• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Zirup

Häxan Hedda: jag är osäker på om jag tog någon "before-picture" men jag skall helt klart producera en bild på det färdiga resultatet sedan. Ja, det är mina devon rexar. Kul att du gillar dom, dom har ju lite speciellt utseende för de som inte är vana. Dom är dock sådana charmtroll att vi omvänder skeptiker på löpande band här.

Jag är så imponerad över att folk finner tid att pyssla så mycket och inte minst visa upp sina alster och hem i sina bloggar! Jag skulle kunna bli sittande hela dagen och kika på era sidor tror jag. Hur hinner ni???

• tjolahopp81

Halloj! Har kikat in här och "stört" några gånger... Igår fyndade jag i en butik här i Lund: bricka i zink, vit hylla med spegel och tre zinkkrokar, vit papperskorg till badrummet! Helnöjd faktiskt...

• Angelica77

Har precis blivit klara med vårt vita fina vardagsrum Vi är såååå nöjda! Nästan så man blir religös
    Fler bilder finns i Standard samt Vardagsrum Före/Efter mappar.

Vitt/Svart/Grått - We Like!

Bild 010.jpg
    Klockan en julklapp ifrån maken

• Hannal77

Kikar in här för att höra efter om någon av er kan tipsa mig om var jag kan hitta lite större skåp i shabby chic stil. Har kollat runt på blocket men där verkar det ganska skralt åtminstone i Malmötrakten. Loppisarna kommer ju inte förrän närmare sommaren och jag behöver det ungefär nu! Några tips?

Tusen tack för hjälpen

• Häxan Hedda

Mettan69 skrev 2009-01-05 15:26:54 följande:

Häxan Hedda: Har ni tillåtelse att greja hur ni vill med stuga och tomt?
    Så länge vi inte förstör så har vi fria händer så att säga
    Det är som så att det stått obebott i 5 år och tomten behöver snyggas till och inuti fick vi gärna måla om.
    Sedan behöver även utsidan sig en omgång med penseln för färgen har börjat flaga. Vi åtar oss till att hålla efter tomt och hus så allt är helt och ser iordning ut.

Zirup,förstår dig till fullo ang katterna.Har själv en Devon och tro mig han var riktigt billig tidigare under kvällen då han fick för sig att han skulle hoppa från handukshyllan till min turban jag hade om huvudet då jag klev ur duschen. God balans har han men inte riktigt sååå god *pain*

Tjejen,inte stör du inte Grattis till roliga fynd

Plisse,vilket fint golv!

Angelica,shit vad fint vardagsrum ni fick

Hannal77,för min del kan jag nog bara rekommendera blocket,eller ni har ingen sån lokal återvinnigsaffär?
  • Zirup

Häxan Hedda: aha, du har en egen parvel! Kuuul! Min ena var billig igår... han är väldigt hundig och gillar inte när "flocken" inte är på samma ställe så han brukar stå och yla under vagnen när Tilde sover där. Busunge!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9