• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Mimmi P

FlakeZ, vad fin hon är :). Kan tänka mig att du har fullt upp. Hoppas hon lägger på sig lite till torsdag.

Rauur, hoppas du får hjälp och att det blir bättre. Jag tänker inte "snoka" men om du vill prata av dig mer privat får du gärna inboxa.

AMS, det verkar vara mer regel än undantag att när det väl är ok att de kommer så håller de sig kvar. Hoppas h*n lyssnar på sin mamma snart :).

Lillajag, låter om förverkar, ingen fara så länge de inte kommer tätt och regelbundet men får du fler än nån då och då så ska du nog kolla upp det med BM eller förlossningen.

50 dagar kvar för mig idag (hoppas att det inte blir +14!).
    Blir tokig, jag har börjat med en ny "vana" efter den nayyliga turen till toan så har jag jättesvårt att somna om. Idag gav jag upp och hämtade datorn. Jag som är trött redan innan, usch, inte har jag lyckats lägga mig nåt på dan heller. Jag vill sova!!

• AxelOlivia

LillaJag: Som MimmiP tycker jag att det låter som förvärkar. Har haft det sen v 20 men de började inte göra ont förrän v 30 ungefär. Är ingen fara sålänge de inte är regelbundna och återkommande flera gånger på en dag, men det kan vara en idé att vila lite extra.

• Yinsan

AMS och ni andra, känner inte heller att magen drar ihop sig och blir stenhård som jag upplevde förra gången men upplever ändå obehag i intervaller, kan det vara förvärkar iaf menar ni? Kanske magen är förliten än för att det ska kännas att den dra ihop sig.

Rauur, säger som Mimmi P, ibland kan ju själva skrivandet och berättandet ha en "förlösande" effekt så vill du är min mailbox öppen för avlastning.

Är så trött, borde nog knapra järn men magen är ju så kass redan och vill verkligen inte äta de j_vla tabletterna...
    Har ni några tips hur ni får i er era?

• AxelOlivia

Yoysen: Först och främst tror jag att det kan vara såväl förvärkar som växtvärk du känner av.
    Sedan ang järntabletterna, hatar de också. Men tips på hur du ska hålla igång magen ändå, lägg linfrön i vatten i ett litet glas på kvällen som du dricker på morgonen samt blanda vetekli/kruskakli i fil. Tänk på att dricka ganska mkt vatten och om det går äta fullkorns-alternativ. Torkade plommon ska ju också vara ett tips liksom råa blåbär.

• Rauur

Tack va snälla ni ärYoysen å MimmiP!

Ang järnet, jag fick som råd att äta torkade aprikoser också. Itne för att jag åt mer än en för det var så vidrigt:P Men det skulle tydligen funka.

Och absolut ingen mjölk till järnberikad mat. :)

Jag hoppas att mitt järnvärde håller sig i trim den här gången =/
    Järntabletterna är ju så äckliga!

• Mimmi P

Yoysen, jag kör lactulos varje morgon för att hålla magen igång, men det är svårt, speciellt nu när jag inte kan gå ut och gå, tycker annars att promenader är det bästa för att hålla magen aktiv.

• lightfish

FlakeZ

Hon är jättefin! Saknar dig här i tråden men förstår att du hellre vill hänga med maken och Eleonora!  Massor med kramar
  • majsanna

Utslag på ÄL-test nu ikväll. Det blir nog att hoppa på mannen även ikväll...

I morgon börjar verkligheten igen. Har inte varit på jobbet sedan den 22 december. Har ju nästan glömt bort att jag jobbar.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!