• Smulan80

För oss singlar!

Som nybliven singel behöver jag känna att jag inte är ensam där ute om att vara det.
    Så jag startar en tråd för oss som är singlar här på FL. Finns ju så många trådar för de som väntar barn osv. Så nu är det dags att vi också får en tråd

Hoppas att jag inte blir ensam här bara

• Svar på tråden För oss singlar!
  • Cuthalion

Visst är det irriterande att köra ibland men å andra sidan riskerar Du mindre att göra något dumt .

Bara att sjunga "Min sköldpadda padda padda Hickotea tea tea, var så arg arg arg" och bita i luften medan Du sjunger arg. Inte för att man blir mindre arg men man kan få ett gott skratt åt sig själv iaf

• Smulan80

Hej allihopa!

Smilla: jag kan tänka mig att man känner så som du gör när man försöker igen efter ett långt förhållande. Det kommer jag nog också göra. Man är ju inte riktigt van så att säga Men det låter ju som om det kommer lösa sig för dig han verkar ju väldigt förstående och bra.

Själv vill jag också träffa någon nu som man får mysa med. Saknar närheten! Det är ju så tråkigt att behöva gå och lägga sig själv varje kväll. Jag vill ha någon som ligger och håller om mig tills jag somnar...
    Är inte så förtjust i att vara singel

• vackrastarflow

okej... killen har inte svarat i sin mobil pa hela helgen. sa jag tror ju klart att nar han ser att det ar mitt nummer sa svarar han inte. vad gor sarah da? jo hon ringer fran en kompis mobil... och han svarar inte! bra va?? *ar galen och manisk* men lite lattad over att han inte svarade da heller. han kan ju ha glomt mobilen nanstans (vilket ju inte alls ar bra for det ar nog det enda stallet han har mitt nummer pa).

...alla dessa ursakter.

arg arg arg *biter i liften*

• Cuthalion

Liftar skall man inte bita i. Det blir dyrt hos tandläkaren

• vackrastarflow

hahaha!! tack, det gav mig en hel del skratt

• mjukisvicki

smulan !! känner igen mig idet du skriver!!! saknar med någon... men livet går ju som sagt vidare... själv så börjar det kännas som att det är mycke att göra de närmsta veckorna

• smilla00

Smulan: jag tycker egentligen att det är närheten som är svårast! när jag inte hade mitt span så saknade jag någon att sova med osv... men nu känner jag mer en press när han sover här! det känns skönare att sova själv nu faktiskt Men det släpper väl antar jag!

Pratade med mitt ex i dag... han sa att han undrade hur det skulle varit om vi var tillsammans nu och han undrade om han tagit rätt beslut... han sa att han tänkte på oss på årsdagen (vi skulle firat 5 år förra veckan) och det kändes tråkigt och jobbigt...
    Det är så jävla svårt alltså! jag tycker ju om den här nya killen och jag vet att mitt ex inte är bra för mig, var ledsen i flera år som vi var tillsammans, men ändå kan jag inte släppa mitt ex! jag älskade honom så innerligt och på något sätt gör jag nog det fortfarande!

Vet varken ut eller in! Måste släppa mitt ex känner jag för den dagen han träffar en ny kommer bli ett helvete annars... och jag kan inte gå vidare med denna, egentligen perfekte kille... om jag inte släpper honom! Hur f....n gör man??

• daddy XL

Jag tycker det e tråkigt att dom flesta tror att mys betyder nått annat,tyvärr så kan det bli svårt att säga nej :)

• Smulan80

smilla: det är ju inte så konstigt att du inte kan släppa ditt ex. Det skulle inte jag heller kunna göra om han pratade om hur det skulle vara om vi var tillsammans igen.
    Ursäkta att jag säger det, men ditt ex verkar lite egoistisk. Han verkar ju vilja att du ska sukta efter honom låter det som. Och nu när han inser att du går vidare så blir han väl rädd att han ska förlora dig. Men som du skriver så mår du ju inte bra med honom. Försök säg till ditt ex att han måste släppa dig lite också. Det var väl trots allt han som gjorde slut?
    Jag vet att det inte är det lättaste att släppa honom. Är ju där själv. Men jag tror att du mår sämre av att hålla kvar vid honom. Och den nya killen låter ju verkligen som en toppenkille!!
    Men jag förstår dig. jag skulle nog också ha svårt att gå vidare när man fortfarande har känslor för exet. Jag hoppas bara att man en dag förstår vad som är bäst för en.

Jag försöker själv nu att släppa exet. Hör inte av mig till honom och han vågar nog inte höra av sig till mig heller. Jag vet ju att det inte blir bättre av att vi har regelbunden kontakt. Nu ska jag iochförsig ev träffa honom på torsdag så att jag kan få kopior av alla foton vi har tagit. Men jag vill absolut inte träffa honom varje vecka eller prata varje dag med honom. Han måste ju även förstå vad han har lämnat.
    Jag klarar ju inte av att vara bästa kompis med honom eftersom jag fortfarande har känslor för honom. Då plågar jag ju bara mig själv.

Nåja, nån dag ska väl jag också kunna gå vidare helt.

Kramisar!!

• smilla00

smulan: jo han har väl märkt nu vad han saknar men samtidigt säger han att han inte vill bli tillsammans med mig igen så det känns som om han säger det för att göra mig osäker!! Jag vet att jag skulle ångra mig resten av mitt liv om jag inte gav den nya killen en chans. För din del smulan så tror jag att du mår bäst i att inte umgås så mkt med honom eller höra av honom! Det var så jag gjorde innan vi blev vänner... det var det som ledde till att jag klarade av att vara vän med honom! jag hade inte så mkt kontakt med honom o då försvann mkt känslor!!

Jag vet att jag måste släppa mitt ex mer än jag gjort o det har jag börjat med nu... jag har inte kontaktat honom någonting utan det är han som kontaktar mig och det känns bra...
    Jag har sagt till honom att jag tycker att vi inte ska höras av mer än en gång i veckan eftersom det är ju ungefär vad normal kompisar gör (om man inte är riktigt bra vänner...)men han har inte riktigt anammat det... men det kanske kommer. Han sa ju själv att han inte skulle vilja förstöra något för mig o min nya och det tror jag faktiskt på!

Ger jag bara min nya en chans så kommer det nog att bli bra!

Svar på tråden För oss singlar!