• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Kaktus76

lilla Uv skrev 2009-01-02 22:33:59 följande:

Skulle behöva tips om var jag kan hitta vita barnsängar?växasäng eller juniorsäng.
    Ikea eller kolla på blocket. Där kan man hitta fynd....
  • Häxan Hedda

musli skrev 2009-01-02 18:25:05 följande:

*kramar på häxan trots svullnad och utslag*Du är lika söt med svullnad som utan! *viskar* visste ni att häxan är en riktig pudding????
    Vad du är sööööt! Tusen tack för kvällens asgarv

Kaktus,skönt att höra från dig igen. Hoppas att du o de dina haft en mysig helg. Hoppas att du mår så bra du bara kan.

Fröken vit,jag misstänkte nog att det var något sådant Låter lite som det Det stora Grå huset gör.Ditt hus låter helt underbart vackert. Så jag håller fortfarande på www.vitavackrahem.se

Gummsan,vad tråkigt att den gick sönder! Hade helt klart lagt den i en kartong!

Musli,vad roligt med en ny dator,hoppas att du håller dig kvar här inne nu *spänner ögona i rej*
  • Fröken Vit i Madickenhuset

Tack Ankmor och Helene 306 för er åsikt.

Tack Ragnelutta och Hannnnah för era kommentarer därtill!

Häxan Hedda, vad gullig du är som skriver så!
    Jag älskar verkligen vårt hus och drömmen om att kunna ha ett eget företag och få vara hemma i alla år med barnen vore helt underbart!
    Ska kolla på Det stora grå husets sida, tack för tipset.

Kram, kram.

• musli
    Häxan Hedda skrev 2009-01-02 22:46:45 följande:
    musli skrev 2009-01-02 18:25:05 följande: Vad du är sööööt! Tusen tack för kvällens asgarv Kaktus,skönt att höra från dig igen. Hoppas att du o de dina haft en mysig helg. Hoppas att du mår så bra du bara kan. Fröken vit,jag misstänkte nog att det var något sådant Låter lite som det Det stora Grå huset gör.Ditt hus låter helt underbart vackert. Så jag håller fortfarande på www.vitavackrahem.se Gummsan,vad tråkigt att den gick sönder! Hade helt klart lagt den i en kartong! Musli,vad roligt med en ny dator,hoppas att du håller dig kvar här inne nu *spänner ögona i rej*
    Så länge jag inte bor i huset så blir det sporadiska inhopp här, men förhoppningen är ju att vi har flyttat hem igen i februari... Sen blir ni nog inte av med mig igen!!!

Kaktus, vad skönt att julen och nyår varit bra! Visst är det viktigt att barnen mår bra men kom ihåg mamman till barnen också. Mår inte mamma bra så snappar barnen upp det hur mycket vi än försöker dölja det. Unna dig något, kanske en massage eller något du tycker är riktigt roligt! *varm kram*
  • Häxan Hedda

musli skrev 2009-01-03 00:03:08 följande:

Så länge jag inte bor i huset så blir det sporadiska inhopp här, men förhoppningen är ju att vi har flyttat hem igen i februari... Sen blir ni nog inte av med mig igen!!! Kaktus, vad skönt att julen och nyår varit bra! Visst är det viktigt att barnen mår bra men kom ihåg mamman till barnen också. Mår inte mamma bra så snappar barnen upp det hur mycket vi än försöker dölja det. Unna dig något, kanske en massage eller något du tycker är riktigt roligt! *varm kram*
    "att vi har flyttat hem igen i februari"...men vá FAAN! Vet du inte hur långt det är dit? Eller resonerar ni med tid likadant som med avstånd "däruppe" ;-D dé int långt int,bara två timmars bilfärd... ;-D
    Hehe,jag får hålla tillgodo den tid du är inne *kraaam*

Kaktus,hang in there *skickar massor med styrkekramar*
  • Saga74

Hoppsan hejsan vad här skrivs!

MUSLI ha en härlig stund med din julklapp! Läste inte "prov" surfa först dock *haha*

HÄXANHEDDA: Hur går det med autfitten?! Har du blitt snygg nu bättre sent än aldrig ...

Jag håller på vackravitahem! Så mysigt!

Annars så pluggar jag och är vrålförkyld!!! Bläh ...

Titta in på min söta brandman

bosgarn.blogspot.com/

• Ankmor
    fröken vits värld skrev 2009-01-02 23:06:37 följande:
    Tack Ankmor och Helene 306 för er åsikt.Tack Ragnelutta och Hannnnah för era kommentarer därtill!Häxan Hedda, vad gullig du är som skriver så! Jag älskar verkligen vårt hus och drömmen om att kunna ha ett eget företag och få vara hemma i alla år med barnen vore helt underbart!Ska kolla på Det stora grå husets sida, tack för tipset.Kram, kram.

Efter att ha läst din förklaring till vad du skall ha adressen till så har jag ändrat min åsikt!

www.vitavackrahem.se

Saga; Mycket söt!

Sidfoten har slut på fantasi för tillfället ------
  • VackraMagnolia

hej Tjejer !
    Hoppas att allt är bra med er?

Ni får nu jätte gärna gå in på min blogg och rösta på vilken blogg som ska få min utmärkelse 2009

kram Tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

• Hjorthan

HEJ TJEJER!

Alltså, var tar tiden vägen? Är det bara jag som tycker att tiden går fortare och fortare, eller är det nått med åldern eller nått? I alla fall så hinner jag ju inte vara här inne hos er som jag brukar. När jag väl får tid över är jag så trött så jag mest hänger i soffan. Men nu har jag i alla fall tagit mig i kragen och loggat in. Skulle egentligen börja laga mat, men hamnade på köksgolvet med laptopen i knät istället!

Nu får vi se om jag minns vad jag skulle kommentera!!!
    Musli - HEEEEJ!!!! Så himla skönt att se dig! *kram*

Häxan - Lät inget skoj alls med utslag och svullnad! Stor kram!!!

Kaktus - Vad skönt att höra att allt är ok, efter omständigheterna! *kram*

Fröken vits värld - så himla härlig din affärsidé låter. Önskar dig stort grattis till att du hittat din nisch och så håller jag såklart tummarna för att allt går superbra! Och jag blev helförtjust i www.vitavackrahem.se.

Saga - blä med förkylning, krya på dig!!!!

Gummsan - sååå trist med trasigt paket!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9