Mettan69 skrev 2008-12-12 08:10:46 följande:
God morgon flickor.Här snöar det just nu och det lägger sig. Men tyvärr så skall det senare övergå i regn. VARFÖR. Snön bara lägger sig någon timme sen så försvinner den igen och så är det alltid här nu för tiden. Jag kräver 20 cm snö (åker hem till musli och tar den) Musli: Så skönt att torktiden är över och ni kan börja greja. Bli inte förvånad om det är lite mindre snö när du vaknar i morgon. (måste gå på någotvis att få ner den hit ).Hexan hedda: Det finns inget som heter "bara ett hus" om torp. Jag hade varit helt knäckt om jag haft ett torp i mina ägor och någon helt plötligt tagit det från mig. Oj så uppmuntrande jag är ... NOT. Hoppas ni hittar något annat snabbt, gärna innan sommaren. Hjorthan. Även om de stora inte alltid vill erkänna det så tror jag nog att de stora barnen tycker om att bli ompysslade av mormor lite också. Och givetvis så unnar de er eran egentid tillsammans. Ha det nu så underbart och rapportera tillbaka till oss sedan hur mysigt ni haft det. Inte för mycket detaljer kanske!
Jag bor i samma län som Musli och kan dela med mig av lite av all snö jag har på min tomt!! Fick i dag gå och skaka av våra små träd som vi planterat all snö då kvistarna nästan höll på att gå av!!
Och jag kan lova att vi just nu har det så underbart vacket ute i naturen.... alla träd, buskar, staket JA allt är vackert inbäddat med tjocka lager med snö....alla träd är VITA och så innfinner sig det ett sken av blått (kan lixom inte förklara) varje eftermiddag då solen gått ner....allt blir blått lixom!!
Har lagt in en bild (som jag tog i dag på förmiddagen) i mitt galleri. Den är tagen ute på gården på förskolan som jag jobbar på...så sånn utsikt har jag varje dag när jag jobbar!!