• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • musli
    Häxan Hedda skrev 2008-12-30 21:37:58 följande:
    musli skrev 2008-12-30 20:00:51 följande: Men där ääääär du juh!!! *kastar mig om halsen och kramar,kramar,kramar*Vad skönt med lite egentid efter en massa arbete *lägger upp muslifötterna på en stol och häller upp mer ostbågar*Nu ikväll har jag målat insidan på Tuvas klädskåp,något som har hängt över mig ett bra tag nu så det känns bra att det är påbörjat.Måste dock måla 1 eller 2 ggr till,så jag fortsätter imorgon.Hörrni,någon som har ngt bra tips mot celluliter på överarmarna? Haha,helt ot men jag blir så jä-la irriterad, de vill ju inte ge sig AV!! *gottar ner mig i min enorma kramhög och tjuvsippar på en nyårscider o smider lömska planer mot celluliterna*
    Gulle-gumman!!! *kramas*
    Kommer du på nåt mot celluliterna så hojta till, behövs över typ hela kroppen på mig!!!

God fortsättning på det nya året!!!

Jag är ledig hela helgen, såååå skönt!!!
    Fick min julklapp idag så nu sitter jag heeeeelt själv i huset med två katter som sällskap och prov-surfar min nya fina Asus EeePC 1000!!!
    Härligt!!! Ska slänga mig i badet strax och njuta av tystnaden och sen blir det att kolla på alla serier man spelat in nu när vi inte bor här hemma och äta lite chips och ostbågar och imorgon har jag soooovmorgon UTAN barn och man här!!!

Hoppas ni alla är friska igen nu och har haft en härlig jul och nyår!!!

Nu ska jag läsa ikapp lite grann...

*nyårs-kramar*
  • musli
    Häxan Hedda skrev 2008-12-31 17:34:02 följande:
    Tjena alla babes Imorse vaknade jag på årets sista dag,ni vet den där dagen då man tar fram den "lilla svarta" och lockar håret och tillför diverse krämer och glitter i sitt annars rätt färglösa lilla fejs.Just denna dag av alla andra 364 det finns att välja mellan så vaknar lilla jag med en allergireaktion som består i att hela mitt ansikte är väldigt slätt och rynkfritt,vilket iofs är helt ok om det inte var så svullet Och mina ögon inte kliat så förbenat,har även fått utslag som beter sig riktigt illa! Så med andra ord så känner jag mig mer som en padda än som Askungen Vi är hemma med familjen och tar det lugnt,Ballen är snorig och jag är allmänt äcklig bara Imorgon ska jag förhoppningsvis hämta hem ett Bertby-vitrinskåp *lycklig*Zirup,jag vet att det ska finnas jättefina hängen men jag kommer tyvätt inte på i vilket nätbutik det var Men någon av de andra vet säkert...Såå alla sköna bönor, jag höjer mitt glas i en skål och sänder er alla en tanke då klockan slår 12.*undviker kramar i detta tillstånd, hoppas att ni förstår*
    *kramar på häxan trots svullnad och utslag*
    Du är lika söt med svullnad som utan!
    *viskar* visste ni att häxan är en riktig pudding???? Skrattande
  • Ankmor
    Gummsan82 skrev 2009-01-02 14:23:36 följande:
    Denna köpte jag på Tradera 4:e advent. www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=8010...Fick hem den idag. Hur hade ni förpackat den...?
    Den var ju jättesöt. synd att den var trasig.
    Jag hade skickat den i tidningspapper, bubbelplast och kartong.
    Det måste definitivt vara postens hantering som gjort sönder den.
    Gummsan82 skrev 2009-01-02 16:01:27 följande:
    Vilken är snyggast... eller mest shabby?www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=8098...www.tradera.com/Tekanna-Nils-Johan-Hollywood-...
    Nr 2, absolut!
    God fortsättning
  • Kaktus76

Tittar in och ger ifrån mig ett litet livstecken....

Än hur gärna jag skulle vilja läsa ikapp så är det en omöjlighet....har ju varit borta ganska länge från er och faktiskt saknat er och alla tips och ideer.

Önskar er en god fortsättning!!

Kram,kram.

