• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Yinsan

Här har ni en som har för nära till Ullared... Orkar inte gå där inne så länge utan tröttnar efter en liten stund, sist gjorde vi hela affären på en timma tror jag.
    När jag väntade Filip så var jag där dagen innan han kom, det var en bra sätt igång. Hade med en kompis som kunde köra hem om det var så att jag skulle få värkar. Men de enda värkarna som kom var ont i fötterna så jag körde hem (13mil) och svor över att mina försök inte fungerade men så på natten så satte det igång så någon effekt hade det antagligen ändå.

Har heller inga problem att få med maken, dock vet han ju att det inte är några 8 timmars pass som jag är där. Sonen däremot har tröttnat för flera år sen och åker inte med till några affärer längre.

• Kallo

Vi bor 7 mil från Ullared, men jag har och kommer nog aldrig få med mig min man dit. Det är knappt jag får med honom in på Ikea.. Men nästa söndag efter vår profylaxkurs så skall han banne mig få följa med mig in på Ikea för att kolla på säng, skötbord m.m

• majsanna

Vi bor också ca 40 mil från Ullared så det är ju ett litet projekt när man ska dit. När vi bodde i Göteborg kunde man ju komma på dagen innan att man skulle ta en tur dit. Lite svårare nu.

• Lillajag1979

Hallå allihopa. Hoppas det är bra med er!

Hur tycker ni att det är att vara gravid? Ni som har kommit en bit på vägen typ efter v.25?

Själv vantrivs jag något enormt. Är i v.27 och känner mig redan så jäkla otymplig. Smidig som ett kylskåp har fått en helt annan innebörd. Vägde mig senast hos bm. +10kg. Visst, det är mysigt när lille wille gör sig till känna där inne... men...

JAG VILL ATT DET SKA VARA ÖVER!!

• Rauur
    Kallo skrev 2009-01-03 22:53:42 följande:
    Missat och kolla glykolen inför vintern? Kul med vecka 10, det går fort.

Näe vi kollar den regelbundet iomed att det är nå vajsing just där:P

Upptäckte nå lila gegg runt öppningen där innan jul.

Klantigt dock att inte fixa de innan de händer :P Men.. ja, pengar fattas ju alltid!

Så nu är sambon i garaget och sätter ihop sommarbilen.

Surt att behöva använda den nu på vintern iomed att den aldrig är vinterkörd och har 0% rost på sig :(

Ja det går fort när det väl är igång:P

Åh vad jag blir less på min ångest. I HATE IT!

Jag får ångest av ALLT.
    Innan jag ska lägga mig i sängen får jag alltid den där "äckelkänslan" och tänker "huuuuuua...näääe..vill inte.."

Och det är ett visst skåp i köket som jag absolut inte kan öppna för det är en lukt som gör att jag tänker på en viss grej som jag får ångest av.

Sen så kan jag inte titta i hörnet bredvid spisen för där låg alltid min snusdosa förut och den vart jag äcklad av.

Känns som jag blir äcklad av ALLA platser i huset.

Helt sjukt...

• Yinsan

Lillajag, känner så väl igen mig i vad du skriver, tyckte inte det var något mysigt alls förra gången jag var gravid utan mest bara en lång transportsträcka... Upplever att det är lite lättare denna gången men det är antagligen för att jag mår bättre denna gången och inte varit sängliggande så mycket.
    Det är ju dock värt det när bebben ligger på magen och är färdig så håll ut!

Vad gäller Ullared så har vi kompsiar i Varberg som sist passade sonen när vi var dit, väldigt smidigt och bara några minuter så var man på plats.

• Lillajag1979
    Yinsan skrev 2009-01-04 12:08:46 följande:
    Lillajag, känner så väl igen mig i vad du skriver, tyckte inte det var något mysigt alls förra gången jag var gravid utan mest bara en lång transportsträcka... Upplever att det är lite lättare denna gången men det är antagligen för att jag mår bättre denna gången och inte varit sängliggande så mycket. Det är ju dock värt det när bebben ligger på magen och är färdig så håll ut! Vad gäller Ullared så har vi kompsiar i Varberg som sist passade sonen när vi var dit, väldigt smidigt och bara några minuter så var man på plats.
    Jo, jag tror säkert att det är värt det. Men jag vill vara där nu. Vill inte vara gravid nå meeeer... Fattar inte dom som tydker att det är så mysigt. Jag kan ju inte klaga. Jag har ju mått bra största delen. Men det är detta med det otympliga. Och sexlivet ska vi inte tala om... Försökte nyss men fyfan... Ingen ide att ens försöka känner jag.... Mår skit... Vill inte ha denna stora hemska kropp!

Blä va jag klagar... Är väl inne i en period antar jag... Och ändå är det 13 veckor kvar...
  • Kallo

Jag är nu i vecka 31 och helt fullkomligt älskar att vara gravid! Nu börjar jag känna mig lite otymplig, tex. när thermobyxorna inte går att stänga, igår hade jag svårt att knyta skridskorna så idag blev det inget åka av. Men ställ frågan igen om några veckor, då kanske jag har ändrat uppfattning.
    Nu skall vi iväg på profylaxkurs, spännande och se vad den ger.

Lillajag1979 skrev 2009-01-04 11:58:25 följande:
    Hallå allihopa. Hoppas det är bra med er!Hur tycker ni att det är att vara gravid? Ni som har kommit en bit på vägen typ efter v.25?Själv vantrivs jag något enormt. Är i v.27 och känner mig redan så jäkla otymplig. Smidig som ett kylskåp har fått en helt annan innebörd. Vägde mig senast hos bm. +10kg. Visst, det är mysigt när lille wille gör sig till känna där inne... men...JAG VILL ATT DET SKA VARA ÖVER!!
  • lightfish
    Lillajag1979
    Jag kräks ju fortfarande (senast i förrgår; både lunch, middag och kvällsmackan) så jag är ganska less jag med. Förstår vad du menar med otymplig även om min vikt (pga kräkningarna) inte stigit så mycket: magen är ju liksom lite ivägen... Sen om det är knyta skor (går sååå bort, använder skor som jag inte behöver knyta ) ha sex eller nåt annat som innefattar smidighet är mindre viktigt.

• Yinsan

Båda grav har min sexlust försvunnit i botten, eller ännu längre ner om det går. Har ingen lust alls och det har inget att göra med att jag känner mig stor eller ful etc för detta kommer ju som ett brev på posten några veckor efter jag plussat, gissar att det är hormonerna. P-piller gör lika dant med mig...

Jag märkar att jag blir andfådd lättare nu och ibland kan hjärtat rusa lite och springa upp för trappen är ju inte att tänka på längre. Knytskor har jag inga så det klarar sig bra men att gå ur badkaret imorse var en pärs, trodde jag gått upp 18kilo på bara 30 minuter, kändes så iaf!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!