• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Häxan Hedda
    musli skrev 2008-12-11 17:05:11 följande:
    Hej!Kikar in lite snabbt med lånat mobilt bredband...Hemma har de varit och tagit bort torkfläkten i köket idag så nu är det bara att börja riva ut allting! Sen har vi fått så mycket snö att telefonledningen har lossnat från huset så jag har inte tillgång till internet förrän kanske i helgen... Har varit utan i en vecka men vi är ju ändå i föräldrarnas stuga så man använder ju inte internet om man inte är uppe i huset och tvättar eller nåt typ...Mettan, ni kan få lite snö av oss, vi har ungefär 50 - 60 cm just nu...*vinkar till alla och hoppas ni minns mig när jag väl återvänder på "riktigt" igen**stoooor kramhög till alla som behöver en eller flera kramar**speciell kram-kudde till häxan*
    Men där ääär du juh! *gosar in näsan i min kramkudde & dyker ner i kramhögen*
    Som jag har letat
    Skönt att höra att ni lever och att det händer saker, ja eller kanske inte just avkapade telefonledningar då men att det går framåt i köket menar jag
    Nu är gubben hemma va?

Här ska vi fira sambon lite blygsamt idag,imorgon firas det ordentilgt tillsammans med äldsta tjejens 17-års dag  
    Och vi kan väl bara konstatera fakta, att jag kanske förstår liiite bättre varför alla var så upprörda när jag själv fyllde sjutton, och var gravid men ovan omnända dotter

Hoppas att ni alla har det bra eller är på bättringsvägen,tråkigt att läsa om bortgånga fyfota vänner och inställda spa-besök.

Hjorthan,ha en jätteskön helg

*Fyller på muslis kramhög då jag använt flera stycken*
  • Häxan Hedda

Åh,glömde ju att informera,jag har flyttat...in i johanlinas hus Herregudvilket hus! Vilken potential *suckar a´la Askungen*

Tjenixen,men vilken tråkig läsning Förvånad Hur har det gått? *kramar i massor*

• Häxan Hedda

Oh, just det sommarhusfrågan är löst!
    Vi drar till VackraMagnolias hus så fort det blir vår

Nä, skämt åsido så är den frågan inte alls löst *snyft*
    Visst det är bara ett hus och de flesta dagarna känns helt ok,tills man börjar fundera igen. Bläää...mitt lilla torp *gnällspik*

• VackraMagnolia

hej
    Häxan hedda:
    Ni är så välkomna att bo hos oss på sommrana det skulle var trevligt med en extra familj ! *ler*

Hoppas att allt är bra med er är fortfarande lite deppig för att jag inte kom iväg på det där spat men så är det ibland tur att jag kan skriva lite med er om inredning istället !

Kram på er och va rädd om er Tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

• Hjorthan

God kväll alla gulletjejer!

Behöver få lite tips på vad maken och jag kan hitta på i Göteborg så här i vintertid.
    Vi kommer att åka tidigt på lördag, så vi är nog framme vid 10-snåret eller nått. Det enda vi har bokat för lördagen är att vi ska på Lisebergs julmarknad på eftermiddagen/kväll. Innan dess är dagen ett oskrivet blad. Har hört mycket om Haga julmarknad, är det något man bör hinna med? Vi kommer förmodligen att vandra runt en hel del, kolla om vi hittar de allra sista julklapparna, till sönerna.

Och matställe - var ska man äta? Maken pratade med en kille han känner som bor i just Göteborg, och han sa att vi nog borde boka bord om vi ville äta ute på lördagskvällen (vilket ju inte är så konstigt eftersom det dels är lördag och dels lucia). Men kanske vi äter under dagen istället, går på julmarknaden, och sen handlar med oss lite gott till hotellet istället.

Söndagen ligger också öppen för förslag. Vi ska inte på julkonserten förrän på kvällen.

Så vad får man inte missa när man är i GÖteborg i juletid?

• MagnusPillan

Hej Hej! Är ny i tråden, en liten fråga bara, är ute efter lantlig inspiration, vart hittar ni den?

• vackrastarflow

MagnusPillan skrev 2008-12-11 20:35:36 följande:

Hej Hej! Är ny i tråden, en liten fråga bara, är ute efter lantlig inspiration, vart hittar ni den?
    Här!!
  • VackraMagnolia

hej hej och välkommen MagnusPillan hit där är nog här som du kan bli inspirerad av alla underbara hem som alla har ! Kolla bloggarna så kommer du att hitta fanastiska hem det kan jag lova!

www.vackramagnolia.blogspot.com är min egna blogg du får jättegärna kolla in den och lycka till med dina fynd!

Hjorthan: Vad harligt att komma iväg en runda med gubben själv det är ju inte varje dag man kommer iväg på en resa som man faktiskt bara är man och hustru ! Jätte avis på er! jag har en toppen resturang som jag verkligen rekomendera det kostar lite men inte överdrivet men det är RESTURANG TRÄDGÅRDEN har ni tid och känner att ni ska unna er något lyxigt så gå dit!
    Haga Julmarknad tycker jag också att ni ska besöka!
    skicka med länk till deras hemsida

www.tradgarn.se/

Sen kam man ju ta Julpaddan med sin kära rätt romantiskt tycker jag !

Sen tycker jag att om ni äger var sina skrisko så ska ni absolut ta med dom och åka på någon om alla göteborgs isar som dom spolat upp på lite olika ställen i stan ! Om inte på liseberg !
    Ps glöm inte att kolla in alla underbara inredningsaffärer när du ändå är i Göteborg Ds

Kram på dig och ha en underbar helg i Göteborg kram tina

Och en STOR KRAM TIL ER ANDRA OCKSÅ SÅKLART
    www.vackramagnolia.se

• Hjorthan

MagnusPillan - välkommen!

Tidningen Lantliv är underbar när det kommer till lantlig inspiration. Och så finns det massor av härliga bloggar med inspiration.

• Hjorthan

Vackra Magnolia - jättetack för tipsen! Julpaddan landar väl vid Liseberg nu i vintertid? Perfekt i så fall att ta den från stan när vi väl ska till julmarknaden på lördag eftermiddag.

Mums - jag var inne och kollade på Trädgårdens meny - nu är jag hungrig!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9