• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • VackraMagnolia

Hjorthan:
    Ja men visst gör den så ta med dig gubben på det och njut av en underbar helg kram tina

• Hjorthan

Än en gång, tack VackraMagnolia!
    Förlåt om jag tjatar, men jag ser så himla mycket fram emot makens och min helg. Vi har inte varit ifrån barnen och gjort något bara vi två sen 1996, då vi var i Berlin. Vi har så klart gjort småsaker, som bio och restaurangbesök, men vi har inte varit borta från dom en hel helg. Men de kommer att ha en härlig helg med mormor och morfar med pepparkaksbak m m. (Fast jag vet inte om 14-åringen och 17-åringen tycker det är lika mysigt som lilltjejen tycker. )

• VackraMagnolia

Hjorthan!

Jag är så glad för eran skull njut av helegn nu då ! Och ha så mysigt som ni bara kan nu då! kram igen till dig!

jag tror att barnen tycker att det kommer bli jättebra ! Dom tycker nog att ni också är väl värda detta kram på dig TINA

• Mettan69

God morgon flickor.

Här snöar det just nu och det lägger sig. Skrattande Men tyvärr så skall det senare övergå i regn. VARFÖR. Snön bara lägger sig någon timme sen så försvinner den igen och så är det alltid här nu för tiden. Jag kräver 20 cm snö (åker hem till musli och tar den) Skrikandes

Musli: Så skönt att torktiden är över och ni kan börja greja. Bli inte förvånad om det är lite mindre snö när du vaknar i morgon. (måste gå på någotvis att få ner den hit Fundersam).

Hexan hedda: Det finns inget som heter "bara ett hus" om torp. Jag hade varit helt knäckt om jag haft ett torp i mina ägor och någon helt plötligt tagit det från mig. Gråter Oj så uppmuntrande jag är ... NOT. Hoppas ni hittar något annat snabbt, gärna innan sommaren.

Hjorthan. Även om de stora inte alltid vill erkänna det så tror jag nog att de stora barnen tycker om att bli ompysslade av mormor lite också. Och givetvis så unnar de er eran egentid tillsammans.  Ha det nu så underbart och rapportera tillbaka till oss sedan hur mysigt ni haft det. Inte för mycket detaljer kanske! Generad Flört

• Tinkerbel

Hej allihopa!

Här snöar det för fullt och har gjort det sedan igår!

Ett nytt vintrigt inlägg i bloggen om någon är intresserad av att kika in ;)

lillafrokenkavat.blogspot.com

• Arctura

Mettan69 skrev 2008-12-12 08:10:46 följande:

God morgon flickor.Här snöar det just nu och det lägger sig.  Men tyvärr så skall det senare övergå i regn. VARFÖR. Snön bara lägger sig någon timme sen så försvinner den igen och så är det alltid här nu för tiden. Jag kräver 20 cm snö (åker hem till musli och tar den) Musli: Så skönt att torktiden är över och ni kan börja greja. Bli inte förvånad om det är lite mindre snö när du vaknar i morgon. (måste gå på någotvis att få ner den hit ).Hexan hedda: Det finns inget som heter "bara ett hus" om torp. Jag hade varit helt knäckt om jag haft ett torp i mina ägor och någon helt plötligt tagit det från mig.  Oj så uppmuntrande jag är ... NOT. Hoppas ni hittar något annat snabbt, gärna innan sommaren. Hjorthan. Även om de stora inte alltid vill erkänna det så tror jag nog att de stora barnen tycker om att bli ompysslade av mormor lite också. Och givetvis så unnar de er eran egentid tillsammans.  Ha det nu så underbart och rapportera tillbaka till oss sedan hur mysigt ni haft det. Inte för mycket detaljer kanske!  
    Jag bor i samma län som Musli och kan dela med mig av lite av all snö jag har på min tomt!! Fick i dag gå och skaka av våra små träd som vi planterat all snö då kvistarna nästan höll på att gå av!!

Och jag kan lova att vi just nu har det så underbart vacket ute i naturen.... alla träd, buskar, staket JA allt är vackert inbäddat med tjocka lager med snö....alla träd är VITA och så innfinner sig det ett sken av blått (kan lixom inte förklara) varje eftermiddag då solen gått ner....allt blir blått lixom!!

Har lagt in en bild (som jag tog i dag på förmiddagen) i mitt galleri. Den är tagen ute på gården på förskolan som jag jobbar på...så sånn utsikt har jag varje dag när jag jobbar!!
  • musli

Idag har jag jobbat... Bara 5 timmar men det var ganska skönt! Morgonen började med lusse-firande på Hannas dagis och sen fick jag köra hem maken och dottern eftersom vi inte fått tag i vinterdäck till makens skrutt-bil ännu...

Imorgon ska jag gå ut och ta lite kort så ska ni få se hur vi har det just nu...
    Kanske blir ett litet kort på stugan där vi bor nu? Får se...

Häxan, hittar ni inget torp så kan jag fixa minst en vecka här i stugan åt er i sommar!
    *kraaaaaaaaaaaaam*

• LissAnna

Hej alla raringar! Ja, man hinner inte med här som vanligt.
    Här vräker snön ner och trafiken stockar sig. Ja ja...hur som helst. Det är mysigt inne när det virvlar ute. Glad

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9