Sigge:
Ja, vi valde att inte berätta något själva, bättre om ett proffs sköter det tänkte jag.
Han fick en tid o hon sa att bara han o hon skulle prata, om A sen ville kunde vi få komma in efter de pratat klart. Tyvärr var mellan dottern sjuk så jag var hemma men han hade velat ta in sin pappa efteråt.
Han fick med sig ett brev hem som han fick visa för anhöriga om han ville eller bara ha det för sig själv. Jag fick läsa det o det var väldigt tydligt o enkelt förklarat om hans svårigheter o självklart hans styrkor.
Köpte en enkel bok på habiliteringen som han o jag läste tillsammans ( eller han läste o jag satt bredvid som stöd... läsa är hans stora styrka). Efter varje kapitel sa han: ja, det är ju som jag, eller så kan ju jag känna... häftigt se att han insåg det finns fler som är som honom.
Tex sa han efter läst kapitlet om ögonkontakt att ja mamma... jag tycker det är obehagligt titta folk i ögonen.
A är väldigt trygg i sig själv o det är väl tur men tror det skulle ha varit ännu bättre om han hade sluppit bli retad.
Nä, det var inte kul o få reda på mobbningen o deras metoder som killarna själva berättade för personalen sen.
Tex kunde de stå vänta bakom hörn för o sen hoppa fram o skrämmas var på A blev rädd o de skrattade.
En kille hade kallat A för osmart

.
De har lurats om att de ser Zombier (som A snöat in på) A har då försökt säga visst o inte brytt sig men till slut tittat o då har de skrattat o sagt att han är ju så lätt lurad.
Många såna exempel har han fått stått ut med o ingen sett eller hört något av personalen... Man blev inte glad, nära jag var på väg anmäla men de tog verkligen tag i det när det kom fram.
Men hoppas verkligen på att få plats på Asbergerskolan, känns som vi gjort vårt på nuvarande skola. Sist vi hade kalas kände jag mig så less på allt. Mammor som sitter o pratar bara om hur bra deras barn är på sport o alla killar i klassen sportar ju utom A så man kände sig lite utanför, har jag inte känt förut men kanske killarna blivit större o de sportar mer o mer o tävlar, klart det blir en stor del i familjens liv men jag kände att jag bara ville där ifrån, kände mig felplacerad i sällskapet.. har inget gemensamt.
Är det sagt något om att din dotter ska få reda på att hon har Asberger?
Här sa psykologen att det var bra innan tonåren för då blir det så mycket annat att tänka på.