• musli
    Kaktus76 skrev 2009-01-02 20:23:07 följande:
    Tittar in och ger ifrån mig ett litet livstecken.... Än hur gärna jag skulle vilja läsa ikapp så är det en omöjlighet....har ju varit borta ganska länge från er och faktiskt saknat er och alla tips och ideer. Önskar er en god fortsättning!! Kram,kram.
    Åh, kaktus-tjejen! Hur är det? Hoppas julen och nyår blev bra. Har tänkt MASSOR på dig!!!
    *stor kram*
  • helene306
    Gummsan: Tror som Ankmor att Postens behandling haft sönder den men det är ju svårt att bevisa. Annars tyckte jag den lät rätt bra förpackat med två lager bubbelplast.
    Tekanna: Den bulliga med svart handtag.

HäxanHedda: Hur är det med svullnaden? Har den försvunnit eller åtminstonde dämpats?
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Fröken Vit i Madickenhuset

Hej igen! 

Tänkte att jag kanske måste förklara varför jag vill att ni ska kommentera mina webbadresser i ovanstående inlägg.

Så har ni lättare att tycka till, om ni vet vad som ska dölja sig bakom adresserna.

Jag har nämligen tänkt att jag ska renovera gamla, antika och (ibland nya) möbler, måla dem matt vita och sätta min egen prägel på dem, genom en härlig idé som jag har...

Jag kommer att renovera gamla vackra skåp, skänkar, sekretärer, klaffbord, pottskåp, gamla stolar och bord, byråar, pallar och bänkar. Även hålla på med barnmöbler.

Bara otroligt vackra, romantiska, lantliga möbler ska jag ge mig på, tanken är att ändå hålla humana priser.

Även hålla på med heminredning, design och göra mina egna inredningsdetaljer.

Jag bara älskar allt i vitt och jag vet att gamla antika möbler blir så vackra när de blir vitmålade. Inte för mycket shabbychic, men heller inte helblankt "tantvitt".

Jag kommer att hålla till hemma i vår villas garage på 30 m2.

Vi bor i ett sekelskifteshus i Nacka i Stockholm med punchveranda och krysspröjs så jag känner att det är verkligen rätt arbetsmiljö.

Garaget är gammaldags och är faktiskt fint med krysspröjs och stora fönster på garagedörrarna och ett stort fönster på sidan som går långt ner. Inne i garaget är det vitmålade murade väggar och en vägg har vita köksluckor som är bra förvaring.

MEN, nu är det ju inte så att det är rusning förbi vårt hus, av folk som vill handla möbler och heminredningsdetaljer...

Så webbadressen är om kanske än viktigare, iom att jag inte kommer att ha någon butik mitt i en stad.

Jag kommer att visa mina möbler+heminredningen på hemsidan, kanske startar jag också en blogg där jag visar för och efterbilder bla.

I framtiden kan jag också tänka mig att sälja via en webshop.
    Men inte just nu för då blir det för mycket på en gång, mammaledig som jag är, med två barn.

Därför behöver jag alltså era råd om vilken webbadress som passar bäst och är smartast att ta.  

Långt inlägg... Men det är svårt att sluta skriva när jag väl sätter igång, för detta är något jag verkligen brinner för.

www.vitavackrahem.se

www.vitadromhem.se

www.vitadromrum.se

www.vitagarden.se

www.vitadromgarden.se

www.vittochvackert.se

Kram Fröken Vits Värld!

• Hannnas

Fröken... tycker www.vitavackrahem.se passar kanon... tycker det fäster sig bäst även om alla adresser är fina på sitt sätt

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Kaktus76

musli skrev 2009-01-02 21:16:22 följande:

Åh, kaktus-tjejen! Hur är det? Hoppas julen och nyår blev bra. Har tänkt MASSOR på dig!!!*stor kram*
    Åh TACK gulliga du

Livet blir inte alltid vad man har tänkt sig,men utifrån det man har nu så får man göra det bästa av det.....
    Jul och nyår har varit helt ok om man tänker på förutsättningarna. Huvudsaken barnen har det bra,det är det viktigaste för mig just nu!! Kram till dig med!!
  • lilla Uv

Skulle behöva tips om var jag kan hitta vita barnsängar?

växasäng eller juniorsäng.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9