• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • majsanna

i den här tråden på sidan tre finns en lista på saker från Ullared samt priser: www.familjeliv.se/Forum-2-11/m32669571-1.html

Dessutom har jag en lista på saker och priser som jag hittat i andra ullared-trådar. Den är ganska lång men är ni intresserad kan jag slänga in den i ett inlägg.

Ego: Började igår med ÄL-tester. Inget utslag än, men ikväll är mannen ledigt så då blir det att hoppa på honom oavsett ÄL-utslag eller inte

• Eva Marianne

Jättebra tråd, Majsanna! Ser att jag definitivt inte är den enda GeKås-fantasten...

Tycker absolut att det är påhoppningsdags! Det kan aldrig bli en gång för mycket, ju!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • majsanna

Priserna är ju i och för sig ifrån i våras i den där tråden, men det ger ju en fingervisning i alla fall.

Jag får hoppas att han inte är helt utmattad ikväll. Han och svärfar har kaklat hela dan och håller på fortfarande, men han vet om att det är ÄL-tider och då brukar han vara på hugget...

Eva Marianne skrev 2009-01-03 17:11:21 följande:

Jättebra tråd, Majsanna! Ser att jag definitivt inte är den enda GeKås-fantasten... Tycker absolut att det är påhoppningsdags! Det kan aldrig bli en gång för mycket, ju!
  • Rauur

Virra: Läste att du hade släkt i sollefteå:) Själv bor man ju inte så långt därifrån ^^,

Lite ego:
    Själv gick man in i v10 igår.
    Mår fortfarande illa,men dock inte lika mkt som förut! (ett under att jag inte spytt något:S)
    Men åksjuk...DET har jag blivit. Fyfan vad jäkla drygt. Vi som åker så mkt bil..

En annan tråkig grej är att bilen våran pajjade idag. Jäkla surt!
    Skulle fara och "storhandla" i Sollefteå..och vad tror ni händer då vi har åkt några km?
    Det har ju vart -30 här idag så det har vart ruskigt kallt.. tyckte att det tog en förjävla lång tid innan man fick någon värme i bilen..
    Iallafall så hade toppackningen farit så ja.. när karln öppna huven och öppnade nå lock (nu är inte jag så där jättehajj på motorer...haha) så rök det utav bara helvete.

Så ja, där satt vi i bilen och huttrade i -30. Men hem kom vi iaf.
    Lite drygt att vara utan bil bara!

• henlin
    Eva Marianne skrev 2009-01-03 14:43:04 följande:
    Nu går jag in i v 12 Känns som en liten gräns som passeras och som sen förhoppningsvis känns ännu större, om exakt en vecka när jag har gått igenom även den sista av de kritiska veckorna.Har tyvärr världens växtvärk av och till sedan ett par dagar. Inatt kunde jag inte ligga på min "favoritsovsida" för då gjorde det ont son f-n. På andra sidan kunde jag dock ligga(??) Fast, ska inte klaga då det ju antagligen tyder på att något växer därinne Har också börjat operation övertalning för en resa till paradiset Ullared redan under sporlovet. Så har vi gott om tid på oss att leta här hemma under månaderna som sedan återstår till BFn. Kan vara bra att veta mer exakt vad som finns och vad vi väl köper på GeKås. Min man tycker dock inte riktigt att den här "paradis"benämningen är just vad han skulle kalla det...
    Ullared är verkligen ett paradis......men min sambo håller inte heller med om det 8(det är nog en killgrej)
    När vi väntade Lukas så åkte vi dit och gjorde världens shopping, notan blev inget kul men jag tror den skulle blivit mycket större någon annan stans. Vi har varit nöjda med alla saker vi köpt där!!
  • majsanna

Min man går gärna på Ullared. Har aldrig haft något besvär att få med honom, vilket jag tycker är roligt. Senaste gången blev han i och för sig lite uttråkad när jag traskade omkring på klädavdelningen.

• Kallo

Missat och kolla glykolen inför vintern?

Kul med vecka 10, det går fort.

Rauur skrev 2009-01-03 18:58:58 följande:
    Virra: Läste att du hade släkt i sollefteå:) Själv bor man ju inte så långt därifrån ^^,Lite ego:Själv gick man in i v10 igår.Mår fortfarande illa,men dock inte lika mkt som förut! (ett under att jag inte spytt något:S)Men åksjuk...DET har jag blivit. Fyfan vad jäkla drygt. Vi som åker så mkt bil..En annan tråkig grej är att bilen våran pajjade idag. Jäkla surt!Skulle fara och "storhandla" i Sollefteå..och vad tror ni händer då vi har åkt några km?Det har ju vart -30 här idag så det har vart ruskigt kallt.. tyckte att det tog en förjävla lång tid innan man fick någon värme i bilen..Iallafall så hade toppackningen farit så ja.. när karln öppna huven och öppnade nå lock (nu är inte jag så där jättehajj på motorer...haha) så rök det utav bara helvete. Så ja, där satt vi i bilen och huttrade i -30. Men hem kom vi iaf.Lite drygt att vara utan bil bara!
  • Kallo

Har oxå bokat in en Gekås-resa tillsammans med en kompis i mitten av januari. Har en lååång lista som skall inhandlas, både till bebben och annat till hushållet.

Tack MajsAnna för listan!

• Eva Marianne

Vi har 40 mil enkel resa till Ullared så det är mer själva resan öht som det gäller att lobba in på rätt sätt. Jag är nämligen övertygad om att min man skulle dö av tristess och aldrig nånsin vilja åka dit igen, om jag dessutom tvingade in honom på själva GeKås och inte släppte ut honom därifrån förrän jag är klar (vilket brukar ta X antal timmar...). Min plan är en campingtur i äkta Svensson-anda där maken ju kan "gå många promenader i den fina, Halländska(?) naturen"... Vi får se hur det blir... Jag ska iaf dit innan bebben tittar ut, om jag så tvingas åka på "kärringtur" med buss t&r (vilket jag aldrig behövt göra nån av de andra gångerna jag varit där).

Har fö tvingats knäppa upp ett par av mina jeans för att orka gå i dem. Första dagen för detta... Jeansen var ganska stora innan jag blev gravid så då var jag tvungen att använda skärp för att de inte skulle hasa ner. Nåt som numera definitivt hör till historien, alltså... Men ändå visar vågen bara på +0,7 kg så jag är rätt nöjd ändå, såhär långt.

I min mage bor en liten som ska bli stor
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!