• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • helene306

Åkte till Återvinningen med sonen och fyndade lite (finns i bloggen) Hittade 27 biskviformar för ynka 3 kronor! 4 har jag hittat användning till och några tar sonen att leka med men vad kan man mer hitta på med formar? Tar tacksamt emot tips om ni har några på lager!

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Kaktus76

Godkväll!!!

Undrar om någon här har Liatorp´s vägghängda vitrinskåp?
    Isf får ni gärna visa en bild av det

• lolo21

*kikar in* Denna tråden ska hoppa in bland favoriterna=)

• Arctura

Snälla hjälp mig! Letar som en galning efter en snygg toalettrullehållare, till gäst toaletten, som snart är helt ny renoverad!

Från att ha varit äkligt 90- tals stuk, med blå spräckliga "våtrumstapet" väggar och blå melerat plastgolv så har den förvandlats till en vit/ljusgrå panel & trägolvs toa med mycket "lantkänsla" & därför behöver jag en ny hållare till toarullen....

Dessa produkter har jag redan, som ska placeras på gästtoan!!

www.fridasgard.se/varor.asp
    www.fridasgard.se/varor.asp

Behöver även förslag på en lampa till gästtoan, som passar in i denna stil....

• Fröken Vit i Madickenhuset
    Ankmor skrev 2009-01-03 12:17:59 följande:
    Efter att ha läst din förklaring till vad du skall ha adressen till så har jag ändrat min åsikt! www.vitavackrahem.se
    Vad roligt att du fick en annan åsikt om webbadressen efter att ha läst mitt lååånga inlägg!
    Hjorthan skrev 2009-01-03 15:19:13 följande:
    Fröken vits värld - så himla härlig din affärsidé låter. Önskar dig stort grattis till att du hittat din nisch och så håller jag såklart tummarna för att allt går superbra! Och jag blev helförtjust i www.vitavackrahem.se.

Vad roligt att du gillar affärsidén. Tack för att du håller tummarna!

Vilket inflytande och makt har mina grannar ang. om jag vill starta en gårdsbutik i vårt garage?
    Måste de godkänna och skriva på papper från kommunen m.m.

Vad händer i så fall om nån "sur och tråkig" granne inte vill ha en vit och vacker liten gårdsbutik i hans grannes garage?
    Då får han väl bara ta och flytta,  va? He, he...

Är det någon som vet eller har erfarenhet av detta?

Kom bara på detta i natt, att vad spelar det för roll om man har världens bästa webbadress, fina möbler och inredningsdetaljer och ett registeringsbevis från Bolagsverket om grannarna säger nej???? Hjälp, skulle kanske ha börjat med dem...Eller vad?

• helene306
    fröken vits: Jag är dåligt insatt i detta med grannar men när vi ansökte om bygglov till huset fick vi klartecken men vi skulle fått nej till utbyggnad om grannarna sa nej. Ena grannarna yttrade något om att vår ev. utbyggnad skulle ta bort deras utsikt över vattnet från deras sovrumsfönster. Vi vet inte om de menade allvar eller om de sa det på skämt... De ser väl typ ca 5 cm springa mot vattnet men som sagt säger de nej så fick vi tänka om. När det gäller butik vet jag inte hur mycket inflytande grannarna har men de får säkert en förfrågan från kommunen eller den som handhar ditt ärende för att kunna yttra sig. Du ska ju inte direkt slå upp något boombastic-rockband i garaget så det borde väl gå vägen? Håller tummarna och gillar fortfarande www.vitavackrahem.se

Jag vet en tjej här nära oss som slog upp butik i sitt garage. (vågar inte lägga ut hennes webbutik, det kanske man inte får??) Det var väl lite knöl från byggnämnden (vi hade samma gubbe och det var en tjurig/sätta-sig-på-tvären-sak) men hon fick till slut igenom det.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • LissAnna
    Arctura skrev 2009-01-04 15:23:28 följande:
    Snälla hjälp mig! Letar som en galning efter en snygg toalettrullehållare, till gäst toaletten, som snart är helt ny renoverad! Från att ha varit äkligt 90- tals stuk, med blå spräckliga "våtrumstapet" väggar och blå melerat plastgolv så har den förvandlats till en vit/ljusgrå panel & trägolvs toa med mycket "lantkänsla" & därför behöver jag en ny hållare till toarullen.... Dessa produkter har jag redan, som ska placeras på gästtoan!! www.fridasgard.se/varor.asp?produktID=3082 www.fridasgard.se/varor.asp?produktID=3407 Behöver även förslag på en lampa till gästtoan, som passar in i denna stil....
    Kolla på bloominghome.se och vackerthem.se.
    De har ett par som kanske går hem.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9