för vagn?

Min kväll igår var både upp och ner. Vi var på middag hos kompisar inne i Stockholm. Jag hade rätt mycket sd redan under middagen, sen till tolvslaget så fick vi gå en sväng för att ta oss till ett bra ställe att se fyrverkerier. Jag har fått kryckor för foglossingen, vilket är jätteskönt eftersom jag kan lägga tyngden på överkroppen istället men det känns som att jag får ännu mer sd. Gick och la mig på värdparets säng när vi kom tillbaka, fick massor med sd, jag klockade de inte men de kom med 2-3 minuters mellanrum, höll i 30 sek och gjorde dessutom ont ner i ljumskarna och i ryggen. Det höll på i en timme typ, sen släppte dem och kom kanske en gång i kvarten istället. Lite obehagligt, trodde han tänkte komma i förtid ett tag men än så länge är han kvar.

• Yinsan

Gott Nytt År på er!

FlakeZ, stort grattis igen, va skönt att det ändå gått ganska bra!

• Eva Marianne

Mimmi P: vilken pärs! Ja, när man är så långt gången som du så kan man säkert tro att det är på G i ett sånt läge. Hoppas smärtorna lindrar någorlunda så du kan göra nåt mer än bli sängliggande, det måste vara drygt!

Vår vagn blev ingen av något känt märke. Men den verkar stabil och med rejäla däck, fast ändå lätt att styra med en hand om så behövs (vilket det lär göra med tanke på att vi ju har 2 hundar...). Det är en duovagn som det alltså går att byta ut till sittvagn med tillhörande delar. I sittdelen är det trepunktsbälte och allt! Dessutom ingick skötväska - allt för 1.500 kr (helt nytt!). Därför slog vi till! Jag ska se om jag kan lägga upp nån bild så småningom. Vi har inte monterat ihop den än (lite tidigt, kanske...) utan bara kollat hur delarna såg ut och hur mycket som var med. Den i butiken hade nämligen ståbräda och lite annat, också, men vi visste inte om det var mer än den som var tillbehör som köpes separat.

Nu ska vi lugna oss lite med shoppingen. Dvs om inga fler såna här supererbjudanden dyker upp... Håller på och kollar framåt i almanackan när ett GeKås-besök kan passa in. Med tanke på vad Majsanna hittat där (och jag med, när jag har varit där förut), verkar det synnerligen fördelaktigt att hinna med ett besök där innan pyret trillar ut.

Vem står näst på tur att föda? Vi behöver banne mig leta upp och uppdatera (FlakeZ) listan, tror jag!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • majsanna

Eva Marianne: Gekås är ju paradiset! När vi var där i somras kollade jag in bebisavdelningen och där finns verkligen allt och lite till som man behöver. Och det mesta till billigare priser än på andra ställen. Jag handlade ju några bodys när jag vad där och den dyraste tror jag kostade 39 kronor.

På Gekås har de en fin och billig (1500 kr) vagn som jag skulle kunna tänka mig att köpa när det väl blir aktuellt.

• A L T A

Kul att ni pratar om Gekås.
    Jag brukar vara där minst en gång om året förutom förra året. Jag o min syster får alltid en resa av våra föräldrar i julklapp.
    Får resan, mat o 1500 kr i fickpengar att handla för. Så vi åker i mars o då tänkte jag shoppa en massa till bebis. Är ju super att åka ner innan bebis kommer men även efter också, tex o handla overaller o sådant.
    Så längtar redan.

• AxelOlivia

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm

GRAVIDA
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 28/12, BIM 11/1 försök 3 efter mf, försök 7 totalt
    majsanna: ÄL ca 8/1 BIM ca 22/1 inga barn sedan tidigare. Försök 10. Norrköping

Uppdaterar listan då den låg lite väl långt bak. :) Tog mig friheten och flyttade upp Flake.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!