• Smulan80

För oss singlar!

Som nybliven singel behöver jag känna att jag inte är ensam där ute om att vara det.
    Så jag startar en tråd för oss som är singlar här på FL. Finns ju så många trådar för de som väntar barn osv. Så nu är det dags att vi också får en tråd

Hoppas att jag inte blir ensam här bara

• Svar på tråden För oss singlar!
  • smilla00

Smulan: jag förstår att detta var jobbigt, att sälja huset var liksom det sista som bekräftade att det verkligen är slut. Dock tror jag kanske att det var det som behövdes. Nu vet du att allt är borta och kan gå vidare. Du kommer säkert sörja ett tag men det är helt normalt! Återigen det är inte speciellt länge sedan ni separerade! för mig tog det ju nästan ett år att gå vidare, men nu har jag gjort det med besked!

vackrastarflow: hoppas allt går bra med dina dejter! det är lite spännande det där att ha "lite på gång" Berätta hur det går!

Daddy XL: ja jag förstår det och det är klart att det behöver sägas och självklart har du rätt, båda två är inblandade och båda två har rättigheter och skyldigheter!

Ja jag hoppas allt ska gå bra. Jag har berättat denna "röra" för en kompis och hon säger att han kommer ta det bra jag är inte lika säker
    Sedan är det det, att trots att jag har tagit tre tester för att vara säker (vägrade tro på det!!!) så känns det fortfarande som om det inte är sant! att om jag säger det till honom och sedan är det inte så!! men efter tre + så måste jag väl tro på det!!

• Smulan80

Hej!

Tack alla för ert stöd!!

Ja, det här har verkligen slagit mig tillbaka flera steg. Men jag förstod att det skulle bli så. Jag kan inte sluta tänka på honom nu. Men jag vet ju att det kommer gå över och att det kommer bli lättare nu när vi inte har något som binder oss samman. Men det gör riktigt ont nu!!! Känns verkligen som om jag är tillbaka till den veckan det tog slut. Orkar inte må så här...

smilla: jag är också väldigt nyfiken på hur han kommer reagera. så du måste informera oss snart Lycka till!!

Vackrastarflow: hoppas det går bättre med den nya då.

Vill också ha någon att bli kär i. Men jag vet inte om jag kommer våga det. Vill verkligen inte bli så här sårad igen. Hur ska man våga släppa någon nära???

• Smulan80

smilla: hur har det gått???

• smilla00

Oj har jag glömt säga något!! Sorry!

Jo jag berättade för honom o han blev glad. Så nu ska han och jag fundera och prata om det, men det lutar åt att vi kommer behålla det för båda vill det. Det lär bli tufft och mkt jobb nästa 1-2 år, men jag hoppas det kommer funka!

Så nu återstår att se hur allt detta fortlöper... vi har som sagt en hel del att prata om och diskutera!

• Smulan80

Grattis!!! Vad skönt att han tog det så bra!!
    Ja, se vad fort allt kan hända

• Marsipan

F'låt att jag hoppar in såhär, men jag måste bara säga en sak som är väldigt OT:

Varenda gång jag kommer till "Relationer" och får syn på denna tråd, tror jag jämt först att det står "För oss SNIGLAR"...

Sorry, men var tvungen att säga det.

Ha det bra!

• Cuthalion

Den som sedan lägger ut en förlängning av den här tråden, snälla!!! Skriv "För oss sniglar" så kanske folk ser fel

Strålande sol och skall iväg och äta lunch med min mor. Livet kunde vara sämre

• Smulan80

Usch, fick precis ett bakslag! Fick mail från exet i morse där han skrev att han hade varit deppig igår över allt som hänt. Att han kände att han valt bort något som var bra. Men att vi inte ville samma saker.
    Då fick jag för mig att han började ändra sig. Så då skrev jag att vi behövde prata. men fick inget svar. Så då frågade jag om han hade ändrat sig.
    Men då skrev han att det hade han inte gjort, utan han ville bara skriva lite om hur han mådde. Han ville att jag skulle veta att han var jätteledsen över det han gjort mot mig.
    Tyvärr hjälper det inte mig. Det får mig istället bara att undra varför han gjorde det då.
    Så först kände jag att jag skulle göra vad som helst för att få det att funka.
    Men när han sen skrev att han inte ville ha mig, så kände jag mig ändå lättad.
    Helt skumt!! Så jag vet ju innerst inne att det här är det jag vill också. men jag vet att om han skulle ändra sig, så skulle jag vara så svag och ta tillbaka honom.
    Men jag trivs ju med mitt liv nu, även om jag gärna skulle vilja ha någon att dela det med. Jag trivs ju med min lägenhet, älskar att vara tillbaka i Eskilstuna, ha nära till vänner och familj. Tänker inte ge upp det igen.
    Men jag blir så rädd för mig själv när jag känner att jag skulle ge upp allt igen bara för att ta tillbaka nåt som inte var helt ok. Hur är man funtad egentligen???

Ville bara skriva av mig lite

• Cuthalion

Smulan80

Visst är man lustigt funtad

Men som sagt, Sörmland är trevligt och det finns några trevliga killar här i trakterna även om de är svåra att hitta

Svar på tråden För oss singlar!