• Smulan80

För oss singlar!

Som nybliven singel behöver jag känna att jag inte är ensam där ute om att vara det.
    Så jag startar en tråd för oss som är singlar här på FL. Finns ju så många trådar för de som väntar barn osv. Så nu är det dags att vi också får en tråd

Hoppas att jag inte blir ensam här bara

• Svar på tråden För oss singlar!
  • Smulan80

Hej hej!

daddy XL: det bästa är nog helt enkelt att fråga henne direkt

Själv är jag i koma idag. är såååå trött! Men det blir väl så när man lever singelliv och är ute och festar
    Hade det trevligt i helgen iallafall. Dansade och hade kul

Hur har ni andra haft det då?

• Cuthalion

Smulan80

Kul att Du hade en bra helg. Själv har jag visserligen blivit av med nackspärren som jag haft i en vecka men har ist ingen röst och ser ut som Rudolf med röda mulen .

daddyXL:

Gå rakt på sak låter som en bra idé. Lättare att slippa missförstånd då

• Smulan80

Äntligen har vi fått vårt hus sålt!!!!! Ska skriva kontrakt på fredag!!
    Gud, vad skönt!! Nu kan man äntligen släppa det där och gå vidare. Det är ju inte så jätteroligt att veta att man har lån tillsammans på över 1 miljon.
    Men ändå måste jag erkänna att det känns lite tomt. Jag menar, nu har vi ju ingenting som binder samman oss längre. Förstå mig rätt, det är ju inte så att jag vill ha tillbaka honom. Men nu är det allt verkligen avklarat mellan oss.
    Får se om vi kommer hålla kontakt nu då när vi inte behöver det längre...

• Cuthalion

Smulan80

Förstår vad Du menar. Själv försöker jag se till att allt klipps av mellan mig och exet så att det inte skall finnas några anledningar att höra av sig om man inte verkligen vill. Tyvärr är han extremt seg ibland så än så länge finns det saker som inte riktigt är avklarade och som jag brukar tjata (påminna ) på honom om. Gissa om han var skadeglad då jag bara kunde väsa i telefonen i morse

• Cuthalion

Men när man pratat i princip dagligen i två år tar det ett tag att bryta vanan även om den inte gynnar någon av oss =)

• Smulan80

Cinzano: jag tror det är det svåraste, det här med vanan. Det känner jag med. Nu vill man ju prata då och då för att man är ju van vid att alltid ha kontakt. Men om man försöker att succesivt att låta gångerna i mellan bli längre, då kanske man lyckas tillslut

• smilla00

Hej alla glada!

Självklart är vanan svårast att bli av med! Efter flera år tillsammans och att man pratat med varandra dagligen så känns det lustigt att helt plötsligt inte göra det! Jag och mitt ex har pratat med varandra nästan dagligen även sedan det tog slut, men nu försöker vi nog båda dra ner på det för att kunna släppa detta!
    Jag har egentligen inget att säga honom utan det är just VANAN som gör att jag söker mig till telefonen!! Det är nästan lite otäckt! Nu har vi inte pratat med varandra på ett par dagar och det känns som en evighet, inte för att jag VILL prata med honom utan just för VANANS skull!

Jag måste släppa det nu för att kunna gå vidare helt och hållet! Känslorna är ju i stort sätt borta så nu ska bara vanan bort också!

Smulan: klart det känns lustigt att ni nu är helt "släppta" från varandra. Så kände jag också när det sista vi hade tillsammans försvann! Men det är också bra för det är också en vana som behöver försvinna!

Cinzano: Helt rätt! det är inte lätt att bryta en vana! man måste kämpa rätt hårt! jag sitter på händerna för att inte ringa ibland alltså! men det går om man vill!

• mjukisvicki

näågon som är här???? sitter här och har miljoner grejer att göra men orkar ingenting men har packa hela tio lådor idag!!! wiee

• daddy XL

Tänkte bara passa på o fråga om det inte va nån från Gävle här har fått för mig det och polaren fråga om jag skulle komma dit o ha lite kul, tips på bra ute ställe med skönt dans golv e också välkommet ;)

• Cuthalion

Just haft en "intressant" diskussion med exets tjej på exets msn. Trodde det var exet jag pratade med först. Glad att jag ringde och dubbelkollade.

Hur brukar Ni andra göra ifall Ni sitter vid datorn där någon annan är inloggad eller där Ni använder någon annans msn?

Själv ser jag det som en självklarhet att berätta vem som sitter vid datorn när någon skickar ett meddelande och det brukar de flesta av mina kompisar också göra (alltså när det inte är "rätt" person vid tangentbordet).

Svar på tråden För oss singlar!