• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • LissAnna
    Arctura skrev 2009-01-04 19:25:37 följande:
    LissAnna skrev 2009-01-04 19:07:43 följande: JA tusen tack, hittade en som föll mig i smaken
    Vad bra.
  • Gummsan82

Min sambo har en sprayflaska med vatten i badrummet, använder den när han fixar håret ex på morgonen. Vi har nu en i grå och vit plast. Vill ha nån lite mer shabby/lantlig. Någon spm vet vart jag hitta en sådan?

• Saga74

Go kväll tjejer ... läser & grunnar men har inte nåt vettigt att säga idag

Har dock städat ut julen här hemma :)

Däremot LIATORP det är en fin serie !!!

bosgarn.blogspot.com/

• Gummsan82

Måste skriva av mig lite...
    Känner mig lite deppig... tar ut mina sista två föräldradagar för lillen måndag-tisdag. Börjar sedan stämpla. Och lillen och storebror går på två olika dagis så det blir ett evigt spring mellan dagis. Är samtidigt vrålförkyld. Så jag var inne på HM´s hemsida och typ tröstshoppade lite... för 1000 spänn! Sambon lär inte bli munter när han ser den räkningen Men jag har en del att sälja av på Tradera under våren så det jämnar nog ut sig.

• Zirup

Jag frågade efter tips på var man kunde finna snygga hängen, handtag eller knoppar till skåp för några dagar sedan. Ville bara säga att det ordnade sig, jag och mannen hittade en underbar liten butik på Backaplan i Göteborg som hade ett otroligt utbud. Vårt skåp står nu och är putsat, tvättat, grundmålat och övermålat med första strykningen. Strykning nummer två blir först imorgon. SEN skall våra vackra handtag på! Det ser redan jättefint ut!

• Mettan69

God morgon flickor

Nu är jag tillbaka igen. Skrattande Fy vilken tråkig jul och nyårsledighet vi har haft. (sjuka) Men nu så är det ett nytt år och vi är friska igen. Inte se bakåt mer utan bara framåt.
    Längtar efter att få slänga ut julen nu så det lär nog hända till helgen. Sen så får vi ta tag i de små projekten som vi skulle gjort under ledigheterna som varit. Fundersam 

Häxan Hedda. Grattis till lilla lilla stugan. Så kul att ni fick en så fort så ni slapp vara utan ett sommarställe. Väntar ivrigt på bilder (före efter egen prägel)

Heaven81: Vilket underbart överkast du köpt. Kul att det går använda på båda sidorna. Visst är det tomt när man fått bort julsakerna men samtidigt så njuter jag av det ett tag till man börjar samla på sig  mer igen. Flört

Lillsyrran: Grattis till ert hus. Så roligt även om det inte är erat drömhus. Men man kan göra underverk och få det i den stil man älskar även om det yttre inte liknar de gamla husen vi älskar.

Helene306: Jättefina vimplar du sytt. Blir sugen på att göra sådana själv till pojkens rum. Skrattande

musli: så skönt det låter med badet utan någon som står och knackar på dörren och vill mamma något. Underbart med egentid.

Saga74: Det är något speciellt med killar i uniform. Jättesöt brandman. Kyss

Gummsan82: jag hade nog målat lådan vit men behållit handtaget som det är. Det slits lätt av när det är plast så därför är det nog inte någon större ide att måla det. Kanske hittat någon dekor/ord i samma färg och klistrat på

• Häxan Hedda

Hejsan i tråden!
    Nu är här kallt! 10 minus (ja,för mig är det kallt ) Sonen ville ut, och jag kan ju säga att det var många ögonbryn som höjdes där vi kom gåendes,Balder skulle promt CYKLA

I lördags var vi och tittade på Stugan igen och den var ännu mindre än jag kom ihåg det men nu är det bestämt att vi ska ta den Våra kompisar ska hyra den andra lilla stugan längre ner vid vägens slut så det känns riktigt roligt!
    Mettan ,så fort papprena är skrivna så bjuder jag på bildkavalkad,har tagit massor men jag vill inte lägga ut någon innan allt är klart. Lääängtar tills vi kan börja flytta över våra grejor och måla och röja upp tomten...konstigt hur bra det kan kännas efter sån total deppighet

Lillsyrran,förstår dig till FULLO! STORT grattis till husköpet

Heaven,din blogg är såå vacker *suckar hänfört*

Zirup,vad bra att det ordnade sig med beslagen,ska bli spännande att se bild sen.
    Är det dina Rexar i galleriet? Supersöta var de i allafall

Ha det gott allihopa...

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9