• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Hjorthan

Vad avis jag blir på allt snöprat. I natt snöade här hos oss, och en del av förmiddagen. Men den är borta igen. Men det är vi i och för sig vana vid här nere i Skåne. Men det var i alla fall mysigt att det låg lite snö på marken i morse när vi firade lucia på Cajsas skola. Förskoleklassen och femteklassarna är de som alltid går lucia, så Cajsa var spänd i morse. Jag flätade hennes hår i går kväll med massa småflätor, så i morse hade hon riktigt änglahår. Hon var så himla fin där hon stod och med allvarlig min sjöng luciasången.

Mettan - jag lovar, vissa detaljer från vår Göteborgshelg kommer jag att hålla för mig själv.

Önskar er alla en riktigt härlig luciahelg, och kanske tittar jag in till er från hotellet i Götet. Kram på er alla!

Ps Musli - självklart vill vi se hur det ser ut uppe hos dig nu. Är det vägen till Narnia i år igen? Älskar det fotot du tog förra vintern.

• libero

Godmorgon på er alla!

Först vill jag hälsa alla nytilkomna till vår härliga tråd välkomna!!!!

Har inte haft tid att kika in hos er på ett tag. Lite mycket i butiken just nu kan jag lova.

Musli!
    Ta ett kort och visa oss alla er härliga snö.

Hjorthan!
    Ha en alldeles underbar helg med maken nu
    Barnen har det bra hos mormor och morfar.

Heddan !
    Hoppas att det löser sig ,med ert torp förstår att dte är jobbigt.

Mettan!
    Ska jag slänga en snöboll till er????

I går kan jag lova att det var halt här hos oss och jag min klant körde för första gången ner i diket med min mamma och vår lilltjej. Det gick ju bra men lite otäckt var det minsann. Varför ska man vaar ute och åka när man inte behöver......

Ha en härlig lucia allesammans.
    Nu ska jag jobba några timmar

KRAM

• Häxan Hedda

Bildkavalkad..eller terror   Så här ser det ut när vi åker ut på tidiga våren för att öppna upp efter vintern.

• Häxan Hedda

Hmm,nu vill det sig inte mer,det finns fler bilder i galleriet under "Torpet".
    Kika gärna om ni vill.
    Ha en trevlig helg

• vackrastarflow

Nu har granen pyntats, det är så vackert här. Röda kulor och övrigt pynt i vitt. Är sååå nöjd. Tyvärr blir det inga bra bilder i mörkret här :(

Ha en trevlig helg allesammans!

• Häxan Hedda

Åh,vad mysigt med intagen gran *suktar*
    Ska se om jag kan smuggla i den imorgon

Musli,har du hittat några fina motiv? Vill se SNÖÖÖÖ
    Kommer sååå gärna upp och hälsar på *söting*

Nu måste ja hoppa isäng ,hoppas att vi ses imorgon

• Hjorthan

God morgon alla sköna damer!

Här kommer en liten rapport från ett hotellrum i Göteborg! Vi har det jättebra!!!!
    Igår blev det Haga julmarknad, och en massa promenerande in och ut ur affärer. Maken var så himla tålig. Stort beröm till honom! Jag fick minsann handlat två klänningar till mig. Inga julklapper har inhandlats än, vi får väl se om vi hittar vad vi söker idag.

Det blev inte Lisebergs julmarknad igår, för vi var så himla trötta efter allt gående under dagen. Så vi tog oss ut till hotellet och åt en fantastiskt god middag på restaurangen. Nu har vi precis avnjutit en underbar hotellfrukost (visst är det märkligt hur mycket godare allting smakar när man får det uppdukat och serverat och slipper ta hand om disken), och ska snart bege oss ut i julhandeln igen. Affärerna får väl öppna först bara. I eftermiddag tar vi Liseberg och julmarknaden där innan vi sen går till Lisebergshallen för att avnjuta julkonserten.

Saknar barnen, men njuter i fulla drag av att vara ensam med maken!

Önskar er alla en riktigt härlig söndag!

Häxan - gu så mysiga bilder på torpet!!!!

• Häxan Hedda

Guuud så mysigt det låter Hjorthis!
    *ser ut som hulken i ansiktet,eller okej då,Kermit. Han verkar mindre aggressiv *

• aktuelle

Någon som vet någon av internetbutikerna som har fina husnummerskyltar ? vi har 24 på huset och skulle vilja ha något fint att sätta på fasade :) bytte fasad nu i sommar, men vill inte ha upp de fula som vi hade innan :P

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9