• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • v i r r a

AMS: Först du sen jag på tur nu AMS!

Ja det är en del att fixa. Men ni har ju det mesta hemma även om det inte är uppackat och iordningställt. Superbra att få se vad andra har gjort eller tänker göra innan bebis så att man kan se om man missat något!

Själva väntar vi på "leverans" av olika saker. Det finns en spjälsäng och en babysitter hos min morbror som bor i Sollefteå och som kommer upp i mitten av januari. Vagnen ska komma till butiken i mitten av januari (LÄNGTAR!). Kommer grabben innan det får vi bära gissar jag...

Skötbord finns inhandlat men ska skruvas upp på badrumsväggen vilket kommer innebära en del fixande med att flytta tvättmaskiner etc.

Kläder är verkligen färdigfixat Har haft köpmani på kläder på tradera de senaste månaderna så det finns det gott om. Fast tvättat dom har jag inte gjort än. Sängkläder och "kräkslappar" från IKEA är införskaffat men måste också tvättas.

En bärsjal har vi fått så det har vi.

Bröstpump kanske man ska ha hemma? Tvättlappar, blöjor, salvor etc. har vi inte handlat än. AmningsBH skulle jag gissningsvis behöva också.

Babyskydd känns mest akut nu att fixa! Hur hyr man på NTF i Umeå?

• AxelOlivia

Virra: Man åker dit bara, de har öppet mån-fre 8-12. Det finns ju två olika varianter av skydd.

• v i r r a

Det var snabbt svarat! Åker dit alltså. Ok. Vart ligger det?

Axels mamma Sanna skrev 2009-01-02 09:06:00 följande:

Virra: Man åker dit bara, de har öppet mån-fre 8-12. Det finns ju två olika varianter av skydd.
  • AxelOlivia

Virra: Det ligger på Umestan. Kolla på www.ntf.se så tror jag det finns en vägbeskrivning eller åtminstone en adress. Vi har hämtat stolen idag och det var jätte smidigt. Man betalar på plats och oavsett om man hämtar stolen nu eller i slutet av den här månaden får man ha stolen oktober ut.

• Lillajag1979

Gott nytt år på er tjejer.

Själv går man och grämer sig vilken KLANT man är...!!!!!! Skulle sätta i motorvärmaren i bilen imorse för att jag skulle till jobbet... Jag tänkte: "Äh, jag stoppar i skosnörena i skorna så jag inte snubblar på dom för jag orkar inte knyta skorna" Sagt och gjort, jag satte i sladden och väl tillbaka på trappen så kom jag på att jag glömt att resa kupevärmaren upp så jag vände tillbaka. På vägen har ena skosnöret på något sätt lyckats ta sig upp ur skon och fastnar i andra skon och så ja, ni fattar ju att jag faller handlöst frammåt.... RAKT PÅ MAGEN.... Jag tänkte att det var kört... Åkte iaf till jobbet, men där kunde jag inte vara kvar för jag tänkte för mycket på skatten i magen. Och om det hade hänt något. Så jag fixade in en annan som kunde jobba för mig... Ringde förlossningen för att jag var orolig.. Men så länge jag inte blödde eller hade ont eller om jag inte kände bebben så var det ingen fara. Och jag har inte ont, blöder inte och känner min klimp som vanligt. Så jag hade nog ganska mycket tur. Det kom ju ganska mycket tyngd på magen oxå...

Så härdanefter så kommer jag ALLTID knyta skorna, hur kort jag än ska gå. :-S

• Eva Marianne

Lillajag: förstår absolut om det var en otrevlig upplevelse som gör att tankar på det värsta, dyker upp. Men jag tror nog att det ska gå bra att vara lite klantig (även om det såklart är bra onödigt) och göra såna där grejer, utan att det går alldeles åt skogen. Det ska säkert inte vara någon som helst fara, ska du se! Speciellt som de sa till dig på förlossningen att så länge du inte känner något mer, behöver du nog inte vara orolig.

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • gustafssons

Hehe! Skönt att veta att jag bara har högst 10 veckor kvar!!

Såå spännande att veta att inom 10 veckor kommer jag att  ha såå fruktansvärt ont! Jag kommer ihåg den smärta som va sist. Men den står jag såå gärna ut med bara jag inte blir akutsnittad denna gång!
    Det va tusen gånger värre!

Hur känner ni er som har några veckor kvar bara nu?

kommer inte ihåg vad jag hade i bb väskan... hehe!

• Yinsan

Skrev ett långt inlägg som försvann, grrr, orkar inte skriva just om det nu... Har iaf börjat boa lite smått...

• Eva Marianne

Nu går jag in i v 12 Känns som en liten gräns som passeras och som sen förhoppningsvis känns ännu större, om exakt en vecka när jag har gått igenom även den sista av de kritiska veckorna.

Har tyvärr världens växtvärk av och till sedan ett par dagar. Inatt kunde jag inte ligga på min "favoritsovsida" för då gjorde det ont son f-n. På andra sidan kunde jag dock ligga(??) Fast, ska inte klaga då det ju antagligen tyder på att något växer därinne

Har också börjat operation övertalning för en resa till paradiset Ullared redan under sporlovet. Så har vi gott om tid på oss att leta här hemma under månaderna som sedan återstår till BFn. Kan vara bra att veta mer exakt vad som finns och vad vi väl köper på GeKås. Min man tycker dock inte riktigt att den här "paradis"benämningen är just vad han skulle kalla det...

I min mage bor en liten som ska bli stor
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!