• Smulan80

För oss singlar!

Som nybliven singel behöver jag känna att jag inte är ensam där ute om att vara det.
    Så jag startar en tråd för oss som är singlar här på FL. Finns ju så många trådar för de som väntar barn osv. Så nu är det dags att vi också får en tråd

Hoppas att jag inte blir ensam här bara

• Svar på tråden För oss singlar!
  • The Dreamer

Hejsan !

Har inte varit här på ett tag, men hoppas det går bra att jag hoppar in här nu...

Flyttar till ny lägenhet nu på lördag, ska bli riktigt skönt. äntligen kunna börja om på nytt ordentligt. slippa alla minnen denna lägenhet har och allt...

längtar...

• Smulan80

The Dreamer: Ja, de är det man behöver. Få något helt nytt som inte förknippas med exet. Det känner jag hjälper mig iallafall.

Igår hade jag och exet ett ganska långt prat i telefonen. Var väldigt skönt. Då öppnade sig båda och berättade hur vi kände. Grejen är ju den att vi båda mår ju bättre nu när vi inte är tillsammans. Men vi tycker ju fortfarande om varandra jättemycket. men ingen av oss är kär i den andra längre. Så vi hoppas båda att vi ska kunna fortsätta vara vänner. Det känns så otroligt bra att prata med honom så här. För då tänker man verkligen till på hur det känns. och jag mår ju faktiskt bättre nu.
    När vi var tillsammans så var jag sååå beroende av honom. Och sån är inte jag i vanliga fall. Så jag tyckte ju inte om den jag var när jag var med honom. Skumt! Och han säger samma sak om sig själv. Så det var nog bara bra för oss båda att det tog slut.
    Vi får ju båda våra bakslag, men det är då det är så skönt att kunna prata med honom och komma på bättre tankar.

• The Dreamer

Ser verkligen fram emot flytten nu...

Smulan80 - visst känns det väl ändå skönt på ett vis att man fortfarande kan prata med varandra? jag och mitt ex gör det, och vi kommer nästan bättre överens nu än när vi var tillsammans...

• smilla00

Smulan: jag vet precis hur du känner det! du och jag verkar ju haft rätt lika upplevelser! att du och exet fortfarande tycker om varandra men inser att man inte KAN vara tillsammans för att man vill så olika saker. Det handlar inte om känslorna för varandra egentligen!

jag kände mig mkt gladare och allt blev mkt enklare den dagen vi blev riktiga KOMPISAR. Nu snackar vi nästan bara som kompisar och vi bråkar ALDRIG och då har vi jätteskoj ihop. Vi träffas kanske en gång varje eller varannan vecka. Nu är det lite sämre och han börjar snacka minnen med tanke på min nya, men det är förståeligt och som jag känner nu för mitt ex så är det rätt trevligt att prata minnen eftersom jag inte känner något annat för honom!

Jag var också beroende av mitt ex när vi var tillsammans och det ska man INTE VARA när man är tillsammans med någon! man måste känna att man klarar sig på egen hand också!

Lycka till!

• Smulan80

smilla: ja, vi har nog haft det precis likadant. Lite fräckt
    Men det är lite skrämmande att man verkligen ger upp sig själv. Men nu är jag ju konstigt nog tacksam mot honom för att han gjorde slut. Känner att jag har hittat den starka tjej jag en gång var.

Vi disskuterade det här om att vara kompisar igår. Och vi sa det att vi borde ju ha märkt nu om vi inte skulle klara av det. Så jag tror att vi kommer kunna vara riktigt bra kompisar i framtiden. Det är klart att jag inte har någon lust att träffa hans nya tjej. Men det ska jag ju inte behöva heller. Ta någon lunch med honom lite då och då räcker ju. Bara så att man inte tappar all kontakt. Vore ju skittråkigt om man om 10 år sitter och undrar vad han pysslar med. nej, så vill vi inte ha det.

Men man kan ändå inte sluta tänka "tänk om". Jag tror absolut att vi skulle kunnat ha varit ett fantastiskt par OM vi hade velat samma saker. Men nu finns ju inte det där OM. Så då är det bara att acceptera och gå vidare. Jag hoppas bara man kommer ihåg de här sakerna i nästa förhållande. Att inte ge upp sig själv!!

Åhh, vad jag älskar den här tråden!!!

• Cia80

Hej vänner!
    Var länge sen jag skrev nu.
    Ville bara säga hej och att jag fortsätter sväva vidare på min rosa fluffiga moln
    Kram

• smilla00

Usch det här är så jävla hemskt! nu är jag nere i en svacka också!
    Jag har bestämt mig för att INTE behålla barnet, det skulle aldrig funka, för jag är för osäker på om det kommer hålla mellan min nya och mig och jag vill inte stå där ung och ensam mamma...
    jag vet att jag förut skrev att jag ville behålla det, men det var bara min önskan efter att få barn någon gång... inget logiskt tänkande där!! Jag har varit tveksam från första stund o då SKA man inte behålla ett barn! det är inte rätt! Man måste var 100 % säker på att vilja ta hand om ett barn och det är jag inte!

Jag har också fått en mer tveksam inställning till mig och min nya som sagt... jag saknar mitt ex och han har i och med min nya också förståt att han fortfarande tycker om mig, men jag vet inte om jag skulle vilja ha mitt ex tillbaka eller inte... jag vet inte heller om han vill ha tillbaka mig, trots att han tycker om mig!! Jag är bara så förvirrad!

• smilla00

Fast jag vet samtidigt inte om jag klarar av att göra en abort! har alltid sagt att jag inte skulle klara av det och nu känner jag nog att det verkligen är så! Det skulle vara så himla svårt och det skulle göra så ont eftersom jag ju VILL ha barn...
    Hjälp!!!

• mjukisvicki

hej!! det blir inte så mycket skrivande här just nu..jag flyttar på lördag!!!

Svar på tråden För oss singlar!