• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Mettan69

God morgon flickor.

I går tillbringade jag dagen med att stryka upp all tvätt. Tråkigt men skönt när det är gjort. Men jag hände upp två nya maskiner med tvätt så det fylls på fort igen. Gråter

I helgen så är gubben iväg så jag och barnen är själva hemma. Tänkte slänga ut julen då så nu blir det mörkare hemma igen. Granen, stakarna och stjärnorna lyser ju upp så fint.  Får tända ännu mer värmeljus och blockljus istället. Skrattande

Plisseplosse. Så fint golvet blir. Jag har också trägolv som jag tänker måla  men jag vet inte vilken glans/mattehet som är bäst. Vad rekomenderar du? Fundersam

Vackramagnolia. Så fina stämmningsfulla bilder du visar.  

Angerla77: Vilken skillnad det blev i ditt vardagsrum. Jättefint

Häxan Hedda: Så skönt att få sätta sin egna prägel utan behöva fråga hela tiden. Skall bli spännande att följa.

• LissAnna
    Mettan69 skrev 2009-01-07 08:03:31 följande:
    God morgon flickor. I går tillbringade jag dagen med att stryka upp all tvätt. Tråkigt men skönt när det är gjort. Men jag hände upp två nya maskiner med tvätt så det fylls på fort igen. I helgen så är gubben iväg så jag och barnen är själva hemma. Tänkte slänga ut julen då så nu blir det mörkare hemma igen. Granen, stakarna och stjärnorna lyser ju upp så fint.  Får tända ännu mer värmeljus och blockljus istället. Plisseplosse. Så fint golvet blir. Jag har också trägolv som jag tänker måla  men jag vet inte vilken glans/mattehet som är bäst. Vad rekomenderar du? Vackramagnolia. Så fina stämmningsfulla bilder du visar.   Angerla77: Vilken skillnad det blev i ditt vardagsrum. Jättefint Häxan Hedda: Så skönt att få sätta sin egna prägel utan behöva fråga hela tiden. Skall bli spännande att följa.
    Ja du...de där tvättkorgarna ser man inte botten på i många minuter inte. Sommaren är bra för tvätten. Då behöver man inte stryka allt, när det får torka ute. Dit längtar jag!
  • Mettan69

LissAnna: Visst är det underbart att kunna köra tre-fyra maskiner tvätt, hänga ut det och sedan kunna lägga in allt i garderoben utan att behöva stryka det. Så mycket lättar livet är på många sätt under sommaren. Åh så skönt det skall bli när vi kommer dit igen.

• Mettan69

Eller ännu skönare. Tvätta lakanen, hänga ut dem och sen bädda med dem igen. Snacka om att sova sött...

• Gummsan82

Det är skitsurt att tvätta, att se tvättberget bara växa när man inte får til till att tvätta eller inte har plats att hänga upp det. Men det ger också en tillfredställelse att kunna köra några maskiner och hänga upp och sen vika och stoppa in i garderober. Konstigt nog... men jag saknar en tumlare Hänger tvätten i en bastu om ca 3kvm och ibland även lite varstans när det krävs. Kör jag 3 maskiner så får jag vänta ca 2 dar innan jag kan tvätta igen, ibland är hela bastun full va underkläder, strumpor cioh handdukar, då vill jag verkligen ha en tumlare. Längtar till våren när det blir torkväder.

Hur sjutton kom vi in på att prata tvätt egentligen?
    Men men ett samtalsämne så gott som något.

• LissAnna
    Mettan69 skrev 2009-01-07 12:07:44 följande:
    LissAnna: Visst är det underbart att kunna köra tre-fyra maskiner tvätt, hänga ut det och sedan kunna lägga in allt i garderoben utan att behöva stryka det. Så mycket lättar livet är på många sätt under sommaren. Åh så skönt det skall bli när vi kommer dit igen.
    Jaa...vad skönt det ska bli med sommar. Ja, våren också...
    Gummsan82 skrev 2009-01-07 12:43:22 följande:
    Det är skitsurt att tvätta, att se tvättberget bara växa när man inte får til till att tvätta eller inte har plats att hänga upp det. Men det ger också en tillfredställelse att kunna köra några maskiner och hänga upp och sen vika och stoppa in i garderober. Konstigt nog... men jag saknar en tumlare Hänger tvätten i en bastu om ca 3kvm och ibland även lite varstans när det krävs. Kör jag 3 maskiner så får jag vänta ca 2 dar innan jag kan tvätta igen, ibland är hela bastun full va underkläder, strumpor cioh handdukar, då vill jag verkligen ha en tumlare. Längtar till våren när det blir torkväder. Hur sjutton kom vi in på att prata tvätt egentligen? Men men ett samtalsämne så gott som något.
    Jag skulle också vilja ha en tumlare. Man får ta ett snack med gubben.
    Fast det är jag som sagt nej till det innan.
  • Saga74

Hej tjejer!

Jag hänger med på tvättprat det ingick en torktumlare i vårt hus när vi köpte det. Men jag hade däremot bestämt mig att snåla på användningen! Men det höll inte så länge, nu går den varm med 5 personer i familjen så gäller det att ligga i för att det INTE ska bli ett tvättberg!

HANNAL77 Möbelgrossen har underbara vita skåp *vill ha* mitt önske skåp finns i min blogg

bosgarn.blogspot.com/

• Saga74

föresten glömde ju säga vad kul det är att se alla före och efter bilder *heja, heja*

• Tinkerbel

Saga74: Jag tänkte som du när det gällde tumlingen: snåla! Det följde med två tumlare när vi köpte huset, hmm kan inte påstå att jag snålar på användningen av dom inte :D

• Tinkerbel

Glömde ju:

Angelica77: Vardagsrummet blev jättesnyggt!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9