• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Mettan69

God morgon flickor

Jag är sååå nöjd. I går så köpte vi de sista julklapparna. Tjohooo. Vi är klara * hoppar upp och ner av glädje* Skrattande På fredag så skall jag och Sixten ta fram de alla julsaker och pynta. Sen är det bara till att gå omkring och njuta av julen.  Hääärligt. Nu är det bara snön som fattas. Gråter Men vad är en bal på slottet...

• VackraMagnolia

Godmorgon tjejer!

Vilken tur att jag har funnit er här på datorn så att jag har någon att prata och få tips av! Idag kan jag nämligen inte ens prata tappat rösten fullständigt har åkt på öroninflamation också trodde jag skulle klara mig men det är ingen lek att vara så sjuk ska jag säga bläääää vill ju vara frisk så att jag kan få pyssla i mitt hem ju !
    Hoppas att ni andfra mår bra iallafall och att ni pyssla på i era hem .
    Här faller små vita fjun från himlen idag hoppas att det håller i sig !

Igår ringde min svägerska också och frågade om jag ville följa med henne till Sandhamn i Stockholms skärgård på SPA hela helgen !
    Hon hade fått det av sitt jobb i gåva fredag till söndag med middag och 2 glas vin på fredagkvällen och frukost och underbara behandlingar bubbelbad middag och två glas vin på lördagen också . Sen var det frukost på söndagen innan man skulle åka hem . BARA JAG INGA BARN ELLER MAN ! Jag blev ju så glad ! Näää då är jag jätte sjuk istället men får hålla tummarna att jag piggnar på mig lite iallfall.

Va rädda om er idag kram tina

• Hannnas
    VackraMagnolia skrev 2008-12-09 14:38:43 följande:
    HEJ Hannnnah !Jag har köpt mina i min stad där jag bor och det är miljögården som gjort dom kolla in deras hemsida ifall du inte hittar närmaste återförsäljare! Annars säl´jer Ikea söta spetsgardiner så kan man själv sy på vitasidenband och knyta söta rosetter! Kram tina och lycka till
    STORT tack ska kolla in sidan o jag känner igen namnet så det kanske finns här i närheten med ikeas har jag sett o gillar men känner att de är just så "ikea" på nåt vis... inget ont om det alls för de är ursöta men det känns liite opersonliga bara... o jag vet att jag är urfånig nu... bläk för mina fixa idéer ibland...

Stort tack för tipset om miljögården
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma och blivande knoddmamma .?:*¨¨*:?.
  • Mettan69

VackraMagnolia. Nä vad tråkigt att höra att du inte blivit bättre. Stackare. Hoppas verkligen att du är bättre tills på fredag så du kan komma iväg. Låter ju helt ljuvligt. Gör ett nytt försök och skickar friska kramar till dig.

Hannnnah: Om du hittar de gardiner som du letar efter så hojta gärna till. Skulle vilja ha sådana i vårat vardagsrum till våren.

• VackraMagnolia

hej tjejer
    har hitta några ställen man kan köpa lite söta gardiner till er som lita länkar över några sidor som ni kan gå in och kolla kram tina!

www.mio.se/Sortiment/Textil/Gardiner/Skir/

Söta vita knytgardiner från Mio!

www.alvashus.se

Säljer jättefina gardiner!

www.nordljus.net

Säljer otroligt söta hissgardiner !

gudrunsjoden.se/butikhy/docs/webshop/singleitem.asp&pf_id=SE-89304&dept_id=SE-1099&sSida=

Söta knytgardiner!

gudrunsjoden.se/butikhy/docs/webshop/singleitem.asp&pf_id=SE-89306&dept_id=SE-1099&sSida=

Jättefina hissgardiner!

Lyckatill Tina

• Hjorthan

God kväll alla härliga tjejer!

VackraMagnolia - hoppas verkligen att du kryar på dig, så att du kan åka iväg och få en riktigt härlig upplevelse.

Mettan - härligt att vara klar med julklappsinköpen. Vi har kvar några paket till sönerna, sen är vi också helt klara. Jätteskönt! Vi försöker komma på någon gemensam julklapp till oss själva. I fjor köpte vi vår härliga gjutjärnskamin, men vi kan inte komma på något i år som vi vill ha. Hoppas att vi hittar något i Göteborg till helgen.

Jag har förresten ett nytt inlägg i bloggen!

mintryggavra.blogspot.com

• Mettan69

Hej flickor:

Här var det lugnt i dag. Förvånad

I dag skall jag på julspel med mellanpojken. Han skall vara Rudolf med röda mulen. Länge sedan som jag såg ett julspel. Skall bli kul.

Hjorthan. Åååhh är det redan dax för eran myshelg. Blir riktigt avundsjuk. Så skönt att bara få rå om varann och göra det i en sådan underbar miljö.   

VackraMagnolia: Så fina gardiner du visar. Habegäret växer.... Generad

• VackraMagnolia

hej tjejer!

Hoppas att allt är bra med er !
    Det kommer inte bli någon spa Helg för min del är fortfarande inte pigg det är så j''vla typiskt jag blir så arg på mig själv men men det är väl bara att gilla läget !

I helgen ska jag bara vara hemma och pyssla ikapp allt jag inte gjort istället nu när jag varit sjuk !

Vad ska ni göra i helgen ?

Kram tina

• Mettan69
    VackraMagnolia skrev 2008-12-11 15:57:36 följande:
    hej tjejer!Hoppas att allt är bra med er ! Det kommer inte bli någon spa Helg för min del är fortfarande inte pigg det är så j''vla typiskt jag blir så arg på mig själv men men det är väl bara att gilla läget ! I helgen ska jag bara vara hemma och pyssla ikapp allt jag inte gjort istället nu när jag varit sjuk ! Vad ska ni göra i helgen ?Kram tina
    Näää, vad tråkigt att höra att det inte blir någon spa. (djävla sjukdom) Generad 

I morgon em skall jag och två av mina pojkar julpynta hemma. (4 & 16 år) Sen när det är  klart så åker vi till Mc Donalds och äter innan jag lämna den stora pojken hos sin pappa. Min man är på julbord så vi ville också festa till det. Flört (mamma slipper laga mat) På lördag har vi inget bestämt ännu, förutom kolla på skidskytte, och på söndagen skall vi baka pepparkakor. Lugn och skön helg med andra ord.
  • musli

Hej!
    Kikar in lite snabbt med lånat mobilt bredband...

Hemma har de varit och tagit bort torkfläkten i köket idag så nu är det bara att börja riva ut allting! Sen har vi fått så mycket snö att telefonledningen har lossnat från huset så jag har inte tillgång till internet förrän kanske i helgen... Har varit utan i en vecka men vi är ju ändå i föräldrarnas stuga så man använder ju inte internet om man inte är uppe i huset och tvättar eller nåt typ...

Mettan, ni kan få lite snö av oss, vi har ungefär 50 - 60 cm just nu...

*vinkar till alla och hoppas ni minns mig när jag väl återvänder på "riktigt" igen*

*stoooor kramhög till alla som behöver en eller flera kramar*

*speciell kram-kudde till häxan*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9