• Smulan80

För oss singlar!

Som nybliven singel behöver jag känna att jag inte är ensam där ute om att vara det.
    Så jag startar en tråd för oss som är singlar här på FL. Finns ju så många trådar för de som väntar barn osv. Så nu är det dags att vi också får en tråd

Hoppas att jag inte blir ensam här bara

• Svar på tråden För oss singlar!
  • Smulan80

smilla: Ja, du har så rätt så. Det känns ju bättre nu när man inte träffas hela tiden. Man måste ju helt enkelt vänja sig vid det. Även om det tar tid.
    Men just nu är jag lite sur på honom. Vi skulle ju luncha i morgon så skulle jag få alla foton. Så jag mailade till honom för att kolla att vi verkligen skulle luncha. Men han svarar inte på mailet. Vill han inte så är det väl bara att skriva det!! Sånt där blir jag sur på...
    Misstänker att han inte kommer höra av sig alls. Men vi får väl se.

• Smulan80

Nu har jag lunchat med exet. han hörde av sig tillslut.
    Det gick väldigt bra faktiskt! Nu kändes det verkligen som om vi bara var vänner.
    Och han mådde bra. Det vill jag ju verkligen att han ska göra.
    peppar, peppar så tror jag faktiskt att jag kan gå vidare nu.

Fick höra på jobbet idag att de tycker att jag har blivit mycket gladare och öppnare sen det tog slut mellan oss. Så det här var nog helt enkelt det bästa för oss båda.

Sen har jag även börjat prata med en kille på msn
    Han verkar väldigt trevlig. Så vi får väl se om vi kan träffas någon gång. Tyvärr bor han 30 mil ifrån mig, men ska tydligen flytta till Sthlm snart
    Nåja, kul att ha nån att prata med iallafall.

• vackrastarflow

och an en gang gar det uppfor i min bergochdalbana... hoppas bara det inte gar nerfor sa snart igen, jag pallar liksom inte. nar jag pratar med killen verkar han genuint intresserad, men det ar ju de fa ganger han faktiskt svarar nar man ringer. nan som ar svarare att fa tag i far man leta lange efter...
    och jag ringde tusen ganger i helgen for att forsoka fa tag i honom. det kan ju skramma bort aven den mest stabila killen i varlden. men han TACKADE for att jag ringt sa ofta...! sa kanske kanske ar han liiiite intresserad anda?

smilla: kul att hora att allt gar val, dina jobbkompisar har sakert ratt!

• smilla00

Mitt ex var hos mig och fikade i dag... då känner jag att jag visserligen fortfarande tycker om honom och bryr mig om honom men jag känner inte några kärlekskänslor! Det kändes skönt! Jag kände också att jag är glad att jag inte lever med honom för han är så stirrig! Han är inte still många sekunder och det är så j...la jobbigt alltså!

Men undrar hur han känner innerst inne... han säger nämligen aldrig något! Men idag när han var här så kollade han igenom varenda skåp och varenda låda för att se alla "minnen" (skålar, böcker, ljus, kläder mm mm), han kollade igenom ALLA kort jag hade både på datorn och i album?! Och han drog ner mig i sitt knä för att jag skulle sitta där?! Det har han inte gjort sedan vi var tillsammans! så han behöver egentligen inte säga något om vad han känner för mig, jag VET redan! känns både skönt och lite jobbigt, men framför allt skönt! Det var han som gjorde slut men nu är det jag som är över honom och han tycker fortfarande om mig!!

Min nya är världens finaste! Vi var på bio i går och han är såååå mysig och så gullig och det känns bara så bra Så jag är glad att det tog slut trots allt fast det inte kändes så för några månader sedan!

Så alla ni singlar som känner att det känns som ett rent helvete och att ni aldrig ska komma över era ex!! Ni kommer göra det! Tro mig, fast det känns som ett svart hål just nu!

Smulan: klart du är lyckligare nu! jag tror att det finns någon mening med att det tar slut... du kommer hitta din drömprins och bli lycklig! Ditt ex får du se som en som lärt dig vad du vill ha och inte vill ha! Så ser jag på det!

Vackrastarflow: klart han är intresserad... en del svara bara sällan i telefon - jag är en av dem Fortsätt kämpa, men försök at tinte vara allt för "på" för då kanske han blir stressad! Lycka till!

• Cuthalion

smilla00

Vad lycklig Du verkar i Ditt senaste inlägg!!! Vad kul

• vackrastarflow

hmm, dar uppe menade jag ju smulan, inte smilla... alltfor lika namn

• mjukisvicki

åh´smilla du låter lyklig igen!!!!! vad bra.. hoppas det går bra med den här nya killen. själv så håller jag på att leta motivation igen för att kunna gå ner i vikt. och så är det ju då packningen som itne vill rikgtig komma igång. suck hatar att packa
    har precis lämnat lillen på dagis så nu ska jag vila en stund sen ska jag plugga till provet som är på måndag.

• Smulan80

smilla: jag säger som Cinzano, du verkar väldigt lycklig nu!! Vad kul!!!

Vackrastarflow: Ska ni träffas något snart? Om han låter intresserad så borde han ju vara det Lycka till!

Själv mår jag också riktigt bra idag Gick och tänkte på vad mina kollegor sa när jag gick till tåget i morse. och de har nog rätt, jag känner mig mycket gladare nu. Friare på nåt sätt. Förrut gick man alltid och oroade sig över nåt. Men nu är man verkligen lättad om man säger så. Inget som gnager en inombords. Härlig känsla!!!
    Och nu när jag vet att exet också mår bra så känns allt verkligen väldigt bra.

Kram på er alla underbara människor!! Den här tråden hjälper en verkligen

• mjukisvicki

smulan! vad bra att du mår bra!!!!

• smilla00

smulan: vad skönt att du känner dig lyckligare! oftast blir man ju lyckligare av att slippa att fundera allt för mkt!

Denna tråd är underbar! får väl se hur länge jag får stanna här nu när jag inte är riktigt singel längre... Men jag gillar denna tråd och man mår bra av att få skriva av sig!

Svar på tråden För oss singlar!