Flerbarnstokan:
Min son fick diagnosen före jul o psykologen pratade med honom efter jul om AS, vi tycket det var bäst ett proffs berättade. Han tog det mycket bra.
Han läst en enkel bok själv om AS ( det är bra att fråga hette den ) o han var så glad när han läste att det fanns fler som honom o att han kände igen sig. Vissa kapitel lös han upp o sa men... det är ju som jag.
Vad skönt för er o sonen att skolan funkat bra. Här har det varit lite si så där.
Skulle ha behövt rätt hjälp för länge sen. Trots diagnos nu så får han ingen direkt hjälp.
Med skolans strävan om att vara självständig blir det mycket som misslyckas. Tex glömmer gå direkt till gymnastiken fredag mornar o har hänt att han kommit på för sent o ingen som hört när han knackat o fått varit ute på gården under hala gympalektionen( blir man inte så glad ).
Hade det jobbigt i förskoleklass när han kunde gå ut o på gården i stället för gå med de andra till matsalen osv osv...
Hans lärare han har nu sa sist på ett samtal att det var så jobbigt eftersom hon var tvungen ta allt flera ggr o direkt till honom. Kändes också kul att höra.
aspie:
Det som du skrev om att alla bara ville göra om dig när du var liten kan jag känna igen mig lite på min Adam. Hänt flera ggr att han inte förstått varför han ska göra si eller så. Varför ska han ändra sig när han är nöjd med den han är??