• Lady J

Plugga till studievägledare?

Är det någon som pluggat eller pluggar till studie och yrkesvägledare? Jag funderar på att läsa till det och har kollat igenom vilka kurser som ingår i programmet, men skulle vilja veta lite mer ingående vad ni läst? Är det mycket grupparbeten? Nu ska jag dock plugga på distans om jag kommer in, men ändå roligt att veta! :)

• Svar på tråden Plugga till studievägledare?
  • lisenlil

Hej

Jag vill gärna veta "allt" om studievägledarutbildningen i Stockholm funderar på om jag ska läsa den och på om jag ska läsa den på distans för att det kanske är enklare då jag har småbarn. Hur ser upplägget på distans utbildningen ut?

Om någon skulle gå den vanliga utbildningen skulle det vara kul att veta lite om den också hur mycket lektioner har ni per vecka.

Men framförallt är det en kul och intressant utbildning.

• mi vida
    lisenlil skrev 2009-03-31 08:17:08 följande:
    Hej Jag vill gärna veta "allt" om studievägledarutbildningen i Stockholm funderar på om jag ska läsa den och på om jag ska läsa den på distans för att det kanske är enklare då jag har småbarn. Hur ser upplägget på distans utbildningen ut?Om någon skulle gå den vanliga utbildningen skulle det vara kul att veta lite om den också hur mycket lektioner har ni per vecka.Men framförallt är det en kul och intressant utbildning.
    jag ska söka till studivägledare i höst=) om jag inte hinner ångra mig
  • Lady J

Mi vida: I vilken stad ? :) Jag skulle söka till hösten men blev gravid och eftersom det är en bit till skolan för mig får det vänta till nästa år. Fast lika glad för det är jag :D

• Trippel

Jag tänkte oxå söka i höst till Sthlm och distans.
    Väntar ju liten i oktober.

• Lady J

Trippel: Dig känner jag ju igen :) Visste var det du som skulle sluta röka? Ska du söka till nästa år istället?

• Trippel
    Lady J skrev 2009-03-31 15:22:35 följande:
    Trippel: Dig känner jag ju igen :) Visste var det du som skulle sluta röka? Ska du söka till nästa år istället?
    Jupp det var jag :)

Nej jag vill söka redan till hösten.
  • Lady J

Trippel: Okej :) Bor du i Sthlm? Jag har 26 mil att åka ifall jag kommer in och även fast det inte är så ofta jag måste vara där så blir det ju strul med amning och sånt, så jag får snällt vänta till nästa år. Skönt att plugga på distans, då slipper vi skola in vårat barn på dagis så himla tidigt, sambon får vara ledig när jag måste till skolan i början. Perfekt :)

• Trippel
    Lady J skrev 2009-03-31 16:17:51 följande:
    Trippel: Okej :) Bor du i Sthlm? Jag har 26 mil att åka ifall jag kommer in och även fast det inte är så ofta jag måste vara där så blir det ju strul med amning och sånt, så jag får snällt vänta till nästa år. Skönt att plugga på distans, då slipper vi skola in vårat barn på dagis så himla tidigt, sambon får vara ledig när jag måste till skolan i början. Perfekt :)
    Vi ska flytta dit så avståndet kommer inte vara nåt problem.
    Med tanke på att jag kommer få lägsta fp så tar jag hellre studie lån.
    Jag vet inte hur vi kommer att lösa aminingen men i värsta fall får väl sambon ge ersättning när jag är borta.
    Han ska ju vara pappaledig.
  • Guru

Vilken intressant tråd!

Jag skulle vilja hålla på med vägledning av något slag, men är osäker på om jag ska välja syv- eller pao-programmet.

Syv verkar passa mig bäst men jag skulle gärna jobba som karriärcoach eller liknande.

Finns det någon här som har gått syv-programmet och INTE jobbar på inom skola eller arbetsförmedling?

Svar på tråden Plugga till studievägledare?