• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Agronom

Hej tjejer!

Många av er känner jag från andra trådar och jag kikar in för jag hört vad som hänt Pess. En stor varm kram till dig Pess, vår klippa när frågorna hopar sig!!!! Du,ett barn är verkligen inte fy skam!!! Tänker ofta på våra "Kollegor" som kämpar med att bli gravida. Hoppas att du snart är på banan igen både fysiskt och mentalt!

• Minna72

Hej Aggis! Hur mår du och vad gör du nuförtiden?

Jag är f.ö. hemma för andra dagen i rad med snuvig-febrig Öki.

Öki 070326
  • Pess

Tack Hur tar man bort sin status? Inte för att det är nåt fel på den, men det är inte meningen att den ska stå där....

• Pess

Jag klarade det själv när jag öppnade gluggarna

• Özlem

Pess:Kram till dig.klart att ´man kan ha ett barn med.Massor med pussar

Naffe:Härligt med ett eget hus.

Själv så var jag hos dr idag.Jag har inte öppnat mig utan han tror att smärtan i mitt underliv beror på foglossningen.
    Han har sjukskrivit mig till slutet av dec. Sen så blir det ev halvsjukskrivning.

• Betty2

Pess: Jag har tänkt jättemycket på dig, blev glad över att se att du hade skrivit. Skönt att det gick såpass bra, trots allt det jobbiga du fick gå igenom i går. (Jag slapp framfödande när jag fick MA med mitt första tvillingpar. De dog i ca v 11+6 så det var väl på gränsen, fast just då var jag väldigt tacksam att jag "bara" behövde skrapas.) Som sagt, väldigt skönt att höra att det har gått bra och att det var bra personal som tog hand om dig. Hoppas att hjärtat läker snabbt det med. Jag antar att underbara lilla L kan hjälpa till där. Massor av kramar!!

• Pess

Men åh, Betty...Vilken jobbig upplevelse även du har bakom dig. Förlora TVÅ och få veta det så pass sent. Varför ska vissa (allt för många) behöva genomgå sådana saker....och andra blir gravida titt som tätt och gör abort...Kram på dig med.

Lite snedfördelat va

• FISK78

Här är jag... Tack för att ni tänker på mig

Tyvärr fullt upp igår kväll och hann inte in hit Föräldramöte på dagis och Mr D jobbade och jag fick fixa barnvakt. PHU!

Det är tungt... Jag mår inte alls bra, igår på SÖS hade jag 160/100 i blodtryck och känner av det vill jag lova på alla sätt och vis. Måste ta BT-sänkande trots att jag får ännu svårare att sova Sov några timmar inatt iaf - men det är risigt

Imorn bitti kl 9.00 ska jag tillbaka till SÖS för ny koll, sedan kl 14.00 ska faktiskt jag, Mr D och Sid till fotograf och ta magbilder... Det lär ju bli allmänt kaos, men håll tummarna för några fina bilder iaf Egentligen orkar jag inte, men vi vill så gärna göra det och vem vet hur länge jag har mage... INGEN! Som sagt en dag i taget...

Pess: Skönt att läsa din historia om igår om än så ledsamt, underbart att höra att allt gick bra Kram vännen

Jättetråkigt Betty det som hände dig Fruktansvärt orättvist...

Krya på dig Öz, bra med sjukskrivning så du kan vila. Hoppas depressionen blir bättre...

Sid har vaknat, gotta go...

Svar på tråden Minnas tjejer